کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با ریاست جمهوری به منظور افتتاح 1550 طرح‌ ملی در حوزه آموزشی، بهداشتی، رفاهی و درمانی؛

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است

22 آبان 1399 ساعت 18:22

رییس‌جمهوری گفت: همه علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از آمریکا تا اروپا و همه جهان نشان می‌دهد که دنیا فهمیده است فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و دوران پایان خود را طی می‌کند.


رییس‌جمهوری گفت: همه علامت‌ها و نشانه‌ها در دنیای امروز از آمریکا تا اروپا و همه جهان نشان می‌دهد که دنیا فهمیده است فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و دوران پایان خود را طی می‌کند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه آموزشی، بهداشتی، رفاهی و درمانی در سی‌ودومین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید»  با بیان اینکه با کمک و یاری یکدیگر از بیماری کووید ۱۹ عبور خواهیم کرد، ادامه داد: با وحدت و انسجام ملی و هدایت رهبر انقلاب از تحریم هم عبور می کنیم.
وی خاطر نشان کرد: مردم ایران در سایه استقامت و ایستادگی، کام شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود.  
مدرسه، انسان فعال و مسئول آینده کشور را می‌سازد
رییس جمهوری با بیان اینکه افتتاح های امروز در بخش آموزش از لحاظ فرهنگی بسیار حائز اهمیت است، گفت: همه ما می‌دانیم پیشرفت و توسعه و حتی استقلال کشور و امنیت ملی کشور در سایه آموزش فرزندان است، فرزندان ما با نشستن در کلاس درس باید علم و مهارت را بیاموزند و با مسیرهای اخلاق و فرهنگ دینی خود آشنا شوند و با فرهنگ دینی، امنیت کشور را احساس کنند.
رییس دولت دوازدهم با بیان اینکه امروز شاهد بهره برداری یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی و تربیتی در یک روز  بودیم، گفت: این به معنای اهتمام دولت به مساله آموزش و پرورش است.
افزایش ۴ برابری حقوق معلمان و رشد ۲ برابری مراکز رفاهی فرهنگیان 
رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: اینکه مدرسه های خشتی و گلی تمام شده اند و روزانه ۲۷ کلاس درس آغاز به کار می کند، نشان می دهد آموزش و پرورش و علم و فرهنگ برای دولت بسیار مهم بوده و دولت اهتمام ویژه ای برای این کار قائل است.
وی ادامه داد: مردم ما آگاه هستند که تلاش فراوانی برای ترمیم حقوق فرهنگیان، برای همسان‌سازی حقوق و پاداش بازنشستگی انجام دادیم و بخش عمده این اقدامات در یک سال اخیر انجام شده است. اینکه حقوق معلمان را افزایش دادیم نشان می دهد به این مساله واقف هستیم که آموزش و پرورش تا چه میزان اهمیت دارد.
روحانی گفت: معلمان همیشه با عشق و نه برای پول و رفاه کار کردند و عشق آنها به کشور و به تربیت فرزندان این مروز و بوم و سرزمین است.
همه باید از آموزش یکسان عمومی رایگان استفاده کنند
رییس دولت تدبیر و امید گفت: امروز عدالت در آموزش و پرورش برای ما بسیار مهم است یعنی در  سراسر کشور ما اقوام مختلف روستایی و شهری، دختران و پسران همه باید از آموزش یکسان عمومی مجانی استفاده کنند و این وظیفه دولت نسبت به بحث آموزش است.
وی  با بیان اینکه آموزش و پرورش فرهنگ یکپارچه را می سازد، اضافه کرد:  معلمان هستند که وحدت فرهنگی چه از لحاظ فرهنگ دینی و چه از لحاظ فرهنگ ملی را به وجود می آورند و این برای وحدت، امنیت و انسجام ملی بسیار حائز اهمیت است و باید از این دیدگاه به مدرسه نگاه کنیم.
رییس جمهوری با بیان اینکه تحولی که از آغاز دولت تدبیر و امید بر آن اهتمام می ورزیدم و به آن اهمیت می دادم، تحول در مدرسه است، گفت: مدارس و همه مراحل آموزشی چه در مدرسه و چه در دانشگاه ها به طور کلی در همه مراحل آموزشی، باید از آموزش «حافظه محور» به «پژوهش محور» تبدیل شود؛ امروز این تحول مشاهده می‌شود که باید ادامه پیدا کند.
رییس جمهوری بیان کرد: معلم با امکانات دیجیتالی خیلی آسان می تواند فرزندان را راهنمایی کند تا دانش آموزان درباره موضوع بررسی، تحقیق و نگارش کنند و سر کلاس بیایند و توضیح دهند که تحول بزرگی است که در آموزش و پرورش باید شاهد آن باشیم.
http://media.dolat.ir/uploads/org/160516687381435700.jpg
بیش از ۲ برابر کل تاریخ ایران، تخت بیمارستانی افتتاح کردیم
روحانی با اشاره به بخش دوم افتتاح های امروز، طرح «تحول سلامت» را از افتخارات بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم  دانست و گفت: تحولی که دولت در سلامت در سراسر کشور و شهرها و روستاها به وجود آورده است از تخت بیمارستانی گرفته تا متخصصان که از مرکز به بخش‌های مختلف کشور رفتند تا مردم راحت‌تر به پزشک و متخصص دسترسی پیدا کردند و  با قیمت ارزان تر و پول کمتر درمان شوند یکی از افتخارات بزرگ این دولت است.
روحانی با بیان اینکه از سال ۹۳ طرح تحول سلامت آغاز و تا امروز، قدم به قدم جلو آمدیم، گفت: امروز ۸۱۶ تخت بیمارستانی افتتاح شد و همان‌طور که وزیر بهداشت اعلام کرد تا اردیبهشت سال بعد، ۱۱ هزار تخت بیمارستانی افتتاح و تکمیل می شود.
وی افزود: در دو دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به بازسازی‌های اساسی که در مراکز پزشکی انجام دادیم، بیش از ۲ برابر کل تاریخ ایران، تخت‌های بیمارستانی افتتاح شد.
در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌های دنیا هستیم
رییس جمهوری گفت: امروز یکی از افتخارات کشور این است که در دانش پزشکی جزو کشورهای پیشرفته‌های دنیا هستیم.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد برای عمل جراحی از کشورهای پیشرفته به ایران می‌آیند، نه اینکه فقط ارزان‌تر باشد، که اگر از این موضوع بگذریم، به علت اعتماد و اطمینان بیشتری است که به دانش پزشکی ایران دارند، که جزو افتخارات کشور است.
روحانی با اشاره به گزارش‌های خدمات کادر درمان کشور در دوران شیوع کرونا در کشور بیان کرد: روزهای سختی در کرونا بر مردم ایران، بیمارستان‌ها و پزشکان، پرستاران و بهورزان گذشت، همه کادر درمان از مدیریت وزارتخانه تا  تک‌تک بیمارستان‌های کشور کار بسیار بزرگی انجام دادند که اگر این‌ها نبودند امکان شفای بسیاری از مبتلایان این ویروس میسر نبود.
وی با بیان اینکه بخش بزرگ این بهبودیافتگی در سایه ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران  کشور بوجود آمد که از آنها قدردانی و در برابر آنها تواضع می کنم و به شهدای کادر درمانی درود می فرستم.
روحانی ادامه داد: برای آنهایی که در سایه تلاش در مقابله با کووید ۱۹ امروز در تخت بیماری هستند، آرزوی سلامت دارم.
اختصاص روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان برای بازسازی و تجهیز مدارس
رییس جمهوری در زمان صدور دستور افتتاح طرح های آموزش و پرورش در سراسر کشور با بیان اینکه «مدارس خشتی و گلی به تاریخ پیوسته است»، گفت: روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی، نوسازی و تجهیزات مدارس توسط دولت اختصاص یافته است
وی اضافه کرد: روزانه ٢٧ کلاس ساخته شده و ٨٣ کلاس به سیستم نوین گرمایشی مجهز و ١٠ کلاس ایمن سازی می شود.  
رییس جمهوری تصریح کرد: بسیار اهمیت دارد که دانش آموزان در کلاس های درس دغدغه ناامنی از نظر حفاظت و سرمایش و گرمایش کلاس نداشته باشند و با خیال راحت و آرام بتوانند کلمات معلمان را بشنوند.
روحانی گفت: مدرسه برای ما بسیار مهم است و افتتاح طرح های امروز برای همه مردم و دانش آموزان دلگرم کننده بوده و از افتخارات دولت است که روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی نوسازی و تجهیزات مدارس در دولت اختصاص یافته است.
رییس جمهوری تصریح کرد: امیدواریم با کمک خیرین و مردم و همه آنهایی که در این مسیر بسیار مهم گام بر می‌دارند شاهد تحول بیشتری در زمینه کمیت و کیفیت مدارس برای دانش آموزان باشیم.
روحانی همچنین با تشکر از مسوولان آموزش و پرورش گفت: هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام شود خدمت به رشد علم و همچنین فرهنگ در جامعه به شمار می رود که بسیار  حایز  اهمیت است.
رییس جمهوری با بیان اینکه افتتاح این مراکز رفاهی، نمادین است، اما برای روحیه کارکنان و معلمان آموزش و پرورش حایز اهمیت است، افزود: این اقدامات به این معنا است که دولت از همه توان و امکان خود برای رفاه معلمان و مسوولان آموزش پرورش استفاده می‌کند، این فضاها می‌تواند به رشد همفکری و هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای توسعه این حوزه کمک کند.
روحانی افزود: امروز حرکت بسیار خوبی برای افتتاح یک هزار و ۵۵۰ طرح آموزشی و تربیتی در سراسر کشور انجام شد که امیدواریم برای همه ملت و فرهنگیان مبارک باشد.
کادر سلامت با دلاوری در میدان مبارزه با کرونا هستند
روحانی در زمان افتتاح طرح‌های حوزه بهداشت و درمان گفت: در ۹ ماه گذشته کار بزرگ و جهادی توسط مدافعان سلامت در کشور انجام شده است، و آنها همچنان در میدان مبارزه با قدرت و روحیه و دلاوری کار خود را ادامه می دهند که برای همه آنها آرزوی سلامتی می کنم.
رییس جمهوری به افزایش آمار شیوع کرونا و فوتی‌ها در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: این آمارها را روزانه به دقت بررسی می‌کنم یک مقداری اوج در این استان مشاهده می‌شود، اما از اینکه اعلام شد به سمت آرامش در حال حرکت است برای ما بسیار خوشحال کننده است.
روحانی در ارتباط تصویری با استان قم نیز گفت: از تلاش‌های استاندار و مسئولان بهداشتی و نمایندگان مردم قم در مجلس و بیت مرحوم آیت‌الله خوانساری برای تکمیل و افتتاح بیمارستان طرح درمانی در این استان تشکر می‌کنم که در این شرایط بحرانی کرونا نقش بسزایی خواهد داشت.
رییس جمهوری با تبریک انتصاب جدید استاندار کرمان و تشکر از اقدامات استاندار سابق و مسئولان بهداشتی استان برای تکمیل بیمارستان زرند گفت: این تلاش‌ها برای حفط سلامت و جان مردم است و امیدوارم با افتتاح طرح عظیم و بزرگ انتقال آب خلیج فارس به این استان در هفته قبل، در آینده شاهد تحول بزرگ و رونق کسب و کار و توسعه در استان کرمان باشیم.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با ریاست جمهوری به منظور افتتاح طرح‌های ملی آموزش، رفاهی و بهداشتی که با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، استانداران و مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی استان‌ها برگزار شد، گفت: سرانه فضای آموزشی استان بالاتر از میانگین کشوری است که پس از استان یزد رتبه دوم کشور را داریم.
حسین کلانتری افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵ و دو دهم است ولی در کهگیلویه و بویراحمد ۸ و دو دهم است.
استاندار گفت: هم اکنون ۱۶۶ هزار و ۸۵۹ دانش آموز در ۹۰۲ کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
کلانتری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کلاسهای درس در استان تاکنون نوسازی یا بازسازی و مقاوم سازی شدند، افزود: کمتر از ده درصد باقیمانده طبق برنامه امسال باید در اسرع وقت بازسازی شدند.
استاندار گفت: امروز و در این نشست ویدئو کنفرانس ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور با حضور رییس جمهور محترم، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استانی به بهره برداری رسید که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ مرکز آموزش بود.
حسین کلانتری این مراکز آموزشی را ۲۳۷ میلیارد ریال و با زیر بنای ۱۲ هزار و ۳۲۶ متر مربع عنوان کرد.
کلانتری با اشاره به اینکه از این تعداد فضای مناسب آموزشی ۱۶ مرکز در روستاها بوده است، خاطر نشان کرد: عدالت آموزشی و توجه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته باید در اولویت باشد.
به گزارش کبنا،  در سی و دومین هفته از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های ملی کشور ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور و ۳ طرح درمانی در شهرهای کرمان، قم و مشهد با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح شد.
 ۱۵۵۰  پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی در سراسر کشور شامل ۱۴۲۲ پروژه آموزشی، ۱۲۴ پروژه تربیتی کشور و ۴ پروژه رفاهی و آموزشی، مجموعه پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری ۳۶۳۷ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در شهرهای مختلف کشور افتتاح و بهره‌برداری رسمی از آنها آغاز شد.
بیمارستان‌های ۱۵۰ تختخوابی سینا در زرند کرمان، ۲۳۱ امیرالمؤمنین(ع) در شهر قم و طرح توسعه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی هاشمی‌نژاد مشهد، ۳ طرح درمانی در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که با سرمایه‌گذاری ۵۹۲ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.


کد مطلب: 427482

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427482/2/استاندار-کهگیلویه-بویراحمد-میانگین-سرانه-فضای-آموزشی-استان-بالاتر-کشوری

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1