کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست ستاد کرونا در گچساران برگزار شد

سوال تأمل برانگیز دادستان گچساران از مدیر شبکه بهداشت / تذکر به کاندیداهایی که خانه به خانه می‌روند / بازار تعطیل و ازدحام جمعیت در گناوه لری/ علت ناراحتی بازاریان گچساران چیست؟ (+ تصاویر)

22 آبان 1399 ساعت 13:30

پنجاه و پنجمین نشست ستاد کرونا شهرستان گچساران با حضور فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد. ما کسبه و بازار را تعطیل می کنیم اما مناطق گردشگری پر از جمعیت است که این موضوع با مصوبات ستاد کرونا تعارض دارد.


پنجاه و پنجمین نشست ستاد کرونا شهرستان گچساران با حضور فرماندار و دادستان عمومی و انقلاب و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران در این نشست اظهار داشت: زمان جلسات به بعدازظهر تغییر کند وقتی که درتایم صبح جلسه برگزار می‌شود بعلت عدم حضور مدیر در اداره‌اش مردم بلاتکلیف و سرگردان می‌باشند و اینطوری ما هم به تکلیمان نمی‌رسیم چه بهتر است که از وقت خودمان برای جلسات استفاده بکنیم.
حجت الاسلام محمد صدرا ادیبان افزود: با دید جلسات ستاد کرونا که این جلسه پنجاه و پنجمین می‌باشد  نیتجه ای در کاهش بیماری کرونا داشته است. (خطاب به مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران سؤال کرد) آیا مصوبات قبلی اجرایی و عملی شده است که مصوبات جدیدی را مصوب و جایگزین کنیم؟
ادیبان بیان کرد: ما اول باید اعتماد مردم را جلب کرده چطور می‌شود 20 تا 30 مدیردر یک فضای بسته جلسه برگزار کنند و آنگاه از مردم انتظار داشته باشند در خاکسپاری عزیزانشان 4 نفر شرکت و حضور داشته باشند.
وی عنوان کرد: ما باید در تعطیلی اصناف عدالت را رعایت کرده و خودی و غیر خودی  و..... نکنیم.
ادیبان خاطر نشان کرد: بدون همکاری مردم ما نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.
دادستان عمومی و انقلاب افزود: لازم است مسئولان بهداشتی شهرستان با توجه شیوع بیماری کرونا به کاندیدا در خصوص برگزاری جلسات خانگی تذکر بدهند چون دیده شده بعضی از کاندیدا خانه به خانه رفته و مردم را دور هم جمع می‌کنند چون ما تا انتخابات 8 ماه دگر زمان داریم با دید که  تا آن موقع کی زنده است چه کسی مرده!
ادیبان تاکید کرد: کاندیدا بهتر است برای تبلیغات از فضای مجازی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ما کسبه و بازار را تعطیل می‌کنیم اما مناطق گردشگری پر از جمعیت است که این موضوع با مصوبات ستاد کرونا  تعارض دارد. بطوریکه در روزهای گذشته تصاویری از ازدحام جمعیت در مراکز تفریحی گناوه لری و دیل و... منتشر شده است ما باید ورود و خروجی‌ها را کنترل بکنیم تفریح در این شرایط ضرورت ندارد اما کسب و کار ضرورت دارد.
وی در خصوص مصوبات ستاد کرونا گفت: قرار نیست که هرچه در یاسوج مصوب می‌شود ما در گچساران اجرایی کنیم اگر اینطور است دیگر نیازی به برگزاری جلسه نداریم و همان مصوبات یاسوج ابلاغ و اجرایی شود.
 دادستان گچساران ابراز کرد: شرایط، موقعیت و بافت شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرستان استان متفاوت‌تر است و ما باید به این موضوع کاملاً کارشناسی و ویژه نگاه کنیم.
در ادامه معاون اتاق اصناف شهرستان گچساران اظهار داشت: تاکنون جامعه بزرگ بازار گچساران به مصوبات ستاد کرونا احترام گذاشته‌اند و آنرا اجراء کرده‌اند.
علی محمد حبیبی افتخار افزود: اما موضوعی که  باعث ناراحتی  و گلایه بازاریان گچساران بخصوص بازاریان مرکز و خیابان‌های اصلی شده است اینست که تعطیلی صنوف فقط مختص خیابان اصلی و مرکز شهر می‌باشد اما صنوفی که در اطراف شهر، محلات و شهرک‌ها  هستند باز و فعالیت می‌کنند. که این بی عدالتی موجب ناراحتی و گلایه بازاریان شده است.
حبیبی افتخار پیشنهاد داد که  تعطیلی بازار را تقسیم بندی کنیم بصورتی که یه روز خیابا بلادیان تعطیل باشد یک روز دیگر خیابان هلال احمر یا مثلاً یک روز مغازه‌های سمت چپ جاده پازنان تعطیل روز دیگر سمت راست جاده پازنان تعطیل شود.
 در این نشست علی خوانپایه  اظهار کرد: شهرستان گچساران به دلیل قرار گرفتن در شاهراه محورهای مواصلاتی  و نزدیکی به مرزهای دریایی و جنوبی تردد در این شهرستان بسیار است.
فرماندار گچساران با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر کارگر تابع قانون کار  در این شهرستان مشغول هستند که این افراد در پتروشیمی، سدچمشیر و مرکز لرزه‌نگاری فعالیت دارند، عنوان کرد: ما بر اساس آمار  افراد مبتلا به کرونا تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 خوانپایه ادامه داد: بیماری کرونا یک شرایط ویژه‌ای را به وجودآاورده است که بنا بر این شرایط تصمیمات  جدیدی اتخاذ می‌شود.
وی بیان اینکه از زمان اعمال محدودیت‌ها روند ابتلا به کرونا کاهش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه عادی انگاری، ساده انگاری و سهل انگاری موجب شد که  این شهرستان  وارد پیک بیماری شود  و این موضوع مختص شهرستان و استان نیست.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه برای کاهش شمار افراد مبتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا بازار  و برخی صنوف در رسته شغلی 2،3،4 قرار گرفته بودند به مدت 2 هفته تعطیل  بود، افزود:  یکی از این مشاغل چاپخانه‌ها و چاپ بنر و پوستربود  که مقرر شده بود که از چاپ بنر و پوستر در شهرستان امتناع شود اما مشاهده می‌شود که این افراد به صورت زیر زمینی فعالیت  می‌کنند و این خلاف قانون است.
خوانپایه با اشاره به اینکه هم اکنون محدودیت‌های کرونایی پابرجا است، گفت: بر اساس ستاد مقابله با بیماری کرونا صنوف و بازاریان تا ساعت 18 بعد از ظهر می‌توانند فعالیت داشته باشند و بعد از این ساعت بازار تعطیل خواهد شد.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران اذعان کرد: این محدودیت به مدت یک هفته تا تاریخ 28 آبان ماه در شهرستان اعمال می‌شود.
وی در ادامه به انتقاد برخی از بازار به تعطیلی برخی صنوف  گفت: متاسفانه در این زمینه تناقض وجود دارد واین امر موجب نارضایتی برخی از بازاریان شده است و  انتظار دارم که  مسوولان در این زمینه سیاه و سفید نکنند.

گزارش: حبیب الله قلندری اصل


کد مطلب: 427464

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427464/2/سوال-تأمل-برانگیز-دادستان-گچساران-مدیر-شبکه-بهداشت-تذکر-کاندیداهایی-خانه-می-روند-بازار-تعطیل-ازدحام-جمعیت-گناوه-لری-علت-ناراحتی-بازاریان-چیست-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1