تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۵۷
کد مطلب : ۴۲۹۵۲۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

 پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود / پرداخت تسهیلات به مؤسسات قرآنی در دستور کار قرار دارد / اختصاص ۱۰ هزار جلد قرآن کریم به دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی

۰
کبنا ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، عصر امروز حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند. 
حسین کلانتری در این دیدار با اشاره به جایگاه والای خانه‌ها و مؤسسات قرآنی، ابراز کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده از فضای مجازی می‌تواند در بسط، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر باشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حتماً مؤسسات قرآنی و سازمان تبلیغات با استفاده از فضای مجازی در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی در سطح استان بیش از پیش تلاش کنند.
 وی مشارکت دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی در اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: قرار است در یک شیفت فعالیت‌های آموزشی را داشته و در شیفت دیگر فعالیت‌های قرآنی را انجام دهند.
وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان دارالقرآن کشور خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پنج مدرسه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم کشور به زودی آغاز می‌شود.
 کلانتری ابراز کرد: وام تسهیلات به خانه‌ها و مؤسسات قرآنی و دارلقرآن ها در دستور کار قرار دارد.
 وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که بتوانیم با استفاده از تسهیلات کرونایی به این خانه‌های قرآنی و مراکز قرآنی کمک کنیم.
 کلانتری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند یک درصد خاک کشور را داراست اما ۲۰ درصد انرژی، ۱۰ درصد منابع آبی، ۱۰ درصد آب و منابع طبیعی و به نسبت جمعیت بیشترین تعداد شهید در کشور را داراست.
 وی تاکید کرد: مردم استان در حمایت از نظام، انقلاب و آرمان‌های امام (ره) سنگ تمام گذاشتند و اکنون زمان آن است که با کمک به توسعه استان جبران کنیم.
 کلانتری با بیان اینکه مردم این استان شایسته بهترین خدمات هستند، عنوان کرد: ولایت مداری و تبعیت از فرامین اهل بیت در میان مردم تمام شیعه استان زبانزد است.
 وی حمایت از فعالیت‌های قرآنی و دارالقرآن‌ها را مهم و یکی از دغدغه‌های خود دانست و افزود: این موضوع در اولویت کاری ما قرار دارد.
 کلانتری اظهار داشت: برای ترویج آموزه‌ها و باورهای دینی به ویژه میان جوانان و نسل آینده باید بیشتر تلاش کنیم و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۵ هزار جلد قرآن کریم از سوی استانداری و ۵ هزار جلد از سوی سازمان دارالقرآن کشور به استان خبر داد و گفت: این ۱۰ هزار جلد قرآن طی تفاهم نامه‌ای در آینده نزدیک به استان اختصاص داده خواهد شد.
  کلانتری با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۷۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح استان داریم که نیازمند کمک و حمایت هستند، خاطر نشان کرد: در سطح استان ما کمک می‌کنیم و حامی خانه‌های قرآن و دارالقرآن‌ها خواهیم بود.
 حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور نیز در این نشست از پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن استان به صورت ویژه تشکر کرد.
 وی بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایت ویژه از مجتمع بزرگ دارالقرآن یاسوج که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته از سوی استاندار قابل تقدیر است. 
اخوان عنوان کرد: برای اختصاص بودجه به مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن استان به ویژه مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش می‌کنیم. 
وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیازمند حمایت هستند، گفت: از تعداد ۱۹ موسسه قرآنی و دارالقرآنی که در استان داشتیم در این ایام کرونا در جمع آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه نقش موثری داشتند.
 اخوان از حمایت ویژه خانه‌های قرآنی در استان خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در این استان وجود دارد از جمله نیروی انسانی توانمند، حافظان و قاریان قرآن که جزو استان‌های برتر است در تلاشیم که حمایت ویژه شکل بگیرد.
 رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه حمایت از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی مدنظر است، افزود: مؤسسات قرآنی پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به موضوعات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی ورود کردند.
 وی گفت: ۱۴۰۰ موسسه قرآنی در این ایام در سراسر کشور به جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه و توزیع آنها در مناطق محروم و کمتر برخوردار مشغول بودند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1