کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

وضعیت اسفناک سمغان(کهگیلویه)/ مسئولان خواب هستند

22 آبان 1399 ساعت 15:37

تیترهایی که پشت سر هم از دغدغه های بی حد و حساب منطقه سمغان نه با پیشوند روستا یا شهرک، که از قضا جزئی از شهر است، و ابتدایی ترین رکن برای شناخت این موضوع انتخابات شورای شهر می باشد.


تیترهایی که پشت سر هم از دغدغه‌های بی حد و حساب منطقه سمغان نه با پیشوند روستا یا شهرک، که از قضا جزئی از شهر است، و ابتدایی‌ترین رکن برای شناخت این موضوع انتخابات شورای شهر می‌باشد، می‌گفتند، کم نبود. هنگام نزولات آسمانی، زخم مشکلات این منطقه سر باز می‌کنند، ولی تلاش چندانی برای پوشاندن این زخم‌ها وجود نداشت.
به گزارش کبنانیوز از کهگیلویه، سمغان چگونه به شکل امروزی و با این ساختار جمعیتی به وجود آمد؟ از پیشینه تاریخی سه مغان که قدمتی فراتر از بلادشاپور دارد و مردم خون گرمی که همواره ساکن روستا بودند، بگذریم، هزینه‌های روزافزون و مشکلات اقتصادی، مهاجران بسیاری را از اطراف و اکناف شهرستان کهگیلویه به عقب نشینی از زمین‌های گران شهر و تأمین هزینه مسکن به منطقه سمغان مشایعت کرده است.
جمعیت ۳ تا پنج هزار نفری سمغان که با روند شکل گیری بارش‌های نعمات الهی، نمی‌دانند باید خوشحال باشند یا به دلایلی چون آبگرفتگی و گل آلود شدن مکان زندگی‌شان در خانه حبس شوند.
سمغان حاشیه نشین نیست، بلکه ساخت و سازها کاملاً قانونی و تحت نظر شهرداری و سایر نهادهای شهری و با نرخ مرکز شهری‌ها انجام می‌گیرد، اما امکانات به صورت یکنواخت مابین مردم سمغان و پانصد متر آنطرف تر یعنی دهدشت تقسیم نمی‌شود.
شواهد و قرائن امروز و با شروع بارندگی‌ها مردم و خانواده‌ها به زحمت بسیار افتاده‌اند؛ سمغانی ها از تمامی نهادهای دولتی و حکومتی و همچنین شهرداری عاجزانه تقاضای کمک کرده‌اند تا به اوضاع نابسامانشان یک بار هم که شده سامانی دهند.
راهکارها برای برون رفت سمغان از این وضعیت به شرح زیر است؛
اینکه چه اقداماتی می‌توان در نظر گرفت تا وضعیت سمغان در فصول مختلف از وضعیت عادی خارج نشود و زندگی مردم مختل نشود، می‌توان یک بار و برای همیشه به موارد ذیل اشاره کرد:
۱. حریم شهر مشخص و نسبت به تهیه نقشه جامع رشد شهر در جهات جغرافیایی اقدام گردد؛
۲. توزیع برابر امکانات، خدمات و فرصت‌ها که تنها با نظارت مسئولین شهری و استانی محقق می‌شود؛
۳. بسیج نهادها و ادراتی که ادوات ماشینی سنگین دارند مانند راه و شهرسازی، شهرداری، امور عشایر، امور آب روستایی، با کمک و نظارت فرماندار سختکوش کهگیلویه برای ساماندهی به کانال‌ها، جوی‌های آب، چاله‌های عمیق، کوچه‌های گل آلود و عریض و طویل؛
۳. تشویق سازمان‌های غیر دولتی و مردم نهاد برای حضور و مشارکت در امر ساماندهی، ایده پردازی و اجرای برنامه‌هایی که سبب رشد روحیه نشاط در منطقه سمغان می‌گردد.


کد مطلب: 427470

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427470/2/وضعیت-اسفناک-سمغان-کهگیلویه-مسئولان-خواب-هستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1