کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد؛

ریزش آوار و خسارت به ۳ خانه روستایی در باشت

8 آذر 1399 ساعت 21:43

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از ریزش آوار و خسارت ۳ خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از ریزش آوار و خسارت ۳ خانه روستایی به دلیل بارش‌های اخیر و آبگرفتگی در شهرستان باشت خبر داد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه و بویراحمد؛ طی بارش‌های شب گذشته تعداد ۱۴ عملیات آبگرفتگی انجام گرفت که از این تعداد ۱۲ مورد در شهرستان باشت و دو مورد در شهرستان دنا بوده است، در سه مورد از این حوادث با اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC مبنی بر ریزش آوار در روستای کوشک ظفر شهرستان باشت بلافاصله دو تیم امدادی به محل وقوع حادثه اعزام و ضمن ایمن‌سازی و ارزیابی صحنه حادثه مشخص گردید بر اثر بارندگی دو روز گذشته در شهرستان باشت سقف خانه‌های قدیمی و کاهگلی روستایی دچار شکاف شده  و ریزش آب و بخشی از دیوار این منازل نیز ریزش کرده  است.
در این حادثه خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و نجاتگران جمعیت هلال احمرضمن ارزیابی و خارج سازی وسایل و لوازم خانه مذکور نکات و توصیه‌های ایمنی را یاد آور شدند و اقلام امدادی مورد نیاز در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفت.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد؛ همه توان امدادی این جمعیت آماده خدمت‌رسانی در صورت نیاز می‌باشد و علاوه بر پایگاه‌های ثابت و سیار هلال احمر، ۳۱ تیم امداد و نجات متشکل از ۱۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر نیز در آماده‌باش هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۱ خودروی کمک‌دار و ۳۵ موتور لجن‌کش و کف‌کش برای تخلیه آب منازل  استفاده خواهد شد.
 مدیر عامل هلال احمر استان با بیان اینکه آمادگی‌های لازم برای مقابله با سیل وجود دارد، از آماده سازی تیم‌های عملیاتی و سرویس و تعمیرات دوره‌ای تجهیزات امدادی و  راه‌اندازی پایگاه‌های زمستانی هلال احمر از ۱۵ آذر خبر داد.
وی گفت: پیرو هشدارهای سازمان هواشناسی و اعلام بارندگی، از روزهای قبل هماهنگی‌های لازم صورت گرفت که تجهیزات مورد نیاز در این شرایط  بررسی شود و یک طرح عملیاتی برای مقابله با وقوع سیل احتمالی ارائه شود و همچنین اطلاعاتی از جمله اطلاعات جامع جمعیتی نیز از شهرستان‌ها دریافت شده و محلی مناسب و کارشناسی شده را جهت اسکان اضطراری مهیا نموده‌اند، که در صورت وقوع سیلاب در هر یک از شهرستان‌ها، افراد حادثه دیده اسکان داده شود. و اقلام ضروری در این شرایط در انبارهای امدادی مهیا است و در صورت لزوم در اختیار حادثه دیدگان قرار خواهد گرفت.
جهان‌بین با اعلام شماره تلفن ۱۱۲ گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که اگر مشکل خاصی رخ داد با شماره تلفن ۱۱۲ ارتباط برقرار کنند و توصیه‌های امدادی را جدی بگیرند. همچنین توصیه می‌کنیم که اخبار را از منابع رسمی پیگیری کرده و به شایعات در فضای مجازی توجهی نکنند.
 


کد مطلب: 428016

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/428016/2/ریزش-آوار-خسارت-۳-خانه-روستایی-باشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1