تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۴۲۷۱۹۶
رسانه‌ها خبر می‌دهند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت تصاویر / تازه‌ترین نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا / افزایش آرای عمومی جو بایدن

۰
کبنا ؛پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و بیش از ۱۰۲ میلیون نفر تا کنون در رأی‌گیری پستی شرکت کرده‌اند، اما میلیون‌ها تن دیگر از شهروندان آمریکا به رغم شیوع خطرناک کرونا برای رأی دادن به شیوه سنتی به حوزه‌های رأی‌گیری رفتند.
نیویورک، شارلوت، آرلینگتون همانند شهر‌های مختلف در ایالات متحده آمریکا در روز موعود شاهد صف‌های طولانی رأی‌دهندگان برای انتخاب رئیس جمهوری این کشور بودند.
به گزارش کبنا، بیش از ۱۰۲ میلیون نفر تا کنون در رأی‌گیری پستی شرکت کرده‌اند، اما میلیون‌ها تن دیگر از شهروندان آمریکا به رغم شیوع خطرناک کرونا در روز‌های اخیر، در روز موعود انتخابات یعنی سه‌شنبه ۳ نوامبر (۱۳ آبان) برای رأی دادن به شیوه سنتی به حوزه‌های رأی‌گیری رفتند.
تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد. بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی‌ها کاهش داده است.
طبق گزارش‌های منتشر شده هیچ یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکر‌ها به اینترنت متصل نیستند.
رئیس ستاد تبلیغات جو بایدن همزمان با برگزاری انتخابات و ساعاتی پیش از پایان رای گیری ادعا کرد: کاملا روشن است که ما در حال پیروزی هستیم.
دونالد ترامپ نیز در جمع کارکنان ستاد انتخاباتی در ویرجینیا شمالی ابراز اطمینان کرد که در میدان جنگ خوب عمل می‌کند و اظهار داشت که شکست در انتخابات برای او آسان نخواهد بود.

تازه‌ترین نتایج انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا / 248 رأی الکترال برای بایدن و ۲۱4 رأی برای ترامپ

متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ روز داوری میان ترامپ و بایدن
بایدن ۲۴۸ رأی الکترال
ترامپ ۲۱۴ رأی الکترال
افزایش آرای عمومی جو بایدن
در حالی که همچنان در انتظار نتایج نهایی در ایالت‌های کلیدی هستیم، جمع آرای عمومی جو بایدن همچنان رو به افزایش است.
دموکرات‌ها در سطح ملی با بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رای از دونالد ترامپ جلو هستند.  بایدن تاکنون کمی بیش از ۵۰ درصد کل آرا را کسب کرده و دونالد ترامپ حدود ۴۸ درصد را به خود اختصاص داده است.
البته این دو و نیم میلیون رای بیشتر به معنای پیروزی جو بایدن در انتخابات نیست؛ چنانچه در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون حدود ۳ میلیون بیشتر از آقای ترامپ رای جمع کرد اما رقابت در سیستم الکترال را به اختلاف فاحش به آقای ترامپ واگذار کرد.
متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ روز داوری میان ترامپ و بایدن
بایدن اختلاف خود با ترامپ را در پنسیلوانیا نصف کرد
ایالت بزرگ پنسیلوانیا که اتفاقا زادگاه جو بایدن هم هست، یکی از حساس‌ترین ایالت‌هایی است که نتیجه آن ممکن است تا روز جمعه معلوم نشود.
از نخستین ساعات آغاز اعلام نتایج در این ایالت دونالد ترامپ با اختلافی قابل توجه از جو بایدن پیش بوده است. این اختلاف در ساعات پایانی روز سه شنبه، سوم نوامبر، به حدود ۹۰۰ هزار رای رسیده بود و همین به هواداران آقای ترامپ و ستاد انتخاباتی او نوید پیروزی در این ایالت را می‌داد.
اما از صبح چهارشنبه که شمارش آرا در مناطق شهری و حومه فیلادلفیا آغاز شده و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار رای پستی هم برای شمارش روی میز قرار داده شده، این جو بایدن بوده که آرای بیشتری را به حساب خود واریز کرده است. به طوری که اکنون اختلاف میان دو نامزد به رقمی حدود ۴۶۰ هزار رسیده و هنوز حدود یک میلیون رای پستی شمارش نشده است.
پنسیلوانیا همچنین آرای پستی را که تاریخ ارسال آن‌ها تا سوم نوامبر (دیروز) بوده باشد، تا روز جمعه (۶ نوامبر) محاسبه خواهد کرد.
ستاد ترامپ خواستار بازشماری آرا در ویسکانسین شد
رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خواستار بازشماری آرا در ایالت ویسکانسین شده است.

