کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مرهم بر زخم زاگرس؛

خبر خوش / احداث بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی جمجمه، فک و صورت خاورمیانه در کهگیلویه و بویراحمد ( + تصاویر )

2 بهمن 1399 ساعت 23:21

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت بیمارستان تخصصی فک، جمجمه و صورت توسط موسسه خیریه مرهم، گفت: استان آمادگی خود برای ساخت بیمارستان را اعلام می‌کند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ساخت بیمارستان تخصصی فک، جمجمه و صورت توسط موسسه خیریه مرهم، گفت: استان آمادگی خود برای ساخت بیمارستان را اعلام می‌کند.
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست با مدیرعامل و اعضای موسسه خیریه مرهم با بیان اینکه باور داریم که نیروی انسانی بادانش، می‌تواند محور توسعه باشد، اظهار داشت: حضور اعضای موسسه مرهم در استان یک فرصت ارزشمند است بخشی از این حضور برای خدمت رسانی و درمان بیمارانی است که به لحاظ اقتصادی توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد چرا که جراحی فک، جمجمه، صورت و سوختگی پر هزینه است بنابراین تلاش کنیم از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت این موسسه خیریه در استان یک فرصت ارزشمند است، گفت: فرصت‌های بی بدیلی هستند که باید از توان و دانش آنان استفاده کرد.
کلانتری گفت: موسسه مرهم برای احداث بیمارستان تخصصی جمجمه، فک و صورت ورود کند ما حمایت می‌کنیم این اقدام ارزشمند تنها ساخت یک بیمارستان نیست بلکه ایجاد فرصت‌های متعددی است که برای کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود بحث توریست درمانی و جذب نیروهای تخصصی می‌تواند توسعه بیش از پیش استان در همه ابعاد را به همراه داشته باشد و ما می‌توانیم به واسطه این بیمارستان پذیرای بیماران از خارج کشور هم باشیم.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: به عنوان خدمتگزار این مردم در کنار شما هستم و به همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنم همکاری لازم با موسسه مرهم برای آغاز به کار این پروژه مهم و ارزشمند را داشته باشند.
کلانتری با یادآوری ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: مواهب و عنایات خداوند در این استان وجود دارد و باید به فعلیت برسد و نیروهای توانمند تحصیل کرده و دلسوز می‌توانند این کار را انجام دهند.
 وی بیان کرد: برای فرودگاه یاسوج طرحی نوشته شده و تلاش می‌کنیم قبل از پایان سال به شورای عالی امنیت ارسال کنیم و مجوز پرواز مستقیم از استان به کشورهای حوزه خلیج فارس و برعکس را بگیریم.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: رسماً اعلام می‌کنم با تمام توان در کنار این موسسه خیریه برای ساخت بیمارستان تخصصی فک، جمجمه و صورت هستیم تا آیندگان از برکات آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: حوزه درمان ناباروری و سرطان سینه دو پیشنهاد دیگر استان است و امیدواریم موسسه مرهم در این دو حوزه هم به استان کمک کند.

انجام بیش از ۶ هزار عمل فوق تخصصی توسط مرهم
مدیرعامل موسسه خیریه مرهم با اشاره به انجام بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ عمل جراحی توسط این موسسه گفت: آماده انجام عمل‌های فوق تخصصی فک، صورت، جمجمه و سوختگی در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
  محمدعلی کیانی مدیرعامل موسسه خیریه مرهم نیز در این نشست به اقدامات درمانی بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: اقدامات صورت گرفته طی چهار دهه انقلاب قابل قیاس با دوران قبل نیست اما نیاز به کار بیشتر احساس می‌شود.
 مدیرعامل موسسه خیریه مرهم بیان کرد: به همین دلیل موسسه مرهم ۳۷ هزار ویزیت فوق تخصصی و بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد عمل فوق تخصصی انجام داده که این تعداد جراحی در نوع خود بی‌نظیر است. صورت‌حساب این تعداد جراحی در بیمارستان موجود است. 
بالا بودن بیماری‌های همراه تولد در استان‌های خطه زاگرس
وی با بیان اینکه دو سوم از این بیماران از خطه زاگرس بودند، افزود: به دلیل رفت و آمدی که به استان‌های زاگرس داشتیم متوجه شدیم بیماری‌های همراه تولد در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بیش از حد نرمال و طبیعی است.
 مدیرعامل موسسه خیریه مرهم با اشاره به اینکه به ازای هر ۶۰۰ تولد یک شکاف لب وجود دارد افزود: اگر بخواهیم سایر ناهنجاری‌ها را اضافه کنیم آمار در این استان‌ها بالاتر است لذا بنا داریم با استان‌های نامبرده به صورت ویژه همکاری داشته باشیم.
 وی عنوان کرد: به یاری خداوند دو بیمارستان بزرگ داریم که بیمارستان ۱۵ خرداد به عنوان بزرگترین بیمارستان جراحی پلاستیک و ترمیمی خاورمیانه با ۱۱۰ تخت فعال و بیمارستان سوانح و سوخت شهید مطهری بدون تعیین سقف به مردم خدمات ارائه می‌دهند و پیشنهاد کرده‌ایم سومین بیمارستان بزرگ با نام بیمارستان تخصصی فک، جمجمه و صورت در کهگیلویه و بویراحمد احداث شود که موجب پیشرفت این استان می‌شود.
 کیانی بیان کرد: همچنین این موسسه آمادگی خود برای جراحی فوق تخصصی جمجمه، فک، صورت و سوختگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را اعلام می‌کند که تا سقف ۳ میلیارد تومان برای افراد تحت پوشش بهزیستی و سقف ۲ میلیارد برای مددجویان امداد در نظر گرفته است و هیج‌گونه محدودیت سن، جنس، مذهب و قومیت قائل نیستیم.
 وی خواستار همکاری دستگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام این عمل‌ها شد و گفت: در صورت مشارکت دستگاه‌ها تا قبل از سال نو عمل جراحی ۳۰۰ بیمار صورت می‌گیرد.
 وی با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر در این استان نیازمند خدمات درمانی هستند، افزود: ۸۰۰ نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی، ۷۰۰ نفر تحت پوشش کمیته امداد و بقیه کسانی هستند که دفتر ائمه جمعه معرفی کردند که مهندس فتاح و بنیاد مستضعفان هزینه آن را متقبل شده و مدتی است که کار درمان شروع شده است.
 همچنین در این نشست قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۱۳۷ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: ۲ میلیاردی که موسسه مرهم برای درمان بیماران تحت پوشش امداد اختصاص داده تحول بزرگی در حوزه درمان مددجویان ایجاد می‌کند. 
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه میان موسسه مرهم و ادارات بهزیستی و کمیته امداد برای معرفی و انجام جراحی‌های فوق تخصصی جمجمه، فک، صورت و سوختگی مددجویان تحت پوشش امداد و بهزیستی امضا شد.


کد مطلب: 429935

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429935/2/خبر-خوش-احداث-بزرگترین-بیمارستان-فوق-تخصصی-جمجمه-فک-صورت-خاورمیانه-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1