تاریخ انتشار
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۴۳۱۰۴۶
در بیست و دومین سفر استانی رئیس دستگاه قضا؛

( تصاویر ) بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه قند یاسوج: موانع از سر راه کارخانه قند یاسوج برداشته می‌شود / تعطیلی 6 ساله کارخانه قند توجیهی ندارد / به ناحق تعطیل شد

۰
کبنا ؛
 آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا، در بیست و دومین سفر استانی خود، صبح امروز (شنبه 2 اسفندماه) پس از بازدید از زندان مرکزی یاسوج، از کارخانه قند یاسوج بازدید کرد‌.
به گزارش کبنا، دقایقی پیش آیت‌الله رئیسی، از کارخانه قند یاسوج بازدید کرد و بعد از شنیدن سخنان کارگران، اظهار داشت: این کارخانه سرمایه ملی بود و نباید چرخ تولید تعطیل می شد.
وی افزود؛ ۴۲ هکتار از بهترین زمین‌های این استان و ده‌ها منازل سازمانی از تولید کنار گذاشته شدند که به حول و قوه الهی چرخ تولید آن را با همکاری مسئولان‌را به گردش در می آوریم.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه تعطیلی 5 ساله کارخانه قند یاسوج توجیهی ندارد گفت: موانع از سر راه کارخانه قند در استان و مرکز برداشته می‌شود و به زودی چرخ تولید و اشتغالزایی در آن به حرکت در می‌آید.
وی افزود: استفاده از ظرفیت انسان‌های دارای علم و متخصص و جوانان سبب نجات این کارخانه از تعطیلی می شود و ما هرگز اجازه نخواهیم داد، این ظرفیت مهم تعطیل شود، چرا که این کارخانه یک ثروت ملی است.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه این معامله قابل توجیه نیست و با ثمن بخس وبه شخصی فروخته شده و تاکنون پلمب شده بود، خاطرنشان کرد: معامله این کارخانه باطل و پلمب کارخانه شکسته شده است با همکاری امام جمعه استاندار و کارگران باید چرخ‌های تولید کارخانه به حرکت در بیاید و نه تنها ۳۰۰ کارگر سال ۹۵ بلکه تا یک هزار نفر از این کارخانه ارتزاق کنند‌.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه این چرخ تولید به ناحق تعطیل شده و ۴۲ هکتار از بهترین زمین‌های شهر یاسوج  از چرخه خارج شده است، خاطرنشان کرد: این کارخانه به هیچ عنوا مجاز به تعطیلی نبوده و به حول و قوه  الهی در مدت کوتاهی چرخ آن به حرکت درمی‌آید.
به گزارش کبنا، در ابتدای این بازدید یکی از کارگران به نمایندگی از سایرین با اشاره به اجحافی که در حق کارگران صورت گرفته گفت: با یک درخواست سه سطری از سوی صنعت   معدن و اداره کار این کارخانه تعطیل و کارگران آن اخراج شدند‌.
         
وی در ادامه گفت: یکی از کارگران به دلیل ناراحتی اخراج، سکته کرد و دیگری به شغل ماهیگیری روی آورده بود به همراه خانواده در یک تصادف جان باخت و کارگران را با بدترین وضع از خانه‌های،سازمانی بیرون کردند.
آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: با همکاری مسئولان محلی و دادگستری، این معامله ابطال و کارخانه از شخصی که با ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شد و پلمب کارخانه نیز شکسته گردید.
با همت کارگران و همکاری استاندار و مسئولان محلی و امام جمعه چرخ‌های تولید این کارخانه به حرکت درخواهد آمد و کارگران و مهندسینی که در این واحد تولیدی فعال بودند، دوباره همت خواهند کرد.
وی افزود: استاندار و رئیس کل دادگستری گفته‌اند که در اینجا نیروی کار تا هزار نفر قابل افزایش است؛ به ناروا و ناحق نباید کارخانه‌ای در این وضعیت و ۴۲ هکتار زمین تعطیل شود و به هیچ عنوان این امکانات مجاز به توقف نبوده و با اقداماتی که دستگاه قضایی با همکاری استانداری انجام داده است، انشاءالله ظرف مدت بسیار کوتاهی چرخ‌های تولید در این کارخانه راه خواهد افتاد.
امید داریم با همت و تلاش شما و عنایت پروردگار، این کارخانه دوباره به تولید بازگردد و پس از ۵ سال تولید در آن از سر گرفته شود و فکر نکنم در این زمینه مانعی وجود داشته باشد.
رئیس قوه قضائیه گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد این کارخانه و امثال آن که ثروت ملی محسوب می‌شود تعطیل شوند و از مسئولان بانکی می‌خواهم تا در این زمینه تلاش کنند و در رابطه با این ثروت ملی مایه بگذارند تا چرخ‌های حرکت کارخانه به گردش درآید و در سال جهش تولید این کارخانه، جلوه جهش تولید شود.
از مسئولان بانکی می‌خواهم تا این کارخانه را راه بیاندازند و فکر می‌کنم بیشترین جایی که می‌تواند مایه بگذارد نظام بانکی است و یقین داریم به زودی این کار انجام می‌گیرد و چرخ‌های تولید در این کارخانه به چرخش در خواهد آمد.
این استان جوانان خوش فکر و کارآمدى دارد و نیروى انسانى کارآمد در هر منطقه اى از بهترین سرمایه هاى آن منطقه است.
رئیس قوه قضاییه در پاسخ به سئوال یکى از خبرنگاران مبنى بر اینکه برخى از سودجویان در قالب سرمایه گذارى به دنبال اخذ تسهیلات و تغییر کاربرى اراضى هستند نه تولید، در این زمینه چه اقدامى مى‌توان انجام داد، بیان کرد: به کسانی که به دنبال منافع خودش هستند نباید میدان داد. فکر مى کنم که یکى از بخش هایى که باید در این رابطه فعال شود خود رسانه است و شما مى توانید پیگیرى کنید و مسئولان نیز دنبال قضیه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1