تاریخ انتشار
جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۴۲۷۹۸۱
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

آماده باش کلانتری به مدیران کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان عضو ستاد مدیریت بحران استان از امروز در وضعیت آماده باش قرار دارند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج؛ حسین کلانتری در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با تسلیت سالگرد وفات حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: ما مسئول هستیم و هیچ کدام هم پروازی نیستیم و موظفیم که پای کار باشیم و شبانه روز خدمت رسانی کنیم، اما شما رسانه‌ها با وجود اینکه اینچنین وظیفه‌ای ندارید، اما  پای کار هستید و نقدهایتان هم دلسوزانه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارندگی‌های پیش رو، عنوان کرد: با بررسی کامل اطلاعات تصمیم می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه به طور قطع شاهد آبگرفتگی معابر خواهیم بود، بیان کرد: همه باید پای کار باشند و کسی در نزدیکی رودخانه‌ها قرار نگیرد.
رئیس ستاد مدیریت بحران استان، هشدار داد: با توجه به آب گرفتگی و سیلابی که قابل تصور است مردم باید بیش از پیش مراقبت کنند.
کلانتری با بیان اینکه براساس نقشه‌های هواشناسی خطر صاعقه هم جدی است، افزود: انتظار می‌رود برای کارهای غیر ضروری به بیرون مراجعه نکنند.
وی با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ تن نمک و شن توسط راهداری ذخیره شده است، بیان کرد: انبار مناطق در معرض سیل شارژ شده است و هیچگونه مشکلی در این خصوص نداریم.
استاندار با تاکید بر اینکه باید مجموعه مدیریت بحران در تمام شهرهای استان در حالت آماده باش باشند، اظهار داشت: انتظار می‌رود همچنین سایر مناطق کمک کار شهرهای سردسیری باشند.
استاندار کمک رسانی به مناطق روستایی و عشایری را از اولویت‌ها دانست و گفت: مناطق محروم و روستایی از زیلایی و مارگون تا دیشموک به صورت ویژه مورد توجه باشند چون سخت گذر هستند اما باید خود مردم نیز رعایت کنند.
وی افزود: دستگاه‌های خدمات رسان و تیم‌های امداد و نجات باید به حالت آماده باش و عملیاتی باشند نباید برای ورود آن‌ها زنگ بزنیم تا از خانه وارد عمل شوند بلکه باید کاملاً در حال آماده باش باشند.
کلانتری ابراز کرد: احتمال آبگرفتگی در شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، شرکت برق و گاز اعلام آمادگی کامل کرده‌اند و باید برق استان تیم واکنش سریع برای وصل برق داشته باشند تا در بارندگی سنگین تاریکی نداشته باشیم.
استاندار گفت: نکته حائز اهمیت آب منطقه‌ای بحث رهاسازی به موقع و کارشناسی شده آب به ویژه در محدوده سد کوثر گچساران است که خسارات زیادی خواهد داشت و زمانی مؤثر است که به موقع باز شود هر چند در سال‌های گذشته به موقع عمل شد.
وی خطاب به مدیرکل بنیاد مسکن، گفت: انتظار می‌رود از تجمعات مردمی در این نهاد جلوگیری شود و برای رسیدگی به امور مردم با برنامه ریزی بهتری اقدام شود.
 کلانتری تاکید کرد: در همه شهرها حفاری‌ها باید صورت جلسه داشته باشد و هیچ گونه حفاری بدون مجوز انجام نشود.
کلانتری خطاب به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی که شامل تعطیلات اعلام شده نیستند، گفت: باید کیفیت و سرعت کار دستگاه‌های خدمات رسان در بحران بیشتر شود.
وی با اشاره به بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی استان، افزود: شورای مدیریت بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند و سعی شود دستگاههای خدمات رسان کشیک‌ها را مشخص کنند و در آماده باش کامل باشند.
استاندار در خصوص محدودیت‌ها هم، عنوان کرد: تدابیر دولت این است که در هفته پیش رو در مناطق قرمز مدیران پای کار باشند اما در خصوص تعطیلی ادارات تابع اعلام ستاد ملی مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا هستیم و طبق ابلاغیه ستاد ملی به دستگاه‌های استان ابلاغ می‌کنیم.
وی گفت: آنچه حائز اهمیت است ترددها باید به شدت کاهش پیدا کند تا شاهد وقفه در زنجیره این ویروس باشیم واقعیت این است که تلفات زیادی تاکنون در دنیا، کشور و استان داده شده است.
استاندار با قدردانی از همکاری خوب و مثال زدنی مردم استان گفت: باید همه دست به دست هم دهیم و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعملها زنجیره انتقال این ویروس را کاهش دهیم.
کلانتری گفت: هدف اصلی کم کردن ترددها و رفت و آمدها است در یک نشست که ۱۱ نفر به عیادت بیمار رفته بودند ۱۰ نفر از آن‌ها کرونا گرفتند که زنگ خطری برای شب نشینی ها و عیادت‌ها است.
وی در بخش پایانی سخنانش، از آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی خبر داد و گفت: همه تجهیزات و امکانات استان برای این مهم بسیج شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1