تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۲۷۴۳۳
در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

تشریح آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / پنجشنبه در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل می‌شود / توصیه‌های پاییزی شهرداری یاسوج ( + فیلم )

۰
کبنا ؛نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا، بعد از ظهر امروز ( چهارشنبه 21 آبان ماه 99) نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حسین کلانتری استاندار این استان در سالن ساختمان دولت یاسوج مرکز استان برگزار شد. همچنین در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه نقطه نظرات خودشان را پیرامون این بیماری ارائه دادند.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست به ارائه آخرین آمار کرونا در استان پرداخت و اظهار داشت: ۲۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند و بیشترین موارد مثبت کرونایی در شهرستان‌های بویراحمد با ٧٠ درصد، کهگیلویه با ١٠ درصد، گچساران ٦ درصد و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.
  
فیلم توضیحات یزدان پناه در باره آخرین آمار کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه باید به دقت مصوبات ستاد کرونا اجرا شود، اظهار داشت: به جزء مشاغل دسته اول که شامل بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مواد غذایی، نانوایی‌ها، قصابان، و... است که شبانه روز می‌توانند، فعالیت کنند، سایر صنوف در مرکز استان و شهرهای گچساران و دهدشت از ساعت 9 صبح تا 6 عصر بعد از تعطیلات 14 روزه باز خواهند بود. با همکاری نیروی انتظامی و صمت به مدت یک ماه تعطیلی همه مشاغل به غیر از گروه شغلی یک را خواهیم داشت که به غیر از جاهایی است که خدمات عمومی ارائه می‌هند.
این مسوول ادامه داد: داوطلبانه اقدامات خوبی در استان شکل گرفت از دیروز تا 20 آذرماه در این سه شهر تمامی گرو‌ه‌های شغلی ۲ و سه و چهار از ساعت ۶ تعطیل هستند.
وی گفت: خوشبختانه در ستاد ملی کرونا مصوب شد که تسهیلات گروه‌های آسیب دیده ابلاغ شود.
وی با اشاره به گزارش دکتر یزدانپناه اظهار کرد: باید از مدافعان سلامت و کارکنان دانشگاه قدردانی کرد، در این گزارش نکات مثبت و منفی هست که سرعت بالا رفتن مبتلایان نگران کننده است هر چه آمار ابتلا بیشتر باشد بستری و خطر مرگ بیشتر است و این نگرانی جدی ما در استان است و باید برای قطع زنجیره ویروس در استان اقدام کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در میزان نمونه‌گیری از کشور جلو هستیم و باید هدفمند اقدام کنیم  در خصوص پی‌گیری سی.پی‌.‌آر و سی‌.تی.‌اسکن گزارش مفصلی به تهران داده شده و دستگاه سی‌.پی‌.آر در حال نصب شدن است و اکسیژن‌ساز بیمارستان جلیل نصب می‌شود و امروزه زنجیره تامین نیازهای اساسی مثل ژل و الکل و اکسیژن در خود استان است که نقطه قوت به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر روی اجرای دقیق ستاد مصوبات کرونا، افزود: زنجیره تأمین وسایل مورد نیاز استان از قبیل؛ ژل ضدعفونی، ماسک و اکسیژن مورد نیاز بیمارستان در داخل استان تأمین می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان پروتکل برگزاری مراسم جشن و ترحیم را باید مشخص کند. تا تکلیف مردم، رسانه و مسئولان تعیین شود که مردم مثلاً با این تعداد افراد و به شکل مشخص مراسم جشن یا ترحیم خودشان را برگزار کنند.
کلانتری تاکید کرد: پروتکل چگونگی مراسمات عزاداری و عروسی در حال تکمیل است که حداکثر تعداد مراسم‌ها چه قدر باشد و همچنین با مسوولیت چه دستگاهی برنامه‌ها برگزار شود برای عروسی‌ها مشخص می‌شود حداکثر در هر تالار چند نفر حضور داشته باشند.
وی گفت: کنترل تردد خودروها مهم است، در دستگاه‌ها و ادارات مراقبت‌ها شکل گیرد و با حساسیت بیشتر دنبال شود زیرا بیمار ناقل بمب ویروس است و باید تلاش کنیم اگر فردی از خانواده‌ای تست کرونا مثبت داشت همه خانواده قرنطینه شوند الان بیشترین آمار مبتلایان در کشور و استان مربوط به دور همی‌های خانوادگی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تلاش مسوولان صدا و سیما رادیو سلامت راه اندازی شده باید تنوعی در کارشناسان برای استفاده در صدا و سیما باشد.
وی افزود: بیشترین مبتلایان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور مربوط به دورهمی‌های خانوادگی است.
کلانتری گفت: نباید ارائه خدمات به مردم تعطیل شود. بانک‌ها باید به وظایفشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عمل کنند. تعطیلی بانک‌ها در دستور کار ما نیست. اگر واحد، اداره‌ای و یا صنفی رعایت نمی‌کند، باید آن را ساماندهی کنیم.
وی افزود: بانک‌ها باید از این فرصت استفاده کنند و به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام خدمات، شعب بانک‌ها را برای ارائه خدمات آماده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با درخواست از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد برای عدم مسافرت به شهرهای جنوبی کشور گفت: فرمانداران گرمسیری از ما خواسته‌اند که مردم استان ما به آن مناطق نروند هر چند که در گرما شرایط آلودگی بیشتر وجود دارد. هر چه تردد کمتر شود، شرایط بهتری خواهیم داشت.
کلانتری گفت: باید شورای سلامت در روستاها تشکیل شود و دهیارانی که برای حفظ سلامت مردم پای کار باشند، و روستای پاک از کرونا داشته‌اند، مورد تشویق می‌گیرند.
وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد پیک اول و دوم را به بهترین شکل گذراندیم و کمترین آسیب را داشتیم. و پیک سوم را نیز با موفقیت گذارندیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 99 جلسه ستاد کرونا با 1100 مصوبه برگزار کرده‌ایم که 1095 مصوبه اجرا شده و همین باعث شده که وزیر کشور قدردانی کند ما پیک یک و دو را با حداقل آسیب ها گذراندیم و بهترین وضعیت کشور را داشتیم و در پیک سه هم که خیلی سخت بود اعلام کردند که کهگیلویه وبیوراحمد پایین‌تر از میانگین کشور مشکل داشته است.
وی گفت: راجع به بانک ها نباید ارائه خدمات به مردم قطع شود تعدادی از بانک‌ها که مراجعین آن‌ها رعایت نمی‌کردند کار در آن‌ها متوقف شد لذا تعطیلی بانک‌ها را نخواهیم داشت بانک‌ها از این فرصت استفاده کنند و زیرساخت‌های لازم ساماندهی شوند چرا که تعطیلی بانک‌ها در دستور کار ما نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که شیفت بندی و دور کاری در اختیار مدیریت‌هاست گفت: مبنای کار ما ستاد ملی است تغییر ساعت‌ها را درخواست می‌کنیم و برای دور کاری به ستاد ملی پیشنهاد می‌دهیم که هر چه اعلام شد به دستگاه‌ها ابلاغ می‌کنیم، دور کاری نیز برای جلوگیری از در معرض خطر بودن است.
استاندار یادآور شد: در برخورد با کسانی که موضوع را جدی نمی‌گیرند برخورد جدی شود در بازار برخی اصناف که که داوطلبانه اقدام کردند تجلیل شوند و صدا و سیما به سراغ آن‌ها برود.
آمادگی شهرداری یاسوج برای مقابله با سیل و آبگرفتگی معابر
نستهن مقدم شهردار یاسوج در این نشست به نمایندگی از شهرداری‌های استان گفت: تمامی شهرداری‌های استان برای بارندگی معابر نسبت به پاکسازی معابر و جداول در معابر اصلی شهر اقدام کردند.
 مقدم در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده شهرداری یاسوج در راستای مقابله با سیل و آبگرفتگی معابر مرکز استان گفت: بر اساس تجربه بدست آمده از سال‌های گذشته نقاط حادثه خیز شهر شناسایی شد که بالغ بر ۱۰۰ نقطه آسیپ پذیر اعلام شد.
 شهردار یاسوج عنوان کرد: یکی از مهمترین نقاط آسیب پذیر در زمان بارندگی محله بختیاری‌ها یا همان خیابان سردار شهید صیاد شیرازی بود که با اقدامات صورت گرفته در بارندگی‌های آتی کمترین مشکلات را خواهند داشت.
 مقدم اظهار داشت: بیش از یکصد نیروی کاردان شهرداری در بخش‌های خدماتی، حمل و نقل و آتش نشانی امروز بصورت آماده باش بحث رفع آبگرفتگی و خالی کردن چاله‌ها را به جد انجام دادند.
 مقدم افزود: این معضلات زمان بارندگی در همه شهرها وجود دارد، اما برای رهایی از آن به مشارکت مردم نیاز داریم بزرگترین مشکل ما گرفتگی جداول هست که از رها سازی و آبراهه‌ها و همچنین نخاله‌هایی که به درون آن ریخته می‌شود نشات می‌گیرد.
 وی افزود: انتظار داریم مردم عزیز از رها سازی اشیا در این مقطع پرهیز کنند نیروهای زحمت کش شهرداری همیشه پای کار هستند که می‌طلبد با همکاری مردم این زحمات بیشتر نشود اگر موردی هم مشاهده شد سامانه ۱۳۷ شهرداری شبانه روز آماده پاسخگویی است که در کمترین زمان ممکن مرتفع شود.
 شهردار یاسوج اضافه کرد: بابت بارش امروز با همین میزان کم بارندگی همکاران ما در چندین نقاط به دلیل سهل انگاری‌ها و بی توجه برخی از صنوف به زحمت افتادند به نحوی که اقدامی که براحتی می‌شد انجام داد بنا به بی توجهی عده‌ای با ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اقدام به رفع مشکل کردند.
 نستهن مقدم تصریح کرد: ان شاء الله با اقدامات صورت گرفته از این به بعد شهروندان از بارندگی‌ها بخوبی یاد کنند.
شهردار یاسوج بیان کرد: در نقاط سردسیر بحث بارش بیشتر در قالب برف است که رسانه‌ها و شهروندان باید حوصله بخرج دهند نمک پاشی بیشترین لطمه را به آسفالت و معابر می زند امید می‌رود شهروندان حوصله بخرج دهند تا شهرداری با تدابیر ویژه اقدامات مناسب را انجام دهد.

به گزارش کبنا، در این جلسه برای تعطیلی روز پنجشنبه رأی گیری شد که اعضای ستاد کرونا به تعطیلی روز پنجشنبه رأی دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
پینی و بین الله دست بردارید از این همه جلسه بی نتیجه فکر کردید سال ۴۲ است مردمعقل دارند می فهمند که جلسات تکراری بی محتوی و بی مفهوم است هیچ نتیجه ای عاید شان نخواهد شد. کت و شلواراتون هم که رنگ اتوش رفته بوی کووید۱۹ میده.باز هم جای شکرش باقی است.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با‌سلام
متاسفانه بیمارستانها افراد مشکوک وسایر بیمارها را
مثل بیماریهای قلبی وعروقی وعفونی را یکجا بستری
و این کار خود باعث مریضی دیگران می‌شود
دیشب اورژانس امام سحاد قلبی وکرونایی در کنار
هم بستری بودند
United States
همين درصد دادن سر همه را به باد ميدهد اخه از چه مي ترسيد خوب افراد عادي از كجا بتونن درصد درصد را حساب كنن كجاي كاريد مگه تعداد بگيد وزارت
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1