تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۴۲۶۴۰۹
نگاهی به کیفرخواست تهیه کننده سریال شهرزاد

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

۷
کبنا ؛
این روز‌ها در میانه دعوا‌های سیاسی، فاجعه کرونا و بحران اقتصادی دادگاه یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی آغاز شده است. دادگاهی که شاید اگر اوضاع کشور به سامان بود سروصدای زیادی به پا می‌کرد، اما حالا کمتر به آن پرداخته می‌شود. این پرونده مربوط به فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان است. متهم اصل آن هم "محمد امامی" تهیه کننده سریال پربیننده شهرزاد است.

به گزارش کبنا، تاکنون دو جلسه این دادگاه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شده است. جلسه اول که ۲۷ مرداد ماه تشکیل شدغیرعلنی بود و براساس گزارش قوه قضائیه در آن جلسه قهرمانی نماینده دادستان به