کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

آغاز طرح «هر دانش آموز یک مهارت» در کهگیلویه و بویراحمد

10 بهمن 1399 ساعت 14:28

مرحله نخست طرح هر دانش آموز یک مهارت با پوشش ۱۰۱ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.


مرحله نخست طرح هر دانش آموز یک مهارت با پوشش ۱۰۱ آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
به گزارش کبنا، طرح هر دانش‌آموزیک مهارت از بسته‌های تحولی وزارت آموزش و پرورش است که در دوره متوسطه و با هدف آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و شغلی انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح در دوره اول متوسطه و آموزش حداقل یک مهارت شغلی و حرفه‌ای آغاز شد وتا پایان دوره متوسطه دوم نیز ادامه دارد.
هادی زارع پور در حاشیه کارگاه آموزشی دبیران متولی اجرای این طرح در یاسوج گفت: مرحله نخست این طرح با پوشش ۵ هزار ۲۹ دانش آموز پایه هفتم بویراحمد انجام و در سال‌های تحصیلی آینده در دیگر مناطق توسعه می‌یابد.
 و ی گفت: مجریان این طرح ۱۹۳ نفر از دبیران دروس کار و فناوری و فرهنگ و هنر هستند که مهارت‌های پایه و مهارت‌های حرفه‌ای را فرا می‌گیرند.
 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح‌های ایران مهارت و آموزش مهارتهای شغلی و حرفه‌ای در ۲۰۱ رشته‌ای در هنرستان‌ها نیز در حال اجراست.
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: مهارت‌های پایه به میزان ۶۰ ساعت و مهارت‌های حرفه‌ای به میزان ۱۲۰ ساعت ارائه می‌شود.
 ایوب رضایی گفت: در درس فرهنگ و هنر سه پودمان هنرهای تجسمی هنرهای شنیداری و گفتاری و هنرهای سنتی و در درس کار و فناوری پودمان های کار با فلز، کار با چوب و شهروند الکترونیک برای معلمان ارائه شد.
 وی گفت: چهار مرکز در یاسوج برای اجرای طرح در دبیرستانهای توحیدی، پسرانه فرهنگیان، حجاب و عفت راه اندازی شد.
 معاون متوسطه آموزش و پرورش استان افزود: آموزش‌ها در قالب فضای مجازی ارائه و دانش آموزان در پایان دوره تا پایان اردیبهشت گواهی مهارت آموزی دریافت می‌کنند.


کد مطلب: 430201

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/430201/2/آغاز-طرح-دانش-آموز-یک-مهارت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1