تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۷۵۹۶
قرارگاه ۱۷ ربیع سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد

ورود سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به گرانفروشی / دادستان یاسوج: نظام توزیع کالای اساسی در کهگیلویه و بویراحمد مشکلاتی دارد

۰
کبنا ؛نخستین جلسه قرارگاه ۱۷ ربیع با هدف انتظام بخشیدن به عرضه کالا و خدمات و همچنین کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها در سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
  به گزارش کبنا، به‌دنبال فرمان مقام معظم رهبری درباره کنترل قیمت‌ها و مبارزه با گرانفروشی‌ها و کمک بسیج در این راستا، قرارگاه  «هفدهم ربیع» با حضور دستگاههای اجرایی و نظارتی در سطح کشور تشکیل و راه اندازی شده است.
 در همین راستا اولین جلسه این قرارگاه با حضور فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید شوشتری سپاه فتح برگزار شد و مسئولان نظامی و انتظامی، قضایی،  امنیتی،  اتاق اصناف،  کشاورزی، تعزیرات حکومتی،  سازمان صمت و ... به بیان نظرها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی تأمین کالا و نظات بر بازار و مقابله با گرانفروشی، قاچاق دام و احتکار پرداختند.
 فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در نخستین جلسه قرارگاه استانی ۱۷ ربیع که به منظور مشارکت درنظارت بر توزیع کالا و خدمات در بازار و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان برگزار شد گفت: با تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیج مقاومت سپاه با استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی برای قطع دست واسطه‌ها و سود جویان در فرایند نظارت برعرضه کالا مشارکت می‌کنند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل افزود: به تازگی علاوه بر توزیع چند نرخی بودن برخی کالاها که باعث نگرانی و سردرگمی مصرف کنندگان در بازار شده بود شاهد سوء استفاده در عرضه نهاده‌های کشاورزی از جمله کود شیمایی هستیم که این امر باعث نگرانی کشاورزان شده است.
 وی ادامه داد: تعلل در رسیدگی به این مهم برای کشاورزان استان زیان بار است و باید با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی فرصت سود جویی از واسطه‌ها گرفته شود.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی نیروهای ویژه بسیج برای همراهی با ناظران در کار نظارت بر انبارها، ورود، خروج کالا و همینطور فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای خبر داد.
سردار خرم دل موضوع کمبود دارو در استان به ویژه در بیمارستان‌های معین برای بیماران کرونایی را یادآور شد و از متولیان خواست با نظارت بیشتری روند توزیع دارو را رصد کنند.
وی موضوع قاچاق دام را یاد آور شد و اضافه کرد: خروج دام‌های مولد علاوه بر دام‌های گوشتی خطر جدی است که با نظارت بسیج این مهم کنترل خواهد شد.
 دادستان مرکز استان هم زیان ناشی از تعطیلات و محدودیت‌های کرونایی برای صنوف مختلف در بازار را یاد آور و خواستار اعطای برخی تسهیلات برای جبران خسارت به آن‌ها شد.
 سید علی ملک حسینی با اشاره به مسائل و مشکلات موجود در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: حال بازار و بازاریان در این استان خوب نیست و حدود یک سالی است که کسبه خرد ما با مشکلاتی مواجه شده‌اند و با این شرایط کرونایی که شاهد تعطیلی صنوف هستیم باید چاره و راهکار ویژه‌ای اندیشیده شود.
 وی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث تولید کالاهایی اساسی نقشی ندارد و بیشتر استانی مصرف کننده است و نظام توزیع کالا در این استان با مشکلاتی رو به رو است.
 ملک حسینی ابراز داشت: در حوزه سازمان صمت کالا در سطح انبارها توزیع می‌شود اما تا رسیدن به دست مشتری مشکلاتی وجود دارد.
