کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می دهد؛

ابراز نگرانی مدیر شبکه بهداشت گچساران از ورود کرونای انگلیسی / غلامیان: نباید زمان طلایی کنترل بیماری را از دست دهیم

6 اسفند 1399 ساعت 14:31

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از تیم های سیار بیماریابی و مرکز ۱۶ ساعته مرکز جامع خدمات سلامت شهرستان بازدید کرد.


مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از تیم های سیار بیماریابی و مرکز ۱۶ ساعته مرکز جامع خدمات سلامت شهرستان بازدید کرد.
به گزارش کبنانیوز از گچساران، دکتر آرین غلامیان در حاشیه این بازدید از احتمال ورود کرونای انگلیسی به گچساران ابراز نگرانی کرد و در خصوص ورودی های شهرستان گفت: یکی از اصلی ترین نگرانی های ما در خصوص انتشار بیماری، ورود افراد از سمت خوزستان به گچساران می باشد که در این خصوص منتظر هستیم تا مسئولین مربوطه در این مورد اقدام لازم را انجام داده تا زمان طلایی کنترل شرایط را از دست ندهیم و بتوانیم با استقرار تیم های بیماریاب در ورودی های شهرستان، به طور جدی ورود افراد دارای علامت و تست مثبت را کنترل نماییم.
وی در خصوص اقدام لازم تا پیش از بسته شدن ورودی های شهرستان گفت: تیم های سیاری را به منظور بیماریابی و گرفتن نمونه در نظر گرفته ایم که در ترمینال شهرستان مستقر و از مسئولین امر خواسته ایم تا با تدبیر مناسب تمامی ماشین های مسافربری برای کنترل بهتر، سرنشینان خود را فقط در پایانه مسافربری پیاده نمایند.
وی با بیان اینکه «نباید زمان طلایی کنترل بیماری را از دست دهیم»، از کنترل فرودگاه و نمونه گیری و ارزیابی تمامی مسافران نقلیه هوایی به گچساران خبر داد.
وی در ادامه در خصوص اخبار منتشر شده از پتروشیمی و وضعیت آن گفت: ما پیش از این دغدغه جدی خود نسبت به خطرات احتمالی پتروشیمی و دیگر شرکت های پر تردد را گوشزد کرده ایم و چندین هفته هست که در تمام اظهارات و برنامه ریزی هایمان از خطرات احتمالی این واحد پر تردد خبر داده بودیم. در همین راستا بر اساس نقشه کلونی های پر خطری که ترسیم کرده ایم؛ تیم های سیاری را تشکیل داده و به طور روزانه به بخش های مختلف این واحد بزرگ مراجعه و برنامه داریم تا در یک بازه زمانی مشخص تمامی افراد مشغول در آن را مورد ارزیابی قرار دهیم و در صورت مشاهده افراد با تست مثبت، خیلی سریع نسبت به قرنطینه و یا در صورت لازم تعطیلی بخش های پر خطر اقدام نماییم.
غلامیان همچنین از گرفتن حدود ۱۵۰۰ تست در هفته گذشته تا کنون خبر داد و اظهار داشت که گروه های پشتیبانی و کمیته رهگیری تشکیل داده ایم که در طی آن تاکید ویژه کرده ایم که در صورت مواجهه با هر یک نمونه مثبت، در کمترین زمان ممکن حداقل ده نفر از کسانی که فرد با آن ها ارتباط داشته است مورد ارزیابی  قرار گیرند.
غلامیان در پایان ضمن تشکر از مردم به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی و اداراتی که در این مدت همکاری بسیار خوبی با شبکه بهداشت داشته اند از همه مردم و مسئولین خواست تا در این جنگ سخت با پایبندی به موازین بهداشتی کادر بهداشت و درمان را یاری نمایند.


کد مطلب: 431264

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/431264/2/ابراز-نگرانی-مدیر-شبکه-بهداشت-گچساران-ورود-کرونای-انگلیسی-غلامیان-نباید-زمان-طلایی-کنترل-بیماری-دست-دهیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1