کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

اتفاق عجیب که در جاده ملی پاتاوه و دهدشت برای کامیون حمل آسفالت افتاد / مسوولان چه توجیهی دارند؟ ( + فیلم و عکس )

1 دی 1399 ساعت 19:13

کامیون حمل آسفالت در جاده‌ اصلی پاتاوه - دهدشت گیر افتاد و همین امر باعث نگرانی راننده شد.


کامیون حمل آسفالت در جاده‌ اصلی پاتاوه - دهدشت گیر افتاد و همین امر باعث نگرانی راننده شد.
به گزارش کبنا، پروژه جاده پاتاوه - دهدشت یکی از پروژه‌های ملی به شمار می‌رود، که ۲۵ سال از آغاز ساخت جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد، چهار دولت در این مدت طولانی تلاش کرده‌اند این جاده را به پایان برسانند اما همچنان روند لاک پشتی ساخت آن مردم حاشیه این جاده را آزار می‌دهد.
 

 
 
فیلم) نشست زمین و فرو رفتن چرخ کامیون حمل آسفالت در پروژه ملی پاتاوه - دهدشت
 
 ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳ رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد. همگان انتظار داشتند احداث این جاده مهم کمتر از ۱۰ سال طول بکشد اما گذشت 25 سال از شروع عملیات ساخت آن، داد مردم را هم درآورده است.
ظهر امروز هنگام عملیات آسفالت این جاده، بخشی از این جاده زیر لاستیک کامیون حمل آسفالت فرو نشست و کامیون و راننده را به دردسر انداخت. بعضی از رانندگان و مردم منطقه که حضور داشتند، این را باعث نگرانی می‌دانستند که چرا باید پروژه‌ای که هنوز به اتمام نرسیده باید زیر چرخ‌های کامیون طاقت نیاورد، نشست کند.
   
خبرنگار کبنا در بخش لوداب گزارش می‌دهد، بنا به درخواست و گزارشات مردمی در محل زیر گذر جاده‌ی اصلی پاتاوه دهدشت حضور پیدا کردیم. دستگاه‌های سنگین مشغول آسفالت ریزی جاده‌ی ورودی منطقه‌ی لوداب بودند. که به علت زیر سازی نا مناسب جاده چرخ یکی از کامیون‌های حمل آسفالت در همان قسمتی که مشغول به آسفالت آن بودند، گیر افتاده و چرخ کامیون به علت نشست زمین دیگر قادر به حرکت نبود. این امر منجر به عصبانیت شدیدی رانندگان و اهالی منطقه لوداب نسبت به زیر سازی نا مناسب جاده مذکور شد.
به گزارش کبنا، با توجه به حساسیت موضوع و درخواست‌های مکرر مردمی جمال روحانی بخشدار منطقه‌ی لوداب در محل حضور پیدا کرد.
جمالی بخشدار لوداب در این زمینه گفت: با آقای افشون سرپرست کارگاه این پروژه تماس گرفته شد و در محل حضور پیدا کردند.
روحانی افزود: او متعهد شده تا رفع نهایی و کامل مشکل زیر سازی جاده مذکور، اقدامی جهت آسفالت کردن آن صورت نمی‌پذیرد.
بنا بر این گزارش، انتظار مردم از مسئولان خدومی که دغدغه‌ی خدمت به مردم را دارند این است که با نظارت‌های جدی بر روی پروژه‌های این چنینی که یک طرح ملی (جاده اصلی پاتاوه دهدشت) محسوب می‌شود. نگذارند که حقوق این مردم ضایع شود و با تشدید نظارت‌های جدی مانع بار مالی مضاعف بر دستگاهای اجرایی برای تعمیرات و دوباره بازسازی چنین پروژه‌های شود.
   
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی شهریور 99، در حاشیه بازدید از طرح ملی پاتاوه به دهدشت، اظهار داشت: متولیان با تلاش شبانه روزی نسبت به تکمیل این طرح اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه روند اجرایی جاده ملی پاتاوه به دهدشت طولانی شده است، گفت: هیچ گونه سهل انگاری از سوی مسئولان تا بهره برداری کامل از این طرح تا زمان تعین شده قابل قبول نیست.
اسلامی تاکید کرد: با توجه به تأمین منابع مالی از سوی دولت باید از همه ظرفیت‌ها برای تسریع در روند اجرایی این طرح نیز استفاده کرد.
وی افزود: این جاده جزو مهمترین طرح‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این بازدید تصریح کرد: این جاده دارای چهار فاز است که طول قطعه‌های اول و سوم آن به ترتیب ۲۶ و ۲۰ کیلومتر و قطعه‌های دوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
حسین کلانتری افزود: بهره برداری از جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه به دهدشت، مسیر استان‌های مرکزی از جمله اصفهان تا بنادر جنوبی کشور از نظر زمانی نزدیک به ۲ ساعت کوتاه‌تر می‌شود.
وی ارزش ریالی جاده پاتاوه به دهدشت را ۳۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این طرح بخش زیادی از ترافیک مرکز استان کاسته خواهد شد.
کلانتری جاده ملی پاتاوه به دهدشت را شامل چهار قطعه دانست و گفت: قطعه یک، ۲ و چهار این طرح تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
وی تصریح کرد: درقطعه سوم به طول ۶۳ کیلومتر پنج هزارو ۱۰۰ متر تونل و یکهزارو ۱۰۰ متر پل که همه تونل‌های این طرح بازگشایی و تردد در آنها انجام می‌شود.
 مسیر اصلی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۷ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - یاسوج، بخشی از کریدور اتصال مرکز کشور به جنوب و در واقع اتصال بخشی از مرکز کشور از استان اصفهان به بنادر جنوبی در زمان کمتری است.
----------------------------------
گزارش از محمد امین سجادی مقدم


کد مطلب: 428777

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428777/2/اتفاق-عجیب-جاده-ملی-پاتاوه-دهدشت-کامیون-حمل-آسفالت-افتاد-مسوولان-توجیهی-فیلم-عکس

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1