تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : ۴۲۷۸۶۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

تداوم تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر بازار کهگیلویه و بویراحمد / تأمین کالاهای اساسی مردم با قیمت مناسب در اولویت باشد

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تأمین کالاهای موردنیاز مردم در اولویت کاری تیم اقتصادی استان قرار دارد و  نظارت و بازرسی‌ها با شدت بیشتری ادامه یابد
به گزارش کبنا، حسین کلانتری در نشست ستاد تنظیم بازار استان با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تأمین کالای اساسی، اظهار داشت: افزایش ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی استان در اولویت کاری تیم اقتصادی قرار داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود کارخانه روغن نباتی گچساران، عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نماید به نحوی که با پیگیری‌های جدی از طریق وزارت صمت   سهمیه دانه‌های روغنی و روغن خام بیشتری در اختیار این واحد قرار گیرد تا بتواند بخش مهمی از نیاز خانوارهای استان تأمین گردد.
وی بر ضرورت نظارت در خصوص زنجیره توزیع و فروش مواد غذایی به ویژه کالاهای اساسی تاکید کرد و گفت: با پیش بینی و افزایش توزیع کنندگان این مواد غذایی از هرگونه تجمع مردمی جلوگیری شود تا در این شرایط سخت کرونا با بحران دیگری روبرو نشویم و مردم به راحتی به کالای مورد نیاز خود دست یابند.
کلانتری با بیان اینکه برای تأمین کالاهای اساسی و ضروری باید تلاش مضاعفی در این مدت صورت پذیرد،  گفت: باید پیش از آنکه یک محصول در بازار کمیاب شود برای تزریق آن به بازار باید  تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی خواستار برگزاری نشستی به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور، معاونت اقتصادی اداره کل اطلاعات، مدیران کل صمت، جهادکشاورزی،  تعزیرات حکومتی، سپاه و اتاق اصناف برای بررسی نیازمندیهای استان در اسرع وقت اقدام تا با انعکاس موارد به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی زمینه تأمین بیشتری از کالاهای اساسی برای مردم استان فراهم گردد. 
کلانتری از زحمات اصناف مختلف تقدیر کرد و گفت: با اتحاد، همدلی، همکاری و رعایت انصاف همه مشکلات برطرف می‌شود.
وی خطاب به مدیران، گفت: تمام تلاش خود را برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز و حفظ آرامش مردم به کار گیرید و از ایجاد هرگونه استرس دیگری برای مردم جلوگیری کنید.
نماینده ارشد اجرایی استان، بیان کرد: بدون شک ما هم به فکر رفع نیازهای مردم و مشکلات اقتصادی آنها هستیم و هم از تولید کنندگان و توزیع کنندگان حمایت می‌کنیم اما می‌طلبد بازاریان نیز در حق مردم انصاف را رعایت کنند.
کلانتری با اشاره به ذخایر و ظرفیت‌های استان، عنوان کرد: می‌طلبد هر کالایی که در استان تولید می‌شود با قیمت پایین‌تر و مناسب‌تری  به نسبت سایر استان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به فروش برسد.
وی سازمان صمت را موظف کرد جهت تأمین روغن جامد مختص صنف و صنعت سریع اقدام نماید تا این بخش نیز دچار مشکل نشوند.
کلانتری با بیان اینکه هر چند وزارت صمت نسبت به دخیره سازی کالاهای استراتژیک  مانند روغن، برنج، گوشت سفید و گوشت قرمز  اقدام نموده است، ولی به دلیل محرومیت استان نیاز است جهت افزایش این ذخایر پیگیری  جدی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان به عمل آید. تا مردم هیچگونه کمبودی را احساس نکنند.
وی بر تداوم تشدید بازرسی‌ها و نظارت‌ها در بازار شهرهای مختلف تاکید کرد و گفت: به طور قطع اگر ناظر ما کنترل کند شاهد افزایش خودسرانه قیمت‌ها در سطح بازار نخواهیم بود.
کلانتری خواستار حضور مؤثر بازرسان صمت و نیروهای تعزیرات حکومتی از فردا در شهرهای ۱۸ گانه استان شد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه کمبود کالا بلافاصله گزارش لازم ارائه و نسبت به تزریق کالا به بازار اقدام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
United States
سلام شعاربیش نیست ایافلکه هفت تیرتاساعت فقط شهراست بطورمثال اکبراباداکثرصنوف بازهستندهیچ نظارتی وجودندارد
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1