کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛

بنیاد مسکن خانه مقاوم برای مردم دنا می‌سازد

6 اسفند 1399 ساعت 16:16

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن از صفر تا صد عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در کنار مردم دنا می ماند.


رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: بنیاد مسکن از صفر تا صد عملیات بازسازی واحدهای مسکونی در کنار مردم دنا می‌ماند.
به گزارش کبنا، علیرضا تابش در آئین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی و بازسازی مناطق زلزله‌زده دنا، اظهار داشت: مرحله آواربرداری در منطقه زلزله دنا آغاز شده است.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث خانه‌های مردم زلزله زده، بیان کرد: انتظار می رود مردم کار جداسازی مصالح را به نیروهای عملیاتی بنیاد مسکن واگذار کنند.
تابش با اشاره به استقرار ماشین‌آلات بنیاد مسکن در منطقه زلزله زده دنا، گفت: ابتدا عملیات آواربرداری انجام شده و پس از آن پروانه شهرداری صادر شده و مهندسین نظام مهندسی نیز در منطقه حضور دارند.
وی با اشاره به استقرار ستاد در شهر سی سخت، گفت: بنیاد مسکن برای ساخت خانه به صاحب خانه پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند خود نسبت به ساخت خانه‌هایشان اقدام کنند یا احداث را به دست پیمانکار بسپارند.
تابش با تاکید بر اینکه عقد قرارداد در مدت زمان ۳ روز عملیاتی می‌شود، اظهار داشت: به لطف خداوند تمام تلاش خود را برای تحویل هرچه سریع‌تر خانه‌ها به مردم دنا به کار می گیریم.
وی روند کار و همکاری استاندار و تیم مدیریت بحران استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۱۵۰ نفر از مردم دنا قسط نخست تسهیلات بلاعوض خود را از بنیاد مسکن دریافت کردند.
تابش با تاکید بر اینکه آواربرداری را به سرعت ادامه می‌دهیم، عنوان کرد: با اعتبارات بانکی هر خانه که ۱۰۰ درصد تخریب شده است ۱۰۰ میلیون تومان وام و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در سطح شهر به آنها تخصیص می‌یابد اما در مناطق روستایی مبلغ ۸۰ میلیون وام و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به مردم دنا پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز به هر واحد ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: کمیته امداد و سایر نهادها نیز خدمات دیگری ارائه می‌دهند.
تابش با اشاره به اینکه ۶۰۰ واحد در سطح شهر به صورت صدرصد تخریب شده است، ابراز کرد: ۵۸۰ واحد نیز به صورت صدرصد در روستاهای شهرستان دنا تخریب شد.
وی افزود: همچنین از ۲۹۰۰ واحد تعمیری ۱۵۰۰واحد شهری و ۱۴۰۰ واحد روستایی است.


کد مطلب: 431275

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431275/2/بنیاد-مسکن-خانه-مقاوم-مردم-دنا-می-سازد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1