تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۴
کد مطلب : ۴۲۸۶۷۱
 با حضور نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

آیین رونمایی از نخستین جلد کتاب مجموعه نشست‌های قضایی کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نگاه علمی به نیروی انسانی در حوزه قضایی ضروری و باعث بهبود کار و سیستم می‌شود.
به گزارش کبنا، در آخرین روز از هفته‌ی پژوهش که، پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی نام داشت آیین رونمایی از نخستین جلد کتاب مجموعه نشست‌های قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، ذکتر حسن نگین تاجی رئیس کل این دادگستری در آغاز این برنامه در سخنانی بار دیگر یاد و خاطره‌ی شهید پژوهش محسن فخری زاده را گرامی داشت.
 نگین تاجی با اشاره به انتشار اولین جلد مجموعه‌ی نشست‌های قضایی دادگستری استان، اظهار کرد: بسیاری از مواردی که در متون حقوقی مطرح می‌شود، لازم است بصورت کاربردی در دادگاه‌ها عملی شود.
مقام ارشد قضایی استان به تعیین ساختار دستگاه قضایی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از سال گذشته در دادگستری استان، نگاه ما یک نگاه علمی است، چون نگاه علمی به نیروی انسانی در حوزه قضایی ضروری و باعث بهبود کار و سیستم می‌شود.
 رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدام بی نطیر دیگر این دادگستری در زمینه‌ی پرونده‌های موضوع ماده 477 آیین دادرسی کیفری خبر داد و افزود: در ساماندهی پرونده‌های موضوع این ماده قانونی، دادخواست‌ها در سامانه‌ای که طراحی شده ثبت و بخشی را به عنوان آموزش طراحی شده تا علت و دلایلی که ممکن است ایرادی به رأی صادره وارد نماید در این سامانه ثبت می‌گردد.
وی از برگزاری نقد علمی آراء به عنوان یک حرکت علمی دیگر در دادگستری استان خبر داد.
 نگین تاجی افزود: از دیگر اقدامات حرکت علمی دادگستری استان می‌توان به تشکیل کمیته‌ی عنصر شناسی دعاوی در استان اشاره کرد که در همین زمینه 24 موصوع مشخص شده و هر موضوعی به یکی از همکاران قضایی سپرده شده تا علل و عواملی که دخیل در بروز یک جرم می‌شود را، بررسی نمایند.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان به انتشار نخستین کتاب مجموعه‌ی نشست‌های قضایی در استان اشاره کرد و بیان داشت: یک سال گذشته نسبت به سنوات گذشته نشست‌های قضایی در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش 3 برابری داشته است و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان با یک کار علمی اقدام به چاپ آن نموده است.
  معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته پژوهش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آیین رونمایی از اولین جلد کتاب مجموعه نشست‌های قضایی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد را بصورت بر خط (آنلاین) برگزار نموده است.
در ادامه این آیین دکتر محمد مهدی صالحی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان اظهار کرد: تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از پایه‌های مهم تحول قضایی محسوب، و اقدامات علمی و پژوهشی در کنار تحلیل و نقد آراء، زمینه‌ی اتقان بیشتر آرا را فراهم می‌کند.
  صالحی در ادامه افزود: رونمایی از اولین جلد مجموعه نشست قضایی مربوط به نشست‌های حوزه‌های قضایی استان از شهریور ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ بوده و مجموعاً ۴۷ نشست برگزار که ازاین تعداد حدود ۴۰ نشست آن در هیات عالی نشست‌های قضایی کشور مطرح شده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان در ویژگی‌های این کتاب گفت: این کتاب علاوه بر نشست‌های قضایی استان، شامل جدیدترین نظرات مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه و آراء وحدت رویه دیوان عالی کشور و دستور العمل ها و همچنین معرفی آثار علمی همکاران قضایی استان می‌باشد.
در این نشست از نفرات برتر مسابقه قانون اساسی و جشنواره پژوهشی دادگستری استان تقدیر بعمل آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1