تاریخ انتشار
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۲۹۴۵۵
در کمیته سلامت و ایمنی آب شرب چرام مطرح شد

برخی روستاهای چرام آب شرب سالم ندارند!

۰
کبنا ؛جلسه کمیته سلامت و ایمنی آب شرب شهرستان چرام با حضور بخشداران سرفاریاب ومرکزی، رییس آب فاضلاب شهرستان و نماینده آب فاضلاب سرفاریاب ، رئیس شبکه ودرمان شهرستان و تعدادی از کارشناسان بهداشتی با ریاست معاون فرماندار چرام برگزار شد.
معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی در جلسه کمیته سلامت و ایمنی آب شرب شهرستان گفت: آب یکی از نعمت های بزرگ خداونداست که منشا حیاط و سرآغاز زندگی موجودات زنده است ، اهمیت آب در زندگی بشر به اندازه ای است که بیان و توجیه کامل آن به دشواری میسر می‌گردد؛ امروزه به پیشرفت زندگی صنعتی و رشد جمعیت مصرف آب افزایش یافته و منابع موجودقابل مصرف در معرض استفاده بیش از حد و حتی آلودگی قرار گرفته است.
سرتیپ خادمی افزود: در کشور ما نیز مسئله کمبود آب از گذشته های بسیار دور وجود داشته و حتی در برخی از مناطق مانع رشد و پیشرفت کشاورزی صنعتی و حتی اجتماعی شده است اما در شهرستان چرام میتوان گفت با این معضل روبرو نیستیم و رفع مشکلات بهداشتی آب آشامیدنی بویژه ارتقائ کیفیت آب و رفع مشکلات نیترات بیش از حد مجاز و همچنین وضعیت سامانه های آبرسانی مثل کلر زنی شستشوی مخازن ذخیره آب، رفع شکستگیهای لوله، حفاظت از حریم منابع آب دربرابر انواع آلودگی های میکربی و شیمیایی ، استفاده غیرعلمی وغیر اصولی از انواع سموم و کودهای در مزارع کشاورزی ، دفع غیر بهداشتی انواع فاضلاب خانگی ، صنعتی ، کشاورزی و عدم مدیریت صحیح انواع پسماندها بر منابع آب باید بصورت ویژه وخاص مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: معتقدم اگر همدلی ، انسجام و تعامل مطلوب بین مسولین دستگاههای اجرایی شهرستان بخصوص آب وفاضلاب و شبکه بهداشت ودرمان باشد میتوان با جدیت بیشتر پیگیر مشکلات بود و تلاشها بهتر به ثمر می رسد زیرا سلامت آب شرب مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ جامعه سالم متشکل از خانواده های سالم و انسانهای سالم است وانسان سالم با شاخص های سلامت جسمی ، روحی و روانی وبه عبارتی بهداشت جسمی و روانی تعریف می شود و جامعه سالم و پویا مسیر میشرفت و توسعه را با سرعت بیشتری طی می کند و به قلعه های موفقیت می رسد.
معاون برنامه ریزی وهماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان چرام تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از روستای شهرستان زیرپوشش شبکه آب و فاضلاب قرار ندارد و ضروری است شرکت آب و فاضلاب نسبت به تحت پوشش قراردادن آنها اقدام نماید و فرمانداری نیز همکاری لازم را خواهد داشت. اما انتظار از مردم روستاها نیز می باشد که دراینخصوص همکاری و همراهی لازم را با اب وفاضلاب جهت استفاده بهتر از اب شرب سالم و بهداشتی را داشته باشند.
خادمی تاکید کرد: مردم حق دارند از اب شرب سالم و بهداشتی استفاده کنند و هیچ گونه قصور و کوتاهی در زمینه سلامت مردم قابل اغماض و پذیرفتنی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1