کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

درختانی که در آتش سودجویی خاکستر می‌شوند / قطع پر ابهام درختان بلوط لوداب / چه کسی پاسخگو است ( + تصاویر )

28 دی 1399 ساعت 19:46

برخی سودجویان به بهانه اختلاف‌های محلی چندین اصله درخت جنگلی در لوداب را قطع کردند.


درختان بلوط جنگل‌های بخش لوداب را بی‌گناه سر بریدند و در آتش منفعت‌طلبی و سودجویی انداختند. عباس حسن‌زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد در این خصوص گفته 10 نفر شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گزارش کبنا، در مناطق سی‌دنده، دره‌نینی و دره‌گجی بخش لوداب درختان بلوط زیادی را قطع کردند، بنا به گفته برخی از مطلعین این افراد با هدف سودجویی، قاچاق چوب و زمین خواری اقدام به قطع این درختان کرده‌اند.
عباس حسن‌زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد در این باره گفت: این افراد به بهانه اختلاف‌های محلی درختان جنگلی بلوط مناطق سی دنده، دره نینی و دره گَجی در بخش لوداب را قطع کردند.
حسن زاده افزود: این افراد با هدف قاچاق چوب، تهیه ذغال، زمین خواری، تصرف زمین‌های منابع ملی و تبدیل آن‌ها به اراضی کشاورزی اقدام به قطع درختان جنگلی کردند.
حسن زاده با بیان اینکه عوامل قطع درختان جنگلی شناسایی شدند اضافه کرد: تاکنون ۱۰ نفر شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی دیگر متخلفان ادامه دارد، بیان کرد: مردم با مشاهده هرگونه قطع درختان جنگلی، تخریب و تصرف اراضی ملی، به سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان گزارش دهند.
به گزارش کبنا، این افراد با هر انگیزه‌ای اقدام به قطع درختان می‌کنند که امید می‌رود، برنامه‌ای مدون برای حفاظت از منابع طبیعی طراحی شود تا دیگر شاهد این گونه خسارت‌های جبران ناپذیر به منابع طبیعی نباشیم.

 
 


کد مطلب: 429801

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429801/2/درختانی-آتش-سودجویی-خاکستر-می-شوند-قطع-پر-ابهام-درختان-بلوط-لوداب-کسی-پاسخگو-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1