کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به انتقادات احد جمالی معاون سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در جلسه ستاد کرونا؛

آدرس غلط ندهید، جمالی به درستی انتقاد می‌کند / ضعف در شبکه بهداشت گچساران محرز است+ نظر کاربران

9 آبان 1399 ساعت 13:20

نباید با دادن آدرس‌های غلط فرایند سلامت مردم را به مسائل سیاسی گره زد و آن را به حاشیه کشاند. از طرفی شأن وجایگاه رسانه و اطلاع رسانی نیز باید حفظ شود. هر چند انتقاداتی به جمالی و حوزه کاری او وارد است و به هیچ وجه منکر برخی ضعف‌ها نیستیم.


وقتی چرخ سازمان، نهاد و یا اداره‌ای خوب نمی‌چرخد، منافع و امورات جامعه و مردم دچار آسیب می‌شود، این روزها جامعه و استان‌های کشور با بیماری کرونا درگیر هستند، همه تلاش دارند که با این ویروس وحشی مقابله کنند. اگر دستگاهی وظایفش را خوب اجرا نکند، فاجعه زیادی احتمالاً به بار آرد.
شیوع ویروس کرونا دلایل متعددی دارد، نمی‌توان تمام دلایل فراگیر شدن کرونا را به نزدن ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ربط داد. سوء مدیریت‌ها شیوع این بیماری را تشدید می‌کند. چهارشنبه (16 مهر ماه 99) نستهن مقدم شهردار یاسوج در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا می‌گوید: «در بازدیدی که خودم از چند مطب در خیابان دادگستری قدیم داشتم، در بعضی مطب‌ها 25 تا 30 نفر مراجعه کننده دارند که این وضعیت نگران کننده است»
بنا بر گفته شهردار یاسوج، مطب‌ها به عنوان مراکز درمانی باید بیش از دیگر صنف‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کنند. اما می‌بینم که اینگونه نیست. یقیناً دانشگاه علوم پزشکی نتوانسته، مراکز درمانی زیر نظرخودش را به خوبی مورد نظارت قرار دهد.
عصر روز (پنجشنبه 8 آبان 99) وقتی به محل گرفتن تست کرونا در شهر مادوان رفتم، اینقدر شلوغ و درهم برهم بود که ترسیدم بر خلاف تاکید کارشناسان مبنی بر رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی به آنجا نزدیک شوم.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427029-1.jpg

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427029-2.jpg

محل تست کرونا در شهر مادوان شهرستان بویراحمد
 
 در جلسه گذشته ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا که (5 آبان ماه 99) در ساختمان دولت برگزار شد. احد جمالی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مشکلات بیمارستان شهید جلیل یاسوج اشاره می‌کند و به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تذکر می‌دهد که بیمارستان شهید جلیل یاسوج و سایر بیمارستان‌های که در خط مقدم هستند، باید بیشتر مورد توجه و پشتیبانی به لحاظ تجهیزات، اعتباری و مالی قرار بگیرند. باید در برخی تصمیمات تجدید نظر جدی صورت بگیرد.
در ادامه همین جلسه به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تذکر داده شد که عدالت را در مورد همه شهرستان‌ها رعایت کنند. نیروهای خدماتی شهید جلیل در طول روز از یک ماسک استفاده می‌کنند.
 احد جمالی که مسئولیت معاونت سیاسی واجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد، در جلسه (8 آبان ماه 99) به مشکلات حوزه بهداشت ودرمان گچساران نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به زیر ساخت‌های بهداشتی ودرمانی در شهرستان گچساران نباید شاهد همچنین وضعیتی باشیم و از پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهد که در مدیریت شبکه بهداشت و درمان تجدید نظر کند. جمالی مسئولیت مهم معاونت سیاسی و اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد را بر دوش دارد، و اصول مدیریت ایجاب می‌کند که برای ایجاد منافع مردم تدبیر و مدیریت لازم را داشته باشد.

تصویر بالا در فضای مجازی منتشر شده که به دلیل سوء مدیریت‌ها زباله‌ها تلنبار شده و انتشار ویروس به راحتی امکان پذیر است.

شهرستان گچساران به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و هر روز آمار بیماران کرونایی در این شهرستان بیشتر می‌شود، جمالی معاون سیاسی استاندار از مدیریت شبکه بهداشت ودرمان گچساران انتقاد می‌کند و می‌گوید: باید در خصوص مدیریت شبکه بهداشت و درمان تجدید نظر شود. این صحبت‌های جمالی نشان می‌دهد که او از نحوه مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا نگران و تذکر می‌دهد.
تذکرات جمالی که از احساس مسئولیت او نشأت می‌گیرد و در جلسات قبل هم دست روی ایراداتی در علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نهاد. اینها سبب گردید تا بعضی با انتشار مطالبی خلاف واقع آدرس غلط بدهند تا افکار عمومی را با گره زدن به مسائل سیاسی مشوش و با قرار دادن «جمالی» مقابل مردم گچساران و کوبیدن بر طبل اختلاف جمالی با مدیران گچسارانی، پروژه حواشی سازی را راه بیندازند. و سلامت را قربانی مسائل سیاسی خودشان کنند.
چگونه دکتر پردیس بخشایی که گچساران را به قطب درمان نازایی در جنوب کشور تبدیل می‌کند، یک شبه به خاطر مسائل سیاسی بر کنار می‌کنند و داد هیچ انسان آزادی‌خواهی هم بلند نمی‌شود.

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000427/nf00427029-3.jpg

عکس‌نوشته ای در فضای مجازی مبنی بر اینکه جمالی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی گچساران را به فسا، زادگاه خود داده، را دست به دست چرخاندند که به همین منظور با دکتر جمشیدی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت و گویی انجام دادیم که وی این مطلب را کذب خواند و گفت: رسانه‌ها روشنگری کنند تا حق کسی ضایع نشود.
جمشیدی می‌گوید: فسا اصلاً اورژانس هوایی ندارد و بیان اینکه اورژانس هوایی شهرستان گچساران به فسا داده شده، حقیقت ندارد و دروغ است.

بنا براین، نباید با دادن آدرس‌های غلط فرایند سلامت مردم را به مسائل سیاسی گره زد و آن را به حاشیه کشاند. از طرفی شأن و جایگاه رسانه و اطلاع رسانی نیز باید حفظ شود. هر چند انتقاداتی به جمالی و حوزه کاری او وارد است و به هیچ وجه منکر برخی ضعف‌ها نیستیم.
 
نظر کاربران در باره انتقاد جمالی از نظام شبکه بهداشت و درمان شهرستان گچساران به شرح زیر است؛

 


کد مطلب: 427029

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/427029/آدرس-غلط-ندهید-جمالی-درستی-انتقاد-می-کند-ضعف-شبکه-بهداشت-گچساران-محرز-نظر-کاربران

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1