کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن و حواشی نشست ستاد مقابله با کرونا در گچساران؛

بی‌تفاوتی صیدالی و ظفری فرماندار را عصبانی کرد / چه گلی بر سر بازار کشیده‌اید + تصاویر

13 آبان 1399 ساعت 20:17

نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گچساران روز (12 آبان ماه 99) به ریاست علی خوان پایه فرماندار، فرمانده سپاه، نماینده دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.


نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان گچساران روز (12 آبان ماه 99) به ریاست علی خوان پایه فرماندار، فرمانده سپاه، نماینده دادستان، جانشین فرماندهی  انتظامی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران و دیگر روسای ادارات در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنانیوز، رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران  در این نشست اظهار داشت: ۲ هزارو ۷۸۸ بیمار مشکوک به ابتلاء کرونا از تیر امسال تاکنون برای درمان به بیمارستان شهید رجایی مراجعه کردند.
سید طاهر حسینی افزود: یکهزارو ۶۵۶  نفر از این تعداد مراجعه کننده خدمات سرپایی دریافت کردند و مابقی بستری شدند.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از یکهزارو ۱۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری شدند.
حسینی تصریح کرد: از این تعداد بیماران بستری شده ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند که ۹۰ درصد از جانباختگان کرونا در گچساران بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.
وی عنوان کرد: ۷۰ درصد از مراجعه کنندگان به بیمارستان شهید رجایی گچساران در زمینه  بیماری کرونا  بومی و مابقی از شهرستان‌های همجوار هستند.
حسینی ابراز کرد: همچنین از تیر امسال تاکنون ۷۰ بیمار کرونایی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید جلیل یاسوج اعزام شدند.
رئیس بیمارستان شهید رجایی گچساران خاطر نشان کرد: در این مدت همچنین تا کنون ۱۳۵  بیمار کرونایی در بخش آی. سی، یو این بیمارستان بستری شدند.
حسینی  با بیان اینکه ۷۸ تخت برای بیماران کرونایی در این شهرستان در نظر گرفته شده است، افزود: هم اکنون بیش از ۶۴  نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید رجایی  این شهرستان بستری  هستند.
حسینی در ادامه از افزایش تخت‌های مراقبت ویژه خبر داد و گفت: در هفته آینده چهار تخت آی.سی. یو به تخت‌های بیمارستانی شهید رجایی افزوده می‌شود و دیگر اعزامی به استان نخواهیم داشت.
در ادامه معاون  بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 2 هزار و 685 بیمار مشکوک و مبتلا به کرونا به بیمارستان صنعت نفت  این شهرستان مراجعه کردند.
سعید سینایی افزود: از مجموع  این تعداد بیماران مراجعه کننده 293 مورد مبتلا به کرونا بوده که 283 نفر در  بیمارستان  صنعت نفت بستری و مابقی در خانه قرنطینه شدند.
وی با بیان اینکه  در این مدت 11 بیمار کرونایی  جان خود را  از دست داده‌اند، عنوان کرد: پنج بیمار کرونایی  در بیمارستان و 6 بیمار خارج از بیمارستان شهرستان فوت شدند.
 سینایی در ادامه از تعطیلی بخش اطفال بیمارستان نفت و اختصاص آن به بیماران کرونایی خبر داد و گفت: در حال حاضر 24 تخت برای بستری بیماران کرونایی  در بیمارستان بعثت نفت اختصاص داده شده است.
معاون  بیمارستان بعثت صنعت نفت گچساران عنوان کرد: در حال حاضر 12 بیمار و مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان نفت بستری که از این تعداد 2 نفر مثبت قطعی هستند.
 وی افزود: خوشبختانه تمامی امکانات فراهم و در زمینه درمان مشکلی وجود ندارد.
در ادامه سرپرست بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران اظهار داشت: 10 کرونایی در بخش اطفال این شهرستان بستری می‌باشند.
روح انگیز گرجی زاده افزود: در حال حاضر سه زن باردار مبتلا به بیماری کرونا در این بیمارستان بستری می‌باشند.
