کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار اهالی کبگیان با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نبود «آب شرب» مشکل ۸۵ خانوار کبگیان بویراحمد

6 آبان 1399 ساعت 21:37

جمعی از اهالی و امام جمعه کبگیان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نبود آب شرب مناسب در دو روستای محمدآباد و بهارستان را به عنوان مشکل جدی این روستاها مطرح کردند.


جمعی از اهالی و امام جمعه کبگیان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نبود آب شرب مناسب در دو روستای محمدآباد و بهارستان را به عنوان مشکل جدی این روستاها مطرح کردند.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از اهالی روستای محمدآباد کبگیان به همراه امام جمعه این منطقه پیرامون مشکل نبود آب شرب مناسب در دو روستای بهارستان و محمدآباد با نماینده ولی‌فقیه دیدار کردند.
 حجت‌الاسلام پژمان امام جمعه کبگیان در این نشست آب را مشکل اساسی ۸۵ خانوار دو روستای کبگیان دانست و گفت: آب و فاضلاب در این خصوص خدمات خوبی ارائه داده اما مشکل همچنان به قوت خود باقی است.
 در ادامه بخشدار کبگیان با اشاره به سعه صدر اهالی این دو روستا گفت: این مسئله بسیار طولانی شد چند روز پیش درگیری میان اهالی صورت گرفت و متاسفانه جمعی از آنها به همین دلیل بازداشت شدند.
 علی علی‌پور معاون عمرانی فرماندار بویراحمد هم با اشاره به اینکه شرایط خاص توپوگرافی و جمعیتی، بویراحمد را متمایز از سایر مناطق گفت: خدمت‌رسانی به چنین شهری موانع و مشکلات خاص خود را دارد و باید تلاش کنیم هزینه‌های نظام را در این شهرستان کاهش دهیم.
 وی با تاکید بر کنار گذاشتن مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌ای گفت: بویراحمد ۷۵۵ روستا دارد که در کشور بی‌سابقه است، ۶۰۰ روستا دارای سکنه و مابقی خالی از سکنه هستند.
 علی‌پور ادامه داد: کبگیان بویراحمد ۸۲ روستا با ۹ هزار جمعیت دارد ۷۱ روستا دارای سکنه است و پس از انقلاب خدمات زیادی به این منطقه ارائه شد.
 معاون فرماندار بویراحمد تأمین آب شرب با کمترین قطعی را اولویت این دو روستا دانست و افزود: گاهی در دشت‌روم، سپیدار و سایر مناطق چنین موردی را شاهدیم شرکت آبفا متعهد است آب سالم در اختیار اهالی قرار دهد.
 وی خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد متعهد شدیم تأمین آب محمدآباد در اولویت باشد و آب مازاد به سمت بهارستان برده شود فارغ از مسائل قضایی و اداری از مردم خواهش می‌کنیم برای حل این مشکل همکاری کنند.
 در ادامه این نشست که به منظور رفع معضل آب شرب دو روستای منطقه کبگیان بویراحمد برگزار شد سعید طبیب‌پور مدیر دفتر حقوقی و قراردادی آبفای استان با اشاره به مخزن ۵۰ متر مکعبی در کبگیان گفت: به دلیل غیر بهداشتی بودن، مخزن ۲۰۰ مترمکعبی ایجاد شده که در صورت همکاری اهالی این روستاها تضمین می‌کنیم تا ۴۰ سال آینده مردم با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.
 این مسئول استفاده غیرمجاز از آب و ناهنجاری‌های اجتماعی در منطقه را دلیل کاهش افت فشار آب دانست و عنوان کرد: تضمین می‌کنیم آب محمدآباد با ۷۰ خانوار و بهارستان با ۱۵ خانوار را تأمین کنیم.
در بخش پایانی این نشست آیت‌الله سید نصیر حسینی پس از شنیدن سخنان معتمدین روستای محمدآباد همچنین مسئولان آبفای استان با بیان اینکه منبع احداث شده برای تأمین آب شرب این دو روستا ملک دولت است، گفت: دولت مکلف است به همه مردم خدمات آب و برق و گاز ارائه دهد.
 نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رفع این مشکل با مدیرعامل شرکت آبفای استان صحبت کرده‌ام افزود: مدیرعامل متعهد شد ۹۰ درصد ذخیره آب برای ۷۰ خانوار محمدآباد و ۱۰ درصد هم برای اهالی بهارستان باشد لذا توقع دارم اهالی همکاری کنند تا کار به پیش برود.
 وی با اشاره به مخزن ۲۰۰ مترمکعبی آب گفت: با این مخزن اهالی با مشکل آب مواجه نمی‌شوند، ضمن اینکه مخزن ۵۰ مترمکعبی غیربهداشتی بوده است.
 امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام جمعه و بخشدار کبگیان همکاری کنند تا این موارد حل شود، خاطرنشان کرد: توقع دارم سادات این منطقه نهایت همکاری را داشته باشند.


کد مطلب: 426959

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/426959/2/نبود-آب-شرب-مشکل-۸۵-خانوار-کبگیان-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1