کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

خط و نشان دستگاه قضا برای جرائم خشن در کهگیلویه و بویراحمد

23 آذر 1399 ساعت 13:18

 حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچگونه ارفاق قانونی به مجرمان جرایم خشن ،در استان نمی شود.


به منظور استفاده از ظرفیت های دادرسی الکترونیکی و کنترل برخی متهمان جرائم غیر خشن با پابند الکترونیکی، نشستی به ریاست دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز نشست ساماندهی زندانیان با اظهار این که از تمام ظرفیت های قانونی به منظور کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان بهره خواهیم برد، افزود: ما باید طبق ظرفیت‌های قانونی، کیفیت کار را در اجرای طرح کاهش جمعیت کیفری به کار ببریم.
 وی افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه اجرای نهادهای ارفاقی در خصوص زندانیان، نسبت به قبل بیشتر عمل کرده، و عملکرد بسیار خوبی داشته ایم.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملکرد رؤسای دادگستری و دادستان ها، جهت طرح غربالگری زندانیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نگین تاجی در ادامه بر عدم هیچگونه ارفاق قانونی به مجرمان جرایم خشن تأکید کرد: در برنامه ساماندهی کاهش جمعیت کیفری زندانیان، در جرائم خشن، مثل قمه کشی و زورگیری، هیچ ارفاقی در حق زندانی نمی‌شود و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.
رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد از تشویق همکاران قضایی در اجرای بخشنامه ها و دستور العمل های ریاست معزز قوه قضائیه خبر داد و افزود: در استان در مورد مجازات‌های جایگزین حبس به نحو احسن کار می‌شود و همکاران قضایی آموزش های لازم را دیده اند و در پرونده هایی که دارای شرایط جایگزین هستند، حتماً از بخشنامه و دستورالعمل ها  استفاده می کنند.
وی گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه های قضایی باید حتماً بازدید از زندان را جزء اولویت های کاری خود در ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری زندانیان حوزه قضایی محل خدمت خود قرار داده و اجرا کنند.
 دکتر نگین تاجی از عدم اعزام زندانیان برای شرکت در جلسات رسیدگی خبر داد و اظهار کرد: با برگزاری جلسات رسیدگی به صورت ویدئو کنفرانس، اعزام زندانیان به دادگاه ها ممنوع می‌شود.
در ادامه این نشست سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در سخنانی با اظهار اینکه کاهش جمعیت کیفری نباید برای ارائه آمار باشد، گفت: چون بعضی از زندانیان پس از آزادی، مستقیم کارهای خلاف را شروع کرده و دوباره به زندان بازگشت داده می شوند.
 وی افزود: ما باید به سمت کیفی شدن کاهش جمعیت کیفری برویم و از بحث مجرمین پرخطر، غافل نشویم.
جعفر فراست معاون قضایی و نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در این جلسه اجرای طرح پابند الکترونیکی در استان خبر داد و اظهار داشت: ۲۰۰ پابند الکترونیکی خریداری شده است و به زودی این طرح اجرا خواهد شد.
وی گفت: با مجهز شدن زندان های استان به اتاق دادرسی الکترونیکی، در همه ی حوزه های قضایی به زودی، دادرسی های الکترونیکی آغاز می گردد.
فراست در پایان افزود: به منظور رفاه حال زندانیان، در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، شعبه‌های دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی دایر خواهد شد.


کد مطلب: 428478

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428478/2/خط-نشان-دستگاه-قضا-جرائم-خشن-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1