تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۴۲۹۶۱۲
نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا گچساران؛

انگیزه مخالفت شهردار دوگنبدان با مسابقه موتور سواری چیست؟

۱
کبنا ؛نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور فرماندار و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون 10 هزار و 404 نمونه تست کرونا از بیماران مشکوک و مبتلا دریافت شده است.
آرین غلامیان افزود:  از مجموع تست‌های دریافت شده ۳ هزار و 889 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. غلامیان با اشاره به اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی در گچساران، عنوان کرد: از زمان اجرای این طرح در آذرماه تا کنون روند مراجعه، فوتی و ابتلا به ویروس کرونا کاهش داشته است.
غلامیان عنوان کرد: هم اکنون 11 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گچساران بستری هستند که از مجموع این افراد 4 بیمار در بخش آی.سی. یو بستری هستند.
وی با بیان اینکه شهرستان گچساران در وضعیت زرد این بیماری قرار گرفته است، اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 87 نفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
غلامیان تصریح کرد: از زمان اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی تا کنون یک نفر براثر ابتلا جان خود را از دست داده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران خاطر نشان کرد: در زمینه بیماریابی و شناسایی افراد دارای بیماری زمینه‌ای اکیپی از کارشناسان شبکه بهداشت و درمان و اداره کار برای انجام تست کرونا به سدچم شیر و پتروشیمی گچساران اعزام شدند.
در ادامه رئیس ادره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار کرد: بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک  از بازار و صنوف گچساران  همچنان پابرجا است.
رضا شریفی افزود: طی یک هفته اخیر 621 مورد بازرسی در قالب گشت‌های مشترک از جمله نیروی انتظامی، تعزیرات، شبکه بهداشت، ادراه صمت و هلال احمر از بازار و صنوف گچساران انجام گرفته است.
شریفی تصریح کرد: در این بازرسی‌ها به 60 واحد صنفی  متخلف تذکر شفاهی و 9 واحد صنفی متخلف مورد منجر به ثبت تخلف و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی گچساران برای اعمال قانون ارجاع داده شد.
شریفی در ادامه به بازگشایی تالارهای پذیرایی در اویل بهمن ماه اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انتشار این بیماری تمهیداتی لازم باید اندیشیده شود.
در این نشست علی خوانپایه با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و بازگشایی برخی از پایه‌های تحصیلی  در شهرهای با وضعیت زرد و آبی  اظهار کرد:  کلاس‌های درس پایه‌های اول و دوم  دبستان از اول بهمن ماه به صورت حضوری در مدارس دایر می‌شود.
وی با بیان اینکه با توجه به تجاربی که وجود دارد بازگشایی مدارس با تمهیدات لازم انجام می‌گیرد، افزود: کلاس‌های درس  پایه‌ها اول و دوم دبستان با حضور 10 دانش آموز در هر کلاس برگزار می‌شود.
فرماندار گچساران افزود: همچنین در سطح روستاها مدارسی که کمتر از 50 نفر دانش آموزان دارند با رعایت پروتکل بهداشتی بازگشایی می‌شود.
وی در ادامه به  بازگشایی تالارهای پذیرایی اشاره و عنوان کرد: تالارهایی پذیرایی با یک سوم بازگشایی می‌شود.
خوانپایه عنوان کرد: صاحبان تالارهای پذیرایی  در زمینه رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری بین صندلی‌ها و ورودی تالارها به تب سنج، امکانات بهداشتی و.... مجهز شود، اقدام کنند.
فرماندار گچساران با تاکید براینکه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در وردی تالارهای پذیرایی  به مهمان‌ها شود، تصریح کرد: تالارهای پذیرایی به صورت مستمر در این مدت ضدعفونی و از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری شود.
خوانپایه در ادامه عنوان کرد:  همچنین ورود دانش آموزان به مدارس با ماسک الزامی است.
وی اظهار کرد: موضوع دیگر روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها است که از امروز روشنایی پارک‌ها انجام می‌شود.
فرماندار گچساران در ادامه خواستار بیماریابی و افراد دارای بیمار زمینه‌ای در طرح محله محور شهید سلیمانی شد، و گفت: در مناطقی که آلوده هستند در زمینه بیماریابی و قرنطینه به خصوص در مناطق روستایی این مراقبت‌ها انجام گیرد.
اما این نشست حواشی هم داشت:
عدم حضور مسئولان شبکه بهداشت و درمان  و بیمارستان صنعت نفت  گچساران باعث گلایه اعضای ستاد کرونا شهرستان شد بطوریکه رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با گلایه از عدم حضور مسئولان بهداشت و درمان نفت اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان صنعت نفت گچساران زیرنظر شرکت بهرهبرداری نفت و گاز گچساران نمی‌باشد و سازمانی  مجهزا و مستقل می‌باشد.
علی جعفری دیزگانی افزود: به همین خاطر بنده هیچ گونه آماری از وضعیت (کرونا کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و خانواده‌های آنها) ندارم که ارائه دهم ومتاسفانه نماینده  شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان صنعت نفت در این نشست حضور ندارد.
جعفری عنوان کرد: ستاد کرونا شهرستان بهتر است مسئولان شبکه بهداشت و درمان نفت را مجهزا به جلسه دعوت کنند.
اما حواشی جالبی که در نشست کرونا شهرستان صورت گرفت انتقاد شهردار دوگنبدان از برگزاری مسابقه موتور سواری (جنوب کشور و به میزبانی گچساران) که قرار است  روز جمعه در پیست شهید سلیمانی (پروبالی) برگزار شود، می‌باشد.
مسعود ظفری عنوان کرد: چطور می‌شود با توجه به شرایط  وضعیت کرونا، مسابقه موتور سواری در گچساران برگزار می‌شود؟ که این موضوع جای تعجب است.
ظفری افزود: اگر شرایط و وضعیت کرونا خوب است باید برای همه خوب باشد و اگر وضعیت کرونایی بد است باید برای همه بد باشد و  تجمع و برگزاری  مراسمات و برنامه هاو... باید برای همه یکسان باشد.
شهردار دوگنبدان خواستار لغو مسابقه موتور سواری در گچساران شد.
در ادامه فرماندار گچساران نسبت به موضوع برگزاری مسابقه موتور سواری جنوب کشور در گچساران اظهار بی اطلاعی و عنوان کرد: هیچ گونه هماهنگی با فرمانداری  گچساران در خصوص برگزاری این مسابقه صورت نگرفته است که  متولیان برگزاری این مسابقه باید از ستاد کرونا و مسئولان بهداشت و درمان گچساران گچساران مجوز دریافت کنند.
باید دید، هدف و انگیزه مسعود ظفری شهردار دوگنبدان باتوجه به اینکه در این شهر صدها مشکل و معضل شهری: آسفالت محلات و کوچه و خیابان‌ها، چال و چوله، انباشت زباله، سرعت گیرهای غیر استاندارد، پارک و بوستان و..... وجود دارد اما به موضوع برگزاری مسابقه موتور سواری پرداخته است، چیست؟
آیا پشت این قضیه اهداف سیاسی یعنی خوشحالی سید قدرت حسینی و برهم زدن برنامه تبلیغات تاجگردون (توسط شهردار دوگنبدان) انجام و دنبال می‌شود.
این مسابقه قرار است روز جمعه ساعت 14 بعدازظهر در پیست شهید سلیمانی (پروبالی) با حضور احتمالی غلامرضا تاجگردون برگزارشود.
گفتنی است: رئیس هیئت موتور سواری گچساران بر عهده صادق خادمی یکی از چهره‌ای فعال صاحب نام سیاسی، اجنماعی شهرستان گچساران می‌باشد و وی یکی از لیدر های غلامرضا تاجگردون می‌باشد.
همچنین باید منتظر ماند، واکنش صادق خادمی که ید طولانی در نقد مدیران و مسئولان شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد دارد نسبت به این حرکت شهردار دوگنبدان چه خواهد بود؟
نام شما

آدرس ايميل شما

شهر وند
Iran, Islamic Republic of
چقدر پول میگیرید تا صادق خادمی را بزرگ کنید .
حزب
Iran, Islamic Republic of
//و جان باد کدوم سمت میره
جمال
Iran, Islamic Republic of
اصلا صلاح نیست مسابقه برگزار بشود.واقعا اگر این شد فردا ما هم برگزار میکنیم مسابقات خودمان را که مسولان اجازه ندادند ‌.مگر خادمی مسول ستاد کرونا است.
Iran, Islamic Republic of
انتقاد شهردار بسیار متین ودست هست .در این شرایط که مردم گچساران بعضی هاشون کسب وکارهاشون را تعطیل کرده اند مسابقهدباید برگزار شود.
Iran, Islamic Republic of
چه مسخره شده که هرکی هرجوردلش میخواد میره مسابقه برگزار میکنه. قوه قضاییه باید ورود کنه به این مسایل
United States
دکتر ظفری درست میگه اینا که جون مردم براشون مهم نیست و شب و روز تو خونه مردم در میزنن به زور خودشونو میندازن تو خونه...
Iran, Islamic Republic of
شهردار و فرماندار خو واقعیت میگن درسته مسولین برگزار کننده بدون مجوز که نمیتونن مسابقه برگزار کنن وای به حال این شهر و کرونا
همشهری
Iran, Islamic Republic of
همش حرف خالی ما که ندیدیم برای یکبار کسی یا کسانی از بهداشت محلات به درب خونه ها بیاد ویا طرح شهید قاسم سلیمانی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بنظرتون در جلسه ستاد مبارزه با کرونا باید از اسفالت و جدول گذاری صحبت بسه یا از عوامل تشدید بیمارب کروناـبابا مردم رو چی فرض کردین هر کسی انتقاد سازنده اب هم مه داشته باشه شما کبنانیوزها سریع سیاسیش میکنین. وانگهی شما برا خوشحتلی چه مسی اینگونه قلمفرسایی کردین. با تشکر
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جالبه همه ماسک زدند اما مدیر آموزش و پرورش بدون ماسک حضور دارد اصلا یادش رفته کرونایی هست همانطور که یادش رفته در مدارس چه می گذرد
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت برادر ارجمند جناب ظفری شهردار محترم گچساران

جناب شهردار لطفا به کار خود یعنی شهر و شهرسازی مشغول باشید و خدمت صادقانه انجام دهید و خود را مضحکه سیاسیون قرار ندهید و شان و منزلت شهرداری را افول و در سراشیبی سقوط قرار ندهید وهمراه با جوانان با روی باز به استقبال این مسابقه تشریف ببرید
من الله توفیق
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1