کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

سورنا ستاری به کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده بود / از فرودگاه گچساران به خوزستان رفت ( + تصاویر )

23 دی 1399 ساعت 19:01

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده بود بلکه از طریق فرودگاه شهرستان گچساران به استان خوزستان سفر کرده بود.


سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده بود بلکه از طریق فرودگاه شهرستان گچساران به استان خوزستان سفر کرده بود.
به گزارش کبنا، خبری شامگاه دوشنبه ( 22 دی ماه 99) در خصوص سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد بر روی خروجی کبنا قرار گرفت که در واقع ستاری معاون رییس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر نکرده بود، بلکه از طریق فرودگاه شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران به استان خوزستان، مقصد خود، رفت. و مسئولان در فرودگاه گچساران به استقبال او رفته بودند.
کبنانیوز تصاویر استقبال سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، احد جمالی معاون سیاسی استاندار، علی خوان پایه فرماندار گچساران و سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران و سایر مسئولان استانی و شهرستانی از معاون رئیس جمهور را از صفحه شخصی فرماندار گچساران برداشت کرد و اینگونه تصور می‌شد که معاون رئیس جمهور به گچساران سفر کرده است.
سورنا ستاری به استان خوزستان سفر کرده بود. معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر خود به استان خوزستان از دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان بازدید کرد. در ادامه مرکز نوآوری و خلاقیت و مرکز خدمات فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز را افتتاح کرد. معاون علمی و فناوری رییس جمهور همچنین با حضور در پارک علم و فناوری خوزستان از محصولات دانش بنیان منتخب پارک علم و فناوری بازدید و صندوق پژوهش و فناوری استان خوزستان را افتتاح کرد.

فرهنگ نفت، مخرب فرهنگ کارآفرینی است
 معان علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در استان خوزستان از نظر فرهنگی، فرهنگ نفت نفوذ کرده است؛ اینگونه که یک جوان ترجیح می‌دهد که در یک شرکت نفتی استخدام شود و این فرهنگ، مخرب فرهنگ کارآفرینی است.
سورنا ستاری روز (دوشنبه ۲۲ دی) در جلسه ویدئو کنفرانس بازدید چند مرکز پارک علم و فناوری خوزستان و افتتاح دو مرکز، اظهار کرد: همه اتفاق نظر داریم که این وضعیت شایسته استان نیست، واقعا استان خوزستان پتانسیل‌های بالایی دارد و ما نیز در سال‌های اخیر غفلت کرده‌ایم. البته کمک‌هایی به دانشگاه شهید چمران و علوم پزشکی اهواز شده اما پارک علم و فناوری مظلوم واقع شده است. البته مدیر پارک نیز باید فعال باشد و پیگیری کند.
 وی افزود: در استان خوزستان نیز از نظر فرهنگی، فرهنگ نفت نفوذ کرده است، اینگونه که یک جوان ترجیح می‌دهد که در یک شرکت نفتی استخدام شود. متاسفانه این مساله در فرهنگ استان جا افتاده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: این فرهنگ مخرب فرهنگ کارآفرینی است. ظرفیت زیادی در حوزه‌های نفت و گاز، منابع معدنی، کشاورزی و... در استان وجود دارد و دانش باید در تمام این بخش‌ها نفوذ کند.
ستاری با اشاره به فعالیت‌های خوب دانشگاه شهید چمران اهواز در راستای کارآفرینی، گفت: ایجاد حس کارآفرینی در دانشجو اهمیت بسیاری دارد، باید همه دانشگاه‌ها یاد بگیرند. دانشگاه آزاد نیز در این جهت در حال حرکت است.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم دانشگاه را از پول دولت خارج کنیم کار بزرگی است. حل مشکلات پارک علم و فناوری پیگیری خواهند شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: اشتغال بچه‌های فارغ التحصیل استان و تحول در صنایع استان این را می‌طلبد که همه باهم و در کنار هم یک هدف را پیگیری کنیم و آن هم نیروی انسانی سرمایه است. بدون وجود دانش، نفت و آب و گاز هیچ ارزشی ندارد. همه هم دل باید کار کنیم و اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد و استاندار نیز حمایت کند و پارک علم و فناوری خوزستان جزو پارک‌های بزرگ شود و در شان استان باشد.
لزوم تلاش برای بهبود وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان
 معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تاثیرگذاری دانشگاه ها در زندگی روزمره، گفت: حتما باید سعی کنیم تا وضعیت پارک علم و فناوری خوزستان تقویت شود زیرا شایسته استان خوزستان نیست.
سورنا ستاری روز (دوشنبه ۲۲ دی) در جلسه جمع بندی سفر یک روزه به خوزستان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیش از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و همزمان نیز ۱۰۰ هزار دانشجو نیز در خارج از کشور بودند یعنی حدود ۳۷ تا ۳۸ درصد دانشجویان در خارج از کشور تحصیل می کردند. اتفاقی که پس از انقلاب رخ داد باعث توسعه آموزش عالی شد و تعداد دانشگاه های پس از انقلاب افزایش یافت. به گونه ای که شاهد تاسیس دانشگاه هایی مانند آزاد، علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و... بودیم.
وی با اشاره به اهمیت تاثیر دانشگاه ها در زندگی روزمره مردم، افزود: قرار است که دانشگاه در زندگی روزمره مردم اثرگذار باشد، ما در مدارس دولتی درس خواندیم و با پول و مالیات مردم تحصیل کردیم. اما در مقابل درس خواندن ما، باید تاثیری در جامعه داشته باشد. هدف ما از آموزش و پژوهش فراهم آوردن زندگی بهتر برای مردم است و با این هدف آموزش و پژوهش شکل گرفت.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: حتما باید سعی کنیم تا وضعیت پارک علم و فناوری استان تقویت شود زیرا شایسته استان خوزستان نیست. همچنین مردم باید اثر دانشگاه را حس کنند و مقایسه کنند که پس از تاسیس دانشگاه در یک شهرستان چه تغییراتی رخ داده است.
رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ارزش افزوده در دانش است، تصریح کرد: ظرفیت‌ها، ذخایر و منابع استان خوزستان، بدون داشتن دانش هیچ ارزشی ندارد و حکم ماده اولیه یک محصول را دارند. می‌دانیم که با پول نفت به تنهایی نمی‌توان کشور را اداره کرد بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دهیم. اگر این اکوسیستم مبنی بر دانش در استان خوزستان حاکم شود، اتفاق بزرگی رخ می دهد. چراکه استان خوزستان فوق العاده مستعد است.


کد مطلب: 429631

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429631/2/سورنا-ستاری-کهگیلویه-بویراحمد-سفر-نکرده-فرودگاه-گچساران-خوزستان-رفت-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1