تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۴۲۷۱۵۰
همزمان با ولادت پیامبر اعظم (ص) انجام شد

آئین جشن آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیر عمد کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛در هفته وحدت و در آستانه میلاد سراسر نور حضرت ختمی مرتبت (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) آئین آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد همراه با جشن عید بزرگ میلاد در زندان یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جشن بزرگ میلاد با حضور مدیر چکل و مسؤلین زندان‌های استان و جمع کثیری از زندانیان در سالن اجتماعات زندان مرکزی با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، مولودیه خوانی و سرود همراه با آزادسازی ۲۰ نفر ز زندانیان جرائم غیر عمد و پایان حبس ۲۴ زندانی واجد الشرایط زندان‌های استان برگزار گردید.
منصور بیژنی مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه یکی از اهداف مهم سازمان زندان‌ها پرداختن به امور تربیتی و پرورشی زندانیان است افزود: امروزه افتخار سازمان زندان‌ها این است که با نگاه تربیتی و ارائه برنامه‌های فرهنگی با تکیه بر آموزه‌های دینی وقرآنی برای بازاجتماعی شدن و بازگشت شایسته و خوب زندانیان به دامان جامعه گام بر می‌دارد.
وی اظهار داشت: در زندان‌های استان دهها خدمات رفاهی، قضایی، فرهنگی و تربیتی، بهداشتی و درمان، آموزشی، اشتغال و حرفه آموزی و... در راستای تکریم زندانیان و حمایت از خانواده‌های آنان صورت می‌گیرد که صبغه و رنگ دینی و اسلامی به خود گرفته است.
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه وبویراحمد خطاب به زندانیان افزود: تمام دغدغه مسؤلین قضایی برای کمک به افراد به خطا رفته است که امروز در حبس گرفتارند، لذا تغییر در نگرش و رفتار شما و اصلاح و تربیت هوشمندانه بر پایه اعتقادات دینی، مراجع محترم قضایی را مجاب خواهد کرد تا بیش از پیش در اعطاء تأسیسات حقوقی برای بازگشت شما به جامعه کمک نمایند.
بیژنی عنوان کرد: هر چند سازمان زندان‌ها در کنار مراقبت از زندانیان وظایف بازپروری و اصلاح مجرمان را بر عهده دارد ولی زندانیان نیز می‌بایست قدر این فرصت بدست آمده را دانسته و جهت اشتغال و مهارت آموزی همراه با توسل به خدا و پرداختن به امور دینی و اعتقادی زمینه‌ی بازگشت سالم به جامعه را فراهم نمایند.
مدیر کل زندان‌های استان در ادامه با اشاره به اینکه تمام تلاش ما و مقامات قضایی مساعدت و کمک به زندانیان واجد الشرایط می‌باشد اظهار داشت: در همین راستا و با تلاش‌ها و پیگیری همکاران خود در ستاد دیه و همراهی مراجع قضایی و همچنین مساعدت شکات توانستیم تعداد ۲۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد را در این ایام مبارک و میمون آزاد کنیم.
منصور بیژنی افزود: میزان بدهکاری این افراد یک میلیارد و صد میلیون تومان بوده که ۴۶۰ میلیون آن از منابع ستاد دیه، خیرین و تسهیلات قرض الحسنه پرداخت و مابقی آن با گذشت و رضایت شاکیان تأمین شده است.
لازم به ذکر آنکه در این آئین علاوه بر آزادی ۲۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد؛ ۲۴ زندانی نیز با موافقت مراجع قضایی به مراخصی پایان حبس اعزام که از زندان نیز آزاد گردیدند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1