 بنابر تازه ترین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رأی الکترال در برابر ۲۱۳ رأی الکترال دونالد ترامپ پیش است و این در حالی است که براساس نتایج اولیه شمارش آرا در ایالت‌های حساس مانند جورجیا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی و میشیگان ترامپ پیشتاز است.
 در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت‌های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.
 گفته می‌شود هنوز میزان زیادی از آرای پستی در این ایالت‌های حساس شمارش نشده است.
 نتایج شمارش آرا در این ایالت‌ها به همراه ایالت‌های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای انها شمارش نشده است، در نتیجه نهایی انتخابات تأثیر زیادی دارند.
در همین حال تام وولف فرماندار ایالت پنسیلوانیا دقایقی پیش در توئیتی اعلام کرد که حدود 1 میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.
وی به شهروندان این ایالت وعده داد که تمامی آرای پستی شمرده خواهند شد.
 فرماندار ایالت آریزونا نیز اعلام کرده که هنوز شمارش آرای پستی در این ایالت آغاز نشده است.
به گفته وی اختلاف آرای بایدن و ترامپ در حال کاهش است.
برخی کارشناسان دو روز تا حتی یک هفته را برای اعلام نتیجه نهایی پیش بینی کرده و علت آن را طولانی شدن شمارش آرای پستی دانسته‌اند که این بار به دلیل شیوع کرونا در مقایسه با دوره‌های قبلی انتخابات آمریکا بسیار گسترده بوده است.
 ناظران معتقدند که بیشتر آرای پستی از آن دموکرات‌ها و طرفداران بایدن است.
 برخی کارشناسان با توجه به رفتار نامتعارف و اظهارات تند و خشن نامزدهای انتخابات آمریکا، احتمال درگیری‌ها در شهرهای مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را داده‌اند.
ترامپ تا این لحظه مدعی «پیروزی بزرگ شده» اما گفته که دموکرات‌ها در صدد «دزدیدن نتایج انتخابات» هستند و در مقابل بایدن هم به طرفدارانش گفته است که در خصوص پیروزی احساس خوبی دارد و بهتر است تا شمارش آخرین ارا صبر کنند.
 مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده‌اند که انتخاب بایدن یا ترامپ فرقی برای ایران ندارد.
 حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیروز (سه شنبه) به مناسب سالروز میلاد پیامبر خاتم حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) و سالروز 13 آبان با تاکید بر اینکه امروز آمریکا همان فرعون مصر و طاغوت روزگار ماست، بیان کردند: هر کس رئیس جمهور آمریکا بشود، بر روی سیاست ما تاثیری ندارد.
ایشان خطاب به ملت شریف ایران و امت بزرگ اسلامی، وحدت جهان اسلام را علاج واقعی مشکلات مسلمانان خواندند و با اشاره به سیاست عاقلانه ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا افزودند: سیاست حساب‌شده جمهوری اسلامی با رفت و آمد اشخاص در آمریکا تغییری نمی‌کند.
 «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران هم روز چهارشنبه و در جلسه هیات دولت گفت: می‌خواهیم آمریکا به قانون و همه معاهدات بین المللی و چندجانبه برگردد و به احترام به ملت ایران برگردد. می‌خواهیم به جای تحریم، احترام باشد. اگر آمریکا تحریم غیرظالمانه را برداشت و احترام گذاشت آن وقت شرایط ما فرق می‌کند. اگر تهدید را کنار گذاشت و احترام و تکریم را انجام داد، شرایط فرق می‌کند. اگر به جای عهدشکنی و قانون شکنی، ‌ به دنبال اجرای تعهدات بود شرایط فرق می‌کند. برای ما اصول، ‌ شیوه و سیاست مهم است وگرنه فرد و حزب برای ما اهمیتی ندارد.
 رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: ما بر فرض اینکه شیوه و اخلاق آمریکا به شیوه درست برنگردد، برنامه ریزی کردیم اگر آمریکایی‌ها فهمیدند و عبرت گرفتند و راه دیگر را انتخاب کردند چه بهتر، در غیر این‌صورت تصمیمات ما بر این مبنا است که اگر شرایط سخت بود، کشور چگونه اداره شود.
 بر اساس آمار منتشر شده از تارنمای "پروژه انتخابات" آمریکا بیش از ۱۰۲ میلیون نفر آرای خود را پیش از موعد به صندوق‌ها انداخته‌اند. ۳۵ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۵۳ نفر آنها به صورت حضوری و ۶۵ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۸۷ نفر هم به صورت پستی در این انتخابات مشارکت کرده‌اند.
 بنابر این گزارش، آخرین آرای مردمی بایدن تا لحظه مخابره این خبر بیش از ۵۹ میلیون و ۱۴۲ هزار نفر بوده و آرای مردمی ترامپ نیز بیش از ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر است.به گزارش فاکس نیوز بایدن تاکنون ۴۹.۷ درصد آرای مردمی و ترامپ نیز ۴۸.۶ درصد آرای مردمی را کسب کرده‌اند.
 اگر چه هنوز آمار مشخصی از مشارکت‌کنندگان در انتخابات منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که نسبت به رقابت‌های گذشته از درصد بالاتر برخوردار شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1