کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جلسه ستاد بحران شهرستان دنا در پی وقوع زلزله سی سخت؛

فرماندار دنا: گزارش واقعی و دقیق به بالا بدهیم، تشویش ایجاد نشود / رئیس جمعیت هلال احمر: مردم رفتار خوبی با پرسنل ندارند / برخی افراد در موقعیت بحرانی به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی هستند / نماینده ولی فقیه: وقتی مسئولان قول می‌دهند به وعده خود عمل کنند، مردم در سرما نمانند

30 بهمن 1399 ساعت 11:38

جلسه ستاد بحران شهرستان دنا به ریاست آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.


در پی وقوع زلزله روز گذشته در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، جلسه ستاد بحران شهرستان دنا به ریاست آیت‌الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.
به گزارش کبنا، صبح امروز (پنج شنبه ۳۰ بهمن ماه ۹۹ ) جلسه ستاد بحران شهرستان به ریاست نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کبنانیوز از شهرستان دنا، این نشست به منظور گزارش عملکرد از روز گذشته تاکنون و لزوم هماهنگی‌های بیشتر برگزار شد.
در این‌ نشست کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به تشریح آخرین اقدامات این معاونت پرداخت.
حاجی زاده گفت: از روز گذشته تاکنون همه مدیران پای کار بوده اند.
وی افزود: اولویت اول ما نجات جان مردم بوده که تاکنون این مهم انجام گرفته است.
رئوف مدیرکل صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان باید پای کار و بین مردم باشند، تا آلام مردم کم شود.
حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: رسانه‌ها در عین اینکه باید به ایجاد آرامش در میان مردم کمک کنند باید گزارش‌های دقیق و واقعی ارائه دهند.
وی در خصوص اهمیت صحت گزارش همه رسانه‌ها و مستند بودن آن، افزود: رسانه ملی گزارش غیرواقعی به مرکز داده است. من مستند دارم. باید گزارش دقیق باشد، میزان خرابی به هر اندازه‌ایست، همان مقدار باید واقعا گزارش شود.
شهردار سی سخت نیز در میان سخنان خود در این جلسه گفت: این شهر مشکلات زیاد دارد. نباید مردم‌ را رها کرد، مسئولان امدادرسانی به مردم را به درستی انجام دهند.
در این نشست که خبرنگار کبنانیوز نیز در آن حضور داشت، فرماندار دنا در خصوص مشکلات فعلی گفت: مردم دو مشکل اساسی دارند، اخباری که به صدا و سیما گزارش داده است مردم را نگران کرده مردم انتظار اخبار دقیق را دارند. گزارش دقیق و واقعی به به مسئولان کشوری بدهیم.
وی افزود: در خصوص میزان خسارت ها، تلفات و مشکلات، انتظار این است که صداوسیما و رسانه‌ها اخبار را دقیق گزارش دهند، نه مشکلات بیش از حد نشان داده شود، و نه به گونه‌ای باشد که مردم آسیب دیده نگران شوند و تشویش ایجاد شود.
وی در خصوص اسکان مردم گفت: اسکان مردم باید با نظم انجام بگیرد، در حال حاضر مشکل مهم و اصلی ما اسکان مردم است که زیر باران و برف و در سرما نمانند.
در این نشست رئیس جمعیت هلال احمر استان به گزارش عملکرد واحد تحت نظر خود پرداخته و گفت: وظیفه هلال احمر اسکان اضطراری مردم است، که در جهت این مهم از شب گذشته تاکنون بیدار بوده و فعالیت داشته ایم.
وی افزود: از دیشب تیم های ارزیاب ما در محل زلزله حضور پیدا کرده و به ارزیابی مکان‌های پرخطر و زلزله زده مشغول بوده‌اند.
امان‌الله جهانبین گفت: پرسنل ما طبق قانون و بر اساس دفترچه اخلاقی رسیدگی به آسیب دیدگان رفتار می‌کنند، با این حال بی اخلاقی‌هایی از طرف برخی افراد سر می‌زند.
وی گفت: در توزیع چادرها باید عدالت برقرار شود، باید چادرها با دقت توزیع شود، اینکه به یک خانواده 5 چادر برسد، و به روستاهای دیگر چادر نرسد این از اخلاق و حرفه‌ای‌گری به دور است.
جهانبین گفت: برخی مردم رفتار خوبی با پرسنل ندارند، در محل توزیع چادر، جای دعوا و جار و جنجال نیست، از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کنند و اجازه دهند مسئولان با آرامش خدمت‌رسانی کنند.
جهانبین افزود: برخی افراد در این موقعیت بحرانی به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی خود هستند، پیامک می‌دهند، زنگ می زنند، این رفتارها به دور از شأن انسانی است.
نماینده ولی فقیه استان با اشاره به میزان خسارت‌های وارده و بازدیدی که از مناطق آسیب دیده داشته، گفت: برخی خانه‌ها قابل سکونت نیست. بنده به همه جا سر نزده‌ام و دقیقا نمی‌دانم ولی مردم نباید زیر برف و باران بمانند، از طرفی به این شکل، امنیتی وجود ندارد، مسئولان باید هر چه سریعتر فکری کنند.
سیدنصیر حسینی افزود: وقتی مسئولان قولی می‌دهند و حرفی می زنند حتما به وعده خود عمل کنند.


کد مطلب: 430945

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/430945/2/فرماندار-دنا-گزارش-واقعی-دقیق-بالا-بدهیم-تشویش-ایجاد-نشود-رئیس-جمعیت-هلال-احمر-مردم-رفتار-خوبی-پرسنل-ندارند-برخی-افراد-موقعیت-بحرانی-دنبال-بهره-برداری-های-سیاسی-هستند-نماینده-ولی-فقیه-وقتی-مسئولان-قول-می-دهند-وعده-خود-عمل-کنند-سرما-نمانند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1