کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

جلسه خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد ( + عکس )

20 دی 1399 ساعت 21:55

جلسه خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد با حضور دکتر زهرا حسینی تبار؛ عضو شورای مرکزی مجمع خیرین سلامت کشور و با محوریت ارتقای سلامت دختران و بانوان برگزار گردید.


جلسه خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد با حضور دکتر زهرا حسینی تبار؛ عضو شورای مرکزی مجمع خیرین سلامت کشور و با محوریت ارتقای سلامت دختران و بانوان برگزار گردید.
 به گزارش کبنا، عضو شورای مرکزی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اهمیت و نقش زنان در خانواده و جامعه، بیان داشت: لازمه پیشرفت و آبادانی هر جامعه‌ای سلامت نیروی انسانی آن به ویژه سلامت بانوان و مادران آن جامعه است، چرا که نقش بسیار مهم و حساسی در تربیت و پروش فرزندان و نسل‌های آینده جامعه دارند.
 زهرا حسینی تبار ضمن یادآوری تقسیم کار زنان، افزود: شایسته است با برگزاری کلاس‌های آموزشی اصولی، نقش‌های متفاوت زنان مانند نقش مادری، همسرداری، حرفه شغلی، خانه داری و ...، در دستور کار فعالان عرصه سلامت قرار بگیرد که ما این کار را در طرح محله محور مهاد (مادرانه)، با تأکید بر سلامت جسمی و روانی بانوان، در نقاط مختلف شهری و روستایی استان دنبال خواهیم کرد.
 وی با خاطرنشان کردن مشکلات متعدد زنان، تصریح کرد: مطالبه گری درست و به حق از مسئولین و نمایندگان مردم، همفکری و همکاری همه اقشار و گروها و نهادهای مختلف مردمی و دولتی راه برون رفت از این مشکلات در سطح استان است نه صرفاً نگاه به دولت‌ها.
 الهه شکیبایی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد، گفت: با توجه به اهمیت سلامت خاواده بویژه سلامت بانوان و دختران، از دکتر حسینی تبار؛ عضو مجمع خیرین سلامت کشور و همچنین از بانوان فعال حوزه سلامت استان و شهرستان بویراحمد دعوت کردیم تا با هفکری و هم اندیشی، طرح ارتقای سلامت دختران و بانوان را با همکاری مشارکت‌های طب ایرانی و باشگاه مهاد در استان اجرا کنیم.
 در ادامه هر یک از اعضای جلسه به بیان مشکلات بانوان و دختران در استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله کارهای سخت و طاقت فرسای برخی از بانوان مناطق محروم، کمبود خوابگاه‌ها و مدارس دخترانه به منظور ادمه تحصیل دختران مناطق محروم استان، فقر و مشکلات مالی خانواده‌های بی بضاعت در تأمین کالاهای ضروری بهداشتی، پایین بودن سواد سلامت، کمبود مراکز مختلف ژنتیک، ناباروری، ناهنجاری‌های کودکان و نوجوانان، مشاوره، پرتو درمانی، هزینه بالای برخی خدمات بویژه شیمی درمانی و اندک بودن پرسنل و سختی کار آنان پرداختند.
 
این جلسه با حضور  زهرا حسینی تبار، عضو مجمع خیرین سلامت کشور و عضو بنیاد ملی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، الهه شکیبایی، رئیس خانه مشارکت مردم در سلامت شهرستان بویراحمد، مهسا شجاعی کارشناس سلامت اجتماعی مرکز سیاست گذاری سلامت استان و بانوان فعال حوزه سلامت استان و شهرستان بویراحمد، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بویراحمد برگزار و به منظور ارتقای سلامت دختران و بانوان استان از طریق اجرای طرح محله محور مهاد (مادرانه)، بحث و تبادل نظر کردند.


کد مطلب: 429514

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/429514/2/جلسه-خانه-مشارکت-مردم-سلامت-شهرستان-بویراحمد-برگزار-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1