 گرجی زاده عنوان کرد: بخش جراحی زنان این بیمارستان را برای بیماران داخلی بیمارستان شهید رجایی در نظر گرفته‌ایم.
 در ادامه رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گچساران اظهار داشت:  سه هزارو ۵۰۰ بازدید از اماکن عمومی و اصناف مختلف در این شهرستان  در هفته گذشته انجام شد.
 رضا شریفی اظهار داشت: در این بازدیدها ۴۸  واحد صنفی متخلف نیز برابر با قانون پلمب شده‌اند.
در ادامه این نشست فرماندار گچساران  با بیان اینکه بحث ویروس کرونا تمام دنیا را درگیر کرده استو تنها مختص یک کشور نیست، اظهار کرد: این ویروس در کشور، استان و به تبع در شهرستان  گچساران شیوع پیدا کرده است.
علی خوانپایه افزود:  شهرستان گچساران جزء ۴۳ شهرستان بحرانی کشور در مقابله با کرونا  بوده است که در این چند روز اخیر  شهرستان بویراحمد و کهگیلویه  به لیستشهرستان های بحرانی  افزوده شد.۴۶
خوانپایه با بیان اینکه براساس شاخص‌ها شهرستان‌ها  وضعیت کرونا در شهرستان‌ها بحرانی اعلام می‌شود، گفت: این ویروس ناشناخته است و تا کنون درمان قطعی برای این ویروس به دست نیامده است.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از همه گیری این ویروس بایستی  همگان دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را به درستی رعایت کنیم و از انتشار این ویروس تا جایی که امکان دارد جلوگیری کنیم.
 بالاترین مقام اجرایی گچساران بیان کرد: تاکنون تصمیم‌گیری‌های برای قطع این زنجیره گرفته شد که در این ارتباط یکی از موارد آن که تعطیلی بازار و صنوف بوده است.
وی با بیان اینکه گچساران جز ۴۳ شهرستان بحرانی اعلام شده که در این تصمیماتی اتخاذ شد، تصریح کرد: مبتلایان  شهرستان نسبت به جمعیت و میانگین کشوی خوب بوده است که  نشان دهنده اقدامات پیشگیری خوبی بوده است که انجام گرفت.
خوانپایه افزود: قرار گرفتن در محور مواصلاتی، کارگران غیربومی و حمل و نقل کالا و شرکت‌های فعال از جمله سدچمشیر، پتروشیمی و صنعت نفت و شرکت‌های اغماری از جمله مواردی است که موجب افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در این شهرستان شده است.
فرماندار گچساران با اشاره به اینکه آمار تلفات و فوتی ما در پیک اول  این بیماری ۳۷ نفر بوده است، بیان کرد: ا توجه به اینکه شهرستان زودتر از مابقی شهرستان‌ها وارد پیک جدید شده اما تعداد افراد مبتلا کمتر بوده است.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها این ویروس را عادی انگاری می‌کنند و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند.
خوانپایه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیش از هشت ماه از شیوع این بیماری می‌گذرد اما کادر درمان و بهداشت با همان نیروی انسانی قبلی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند و بایستی تلاش را دوچندان کنیم.
 فرماندار گچساران در ادامه با انتقاد از رسانه‌ها گفت: برخی‌ها خدای ناکرده می‌خواهند از این فضا سوء استفاده کنند ما نیاز به همراهی و همکاری مردم داریم.
وی ادامه داد: ما از دادستانی انتظار داریم کسانی که بخواهند از این موضوع سوء استفاده کنند به این موضوع ورود و برخورد قانونی صورت دهد.
خوانپایه با بیان اینکه انتقاد خوب است اما در جهت اصلاح امور نه در جهت تخریب، گفت: شرایط را نباید به سمت و سویی برد که سوءاستفاده انجام گیرد.
خوانپایه اذعان کرد: طولانی شدن این بیماری کادر درمان را خسته کرده است که می‌طلبد همگان برای کاهش بار از دوش کادر درمان همکاری داشته باشیم.
فرماندار گچساران در ادامه به اعمال محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته دیگر گفت: بازار را تعطیل می‌کنیم اما متاسفانه در بخش دیگر از شهر در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید به منافع مردم فکر کنیم و براساس دستور االعمل و پروتکل‌ها عمل کنیم تا از این شرایط عبور کنیم.

 حواشی نشست:
فرماندار گچساران با گلایه از اینکه مدیریت اداره تعزیرات حکومتی گچساران چندین ماه است که در حال ابهام می‌باشد اظهار داشت: تعزیرات باید بطور جد پای کار بیاید و با متخلفان برخورد کند.
فرماندار همچنین از عدم حضور شهردار دوگنبدان گلایه کرد و گفت: چرا شهردار دوگنبدان در جلسه شرکت نمی‌کند.
گلایه فرماندار گچساران به اینجا ختم نشد در ادامه از مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گچساران که هر روز یک نفر (در حالی از مدیران نفت نمی‌باشد) به جلسه می‌فرستد، انتقاد کرد.
خوانپایه گفت: جلسه به این مهمی و با توجه  به حساسیت موضوع  چرا مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و هر بار یک نفر را که حتی ما او را نمی‌شناسیم به این جلسه می‌فرستند، این جلسه مهم می‌باشد که حتی اعضای شورای تأمین در آن حضور دارند.
 شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این شهرستان هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت قابل توجه می‌باشد و مدیران این شرکت باید در این خصوص احساس مسئولیت بیشتری کنند چون ما در این جلسات می‌خواهیم برای کل  شهرستان تصمیم بگیریم.
خوانپایه در حالی که به نماینده نفت اجازه صحبت کردن نداد در ادامه  اعلام کرد در جلسات بعدی نفت باید یک نفر ثابت با اختیارات کامل به جلسات بفرستد در غیر اینصورت اجازه نمی‌دهم هر بار یک نفردر جلسه حضور پیدا کند.
مهم‌ترین حاشیه این جلسه انتقاد تند نماینده و معاون رئیسه اتاق اصناف گچساران از مدیریت شبکه بهداشت درمان گچساران بود.
علی محمد حبیبی افتخار در جواب دکترآرین غلامیان که عنوان کرد: ما از بازاریان گلایه داریم، بازار پای کارنیست و همکاری لازم را با ما نمی‌کنند، گفت: شما کارمند دولت هستید و هر ماه حقوق خودتان را دریافت می‌کنید و همه امکانات در اختیار شماست.
حبیبی افتخار افزود: بازار تاکنون با توجه به شرایط سخت اقتصادی و همچنین ضرر و زیان زیادی در خصوص تعطیلی در ایام بیماری کرونا متحمل شده، اما همکاری بسیار خوبی داشته است.
چرا همیشه باید بازار مورد هدف قرار بگیرد و تعطیل شود.
آیا به مشکلات بازاریان توجه می‌کنید آیا می دانید که بازاریان هر ماه باید قسط، کرایه مغازه، بیمه، مالیات و... بدهند، آیا مظلوم‌تر از بازاری پیدا نکردید، چه گلی بر سر بازار کشیده‌اید که الان توقع دارید، آیا شما مشکلات بازاریان را داد می‌زنید. 

گفتنی است: ساعت تشییع و تدفین (برای جلوگیری از ازدحام جمعیت) به صبح  تغییر یافت، سخت‌گیری‌های بیشتری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  نظارت بیشتر بر بازار و واحدهای صنفی و شرکت‌های پتروشیمی، لرزه نگاری و سد چم شیر و ممنوعیت برگزاری هرگونه اجتماع، گردهمایی و همایش و مراسم از مهمترین مصوبات این نشست بود.


کد مطلب: 427177

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/427177/2/بی-تفاوتی-صیدالی-ظفری-فرماندار-عصبانی-گلی-سر-بازار-کشیده-اید-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1