کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گزارشی از وضعیت اورژانسی کارخانه آرد؛

حال خراب کارخانه آرد یاسوج؛ مدیران و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد با این سرمایه و بیت المال چه کرده‌اید؟

20 آبان 1399 ساعت 12:32

قطعا تغییر ۴ مدیرعامل، طی کمتر از یک سال اخیر، نشان از ضعف هیات مدیره این شرکت و مدیران سازمان اقتصادی کوثر دارد، مدیر فعلی این کارخانه نیز فاقد تخصص و تجربه کافی در صنعت می‌باشد، یقینا؛ مدیریت در صنعت با مدیریت در ارکان سیاسی تفاوت بسیاری دارد، چرا که یک مدیر صنعتی علاوه بر تخصص و تجربه صنعتی در حوزه کاری خود میبایست از اقتصاد، مدیریت مالی، قوانین تجارت و بازاریابی و ... آگاهی کافی داشته باشد، آنطور که پیداست مدیریت فعلی این مجموعه مشکلات سابق را برطرف که نکرده، مشکلات دیگری را نیز سبب شده است که در مطلبی دیگر به ریز آن خواهیم پرداخت و تنها به این موضوع کفایت میکنیم؛ تا کی باید بر تخلفات مدیران این مجموعه سرپوش گذاشته شده و اقدام موثری صورت نگیرد؟


آنگونه که رهبر معظم انقلاب، سال ۱۳۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری نمودند و فرمودند که جهش تولید باید تغییر محسوس در زندگی مردم ایجاد کند، قطعاً با ورود مهمانی ناخوانده (ویروس کرونا) از اواخر سال ۹۸، نقش مدیریت در نیل به جهش تولید و بهبود اقتصاد جامعه نقشی مهم و استراتژیک خواهد داشت، لیکن این نقش مهم، در اکثر واحدهای صنعتی استان بسیار کم رنگ نمود داشته است.
به گزارش کبنانیوز از یاسوج؛ پیش‌تر مطالبی از عملکرد ضعیف مدیریت در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج طی سال‌های اخیر از طریق این پایگاه خبری ارائه گردید و با توجه به پیگیریهای انجام شده کماکان این مجموعه از وجود یک مدیریت متخصص، کاردان و صنعتی رنج می‌برد.
در همین راستا این پایگاه خبری درصدد است تا از طریق اطلاعات موجود و ارتباط با نهادها و سازمانهای مرتبط با این کارخانه، طی چند مرحله، اخبار و مشکلات این مجموعه صنعتی را به اطلاع عموم برساند.
از آنجا که استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد و همچنین معاونت اقتصادی ایشان عملکرد خوبی طی سال جاری در راستای ایفا نمودن شعار سال (جهش تولید) داشته و برخی از واحدهای صنعتی استان با شروع به کار مجدد، به چرخه تولید بازگشته‌اند و یا تولیدات برخی از کارخانجات افزایش داشته، عجیب است که تاکنون اقدامی در خصوص اصلاح و رفع مشکلات کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج صورت نگرفته است.
نظر به اینکه مدتی است مهندس هاشمی پور (نماینده سابق کهگیلویه) سکان ریاست هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر را بر عهده گرفته است و اخیراً نیز از واحدهای زیر مجموعه سازمان در استان دیدار و در جلسه‌ای که در کارخانه آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج برگزار گردید اعلام نمودند با تأمین اعتبارات لازم جهت راه اندازی سایر واحدهای تولیدی این کارخانه، در راستای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی جهشی در تولید این مجموعه صنعتی ایجاد خواهند نمود.
با توجه به رزومه کاری و سوابق اجرایی عدل هاشمی پور، می‌توان به اجرای مصوبات این جلسه و اقدامات مورد نظر ایشان خوش‌بین بود، نکته‌ای که می‌توان به عنوان یک چالش از آن نام برد، مشکلات مدیریت این کارخانه است.
در واقع هرم موفقیت این کار شامل مسئولین استانی که در رأس آن معاونت اقتصادی استانداری می‌باشد از یک سو و از سوی دیگر حمایت‌های سازمان اقتصادی کوثر می‌باشد که با حضور عدل هاشمی پور دیگر نگران آن نخواهیم بود، و اما چرا باید نگران حوزه مدیریت این کارخانه در اجرای توسعه و بازسازی آن بود؟!
چند سالی است که این پایگاه خبری نسبت به اطلاع رسانی مشکلات و تخلفات بهداشتی این کارخانه اقدام نموده که البته مورد پسند مدیران این مجموعه نیز نبوده است، قطعاً تغییر ۴ مدیرعامل، طی کمتر از یک سال اخیر، نشان از ضعف هیات مدیره این شرکت و مدیران سازمان اقتصادی کوثر دارد، مدیر فعلی این کارخانه نیز فاقد تخصص و تجربه کافی در صنعت می‌باشد، یقیناً؛ مدیریت در صنعت با مدیریت در ارکان سیاسی تفاوت بسیاری دارد، چرا که یک مدیر صنعتی علاوه بر تخصص و تجربه صنعتی در حوزه کاری خود می‌بایست از اقتصاد، مدیریت مالی، قوانین تجارت و بازاریابی و ... آگاهی کافی داشته باشد، آنطور که پیداست مدیریت فعلی این مجموعه مشکلات سابق را برطرف که نکرده، مشکلات دیگری را نیز سبب شده است که در مطلبی دیگر به ریز آن خواهیم پرداخت و تنها به این موضوع کفایت می‌کنیم؛ تا کی باید بر تخلفات مدیران این مجموعه سرپوش گذاشته شده و اقدام موثری صورت نگیرد؟!
اخیراً نیز حدود ۱۰ تن گندم فاسد شده در این کارخانه را برای ماست مالی کردن موضوع به واحد خوراک حیوانی (کاه، کزل، سبوس)، انتقال داده و آرد تولیدی آن بر سر سفره مردم نیامده و گندم آن به هدر رفته است، باز هم به جهت سوء مدیریت و تصمیمات غیر تخصصی، باعث تخریب یکی از دستگاههای کارخانه (بنام آسیاب چکشی) گردیده و هزینه‌های هنگفتی را متقبل شده است.
با این حال؛ مدیریت این مجموعه که سابق بر این مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه استانداری را بر عهده داشته، نتوانسته است بر بحران‌های ناچیز این مجموعه فائق آید.
نکته این است، مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد برای وی بزرگ بوده یا بحران‌های کوچک کارخانه برای او بزرگ!
در هر صورت تعیین مدیریت برای صنایع می‌بایست فاقد نگاه‌های سیاسی بوده و تنها به توانائی‌های شخص بسنده کرد، اینکه مدیر برای رهنمود برنامه‌های خود و رسیدن به شعار سال که همانا جهش تولید است چه برنامه‌ای دارد؟ آیا مدیران قبل از انتخاب، طرح و برنامه‌ای مدون ارائه نموده‌اند یا تنها بخاطر نسبت‌های آشنایی یا شاید نگاه‌های سیاسی و بسیاری شایدهای دیگر انتخاب شده‌اند؟
آیا مدیران این مجموعه تاکنون مورد پرسش قرار گرفته‌اند که با این سرمایه و بیت المال چه کرده‌اید که هر روزه زیان این مجموعه انباشته‌تر می‌گردد؟
چرا کارخانه‌ای که روزی بالغ بر ۳۵۰ نیرو داشته اکنون با حدود ۴۰ نیرو باید کار کند؟
با توجه به رویکرد این پایگاه خبری در آینده به طور تخصصی‌تر به بسیاری از این موارد بطور مستند پرداخته خواهد شد،
با توجه به تلاش‌های انجام شده از سوی استاندارو شناختی که از هاشمی پور داریم، پیشنهاد می‌گردد به جهت بهبود وضعیت این مجموعه صنعتی هر چه زودتر  اقدام موثری صورت دهند، چرا که پیشگیری بهتر از درمان است.
اینک که حریف کرونا ویروس نمی‌شویم از این کرونای انسانی موجود در صنایع جلوگیری نماییم.


کد مطلب: 427397

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427397/2/حال-خراب-کارخانه-آرد-یاسوج-مدیران-مسئولان-استان-کهگیلویه-بویراحمد-این-سرمایه-بیت-المال-کرده-اید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1