کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

 پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود

21 دی 1399 ساعت 0:57

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در استان خبر داد.


 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در استان خبر داد.
به گزارش کبنا، عصر امروز حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و گفت‌وگو کرد.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند. 
حسین کلانتری در این دیدار با اشاره به جایگاه والای خانه‌ها و مؤسسات قرآنی، ابراز کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی استفاده از فضای مجازی می‌تواند در بسط، گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی مؤثر باشد.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: حتماً مؤسسات قرآنی و سازمان تبلیغات با استفاده از فضای مجازی در نشر و ترویج فرهنگ قرآنی و آموزه‌های دینی در سطح استان بیش از پیش تلاش کنند.
 وی مشارکت دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی در اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه در جریان شیوع ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست.
 نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد از ساخت و احداث پنج موسسه آموزشی و قرآنی دو منظوره در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: قرار است در یک شیفت فعالیت‌های آموزشی را داشته و در شیفت دیگر فعالیت‌های قرآنی را انجام دهند.
وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با سازمان دارالقرآن کشور خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پنج مدرسه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم کشور به زودی آغاز می‌شود.
 کلانتری ابراز کرد: وام تسهیلات به خانه‌ها و مؤسسات قرآنی و دارلقرآن ها در دستور کار قرار دارد.
 وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم که بتوانیم با استفاده از تسهیلات کرونایی به این خانه‌های قرآنی و مراکز قرآنی کمک کنیم.
 کلانتری گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد هرچند یک درصد خاک کشور را داراست اما ۲۰ درصد انرژی، ۱۰ درصد منابع آبی، ۱۰ درصد آب و منابع طبیعی و به نسبت جمعیت بیشترین تعداد شهید در کشور را داراست.
 وی تاکید کرد: مردم استان در حمایت از نظام، انقلاب و آرمان‌های امام (ره) سنگ تمام گذاشتند و اکنون زمان آن است که با کمک به توسعه استان جبران کنیم.
 کلانتری با بیان اینکه مردم این استان شایسته بهترین خدمات هستند، عنوان کرد: ولایت مداری و تبعیت از فرامین اهل بیت در میان مردم تمام شیعه استان زبانزد است.
 وی حمایت از فعالیت‌های قرآنی و دارالقرآن‌ها را مهم و یکی از دغدغه‌های خود دانست و افزود: این موضوع در اولویت کاری ما قرار دارد.
 کلانتری اظهار داشت: برای ترویج آموزه‌ها و باورهای دینی به ویژه میان جوانان و نسل آینده باید بیشتر تلاش کنیم و در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۵ هزار جلد قرآن کریم از سوی استانداری و ۵ هزار جلد از سوی سازمان دارالقرآن کشور به استان خبر داد و گفت: این ۱۰ هزار جلد قرآن طی تفاهم نامه‌ای در آینده نزدیک به استان اختصاص داده خواهد شد.
  کلانتری با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۷۰ خانه قرآنی شهری و روستایی در سطح استان داریم که نیازمند کمک و حمایت هستند، خاطر نشان کرد: در سطح استان ما کمک می‌کنیم و حامی خانه‌های قرآن و دارالقرآن‌ها خواهیم بود.
 حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن کشور نیز در این نشست از پیگیری‌ها و حمایت‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن استان به صورت ویژه تشکر کرد.
 وی بیان کرد: اختصاص بودجه و حمایت ویژه از مجتمع بزرگ دارالقرآن یاسوج که پیشرفت فیزیکی خوبی داشته از سوی استاندار قابل تقدیر است. 
اخوان عنوان کرد: برای اختصاص بودجه به مؤسسات قرآنی، دارالقرآن‌ها و خانه‌های قرآن استان به ویژه مناطق روستایی و کم برخوردار تلاش می‌کنیم. 
وی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی نیازمند حمایت هستند، گفت: از تعداد ۱۹ موسسه قرآنی و دارالقرآنی که در استان داشتیم در این ایام کرونا در جمع آوری و توزیع کمک‌های مؤمنانه نقش موثری داشتند.
 اخوان از حمایت ویژه خانه‌های قرآنی در استان خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت‌های خوبی که در این استان وجود دارد از جمله نیروی انسانی توانمند، حافظان و قاریان قرآن که جزو استان‌های برتر است در تلاشیم که حمایت ویژه شکل بگیرد.
 رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه حمایت از خانه‌ها و مؤسسات قرآنی مدنظر است، افزود: مؤسسات قرآنی پس از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به موضوعات اجتماعی و فعالیت‌های جهادی ورود کردند.
 وی گفت: ۱۴۰۰ موسسه قرآنی در این ایام در سراسر کشور به جمع آوری کمک‌های خیرخواهانه و توزیع آنها در مناطق محروم و کمتر برخوردار مشغول بودند.


کد مطلب: 429521

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429521/2/پنج-موسسه-آموزشی-قرآنی-دو-منظوره-کهگیلویه-بویراحمد-احداث-می-شود

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1