 وی گفت: در حوزه مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه تولید کننده هستیم ودر بخش‌هایی از جمله سیمان، سازه‌های بتنی و ... وضعیت نامعلومی وجود دارد و برخی از این واحدهای تولیدی تقاضای افزایش قیمت دارند که این موضوع باید کار شناسی شود و بازار مسکن نیز تحت تأثیر این مسائل قرار نگیرد.
 دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد به موضوع گرانی کود شیمیایی، شکر و همچنین موضوع نظام توزیع داروها در بیمارستان و داروخانه‌ها و نارضایتی‌هایی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و در ادامه گفت: قاچاق دام نیز از جمله توطئه‌های دشمنان برای ضربه زدن به تولیدات دامی در استان و کشور است که باید در این زمینه نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.
 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد هم چندگانگی قیمت‌ها را پدیده‌ای غیر قابل تحمل برای مصرف کنندگان دانست و گفت: گاهی قیمت یک کالا در بازار تا صد درصد در نوسان است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
براتعلی صالحی افزود: برخی کالاهای تولید داخل هم به بهانه تغییر مدل افزایش قیمت سرسام آوری دارند درحالی که هیچگونه امکاناتی به این کالا افزوده نشده و تولید کنندها صرفاً از شرایط اقتصادی سوء استفاده می‌کنند.
وی افسارگسیختگی قیمت فرآورده‌های دامی در بازار استان را نگران کننده دانست و گفت: شرایط توزیع نیز وضعیت مناسبی ندارد.
صالحی همچنین وجود برخی شرکت‌های موازی در مجاورت نظام توزیع نهاده‌های کشاورزی را عامل مهم سوء استفاده دانست و خواستار مشارکت سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برای همراهی در جریان نظارت‌ها شد.
 دبیر اجرایی استاق اصناف کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: تاکنون در سطح شهر یاسوج 31 هزار و 432 مورد بازرسی از اصاف انجام شده و تعداد دو هزار و 674 تذکر کتبی به صنوف متخلف داده شده است.
 عمران کهزادی افزود: تعداد تذکرات شفاهی به اصناف نیز 3000 مورد بوده است و 600 مغازه را نیز پلمپ کرده‌ایم.
 وی تعداد گشت‌های مشترک با تعزیرات حکومتی و سازمان صمت استان را نیز 164 مورد برشمرد و گفت: تعداد روزهای تعطیلی اصناف بیش از 50 روز است.
 کهزادی ابراز داشت: 440 برگه جریمه اصناف متخلف نیز به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
 در این جلسه همچنین ابوالهادی رئیس سازمان بازرسی استان هم از احتمال سوء استفاده از فرصت‌های اداری در تشنج بازار خبر داد و گفت: این موضوع در دست پیگیری است و با متخلفان اداری که باعث بی ثباتی در بازارِ کالا و خدمات می‌شوند برخورد قضایی خواهد شد.
به گزارش کبنا، در این جلسه درباره رویکردهای قرار گاه استانی ۱۷ ربیع و چگونگی همراهی سپاه فتح درفرایند نظارت‌ها گفت و گو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی از دنا
Iran, Islamic Republic of
دست مریزاد به دادستان محترم وصدیق استان
وسپاه فتح ودیگر دستگاههای نظارتی
امیدوارم با همت همه عزیزان شاهد آرامش دربازار باشیم.
حسن
Iran, Islamic Republic of
در روستای مادوان سفلی دقیقا سرجاده اصفهان پریروز دومغازه روبروی هم یکی اقای ظ.. روغن مایع دو کیلو و نیمی که فکر کنم توسط بازرگانی بین انها تقسیم شده بود که مردم برسونند این اقا ۱۷۱۰۰ میفروخت همون لحظه وده متر روبروش مغازه اقای ک.. همون روغن را ۲۲۰۰۰ تومان توزیع میکرد اگه ایشون پارتی نداره چطور اینکار را درحالی که مردم اعتراض میکردند انجام میداد .این یکی از هزاران است.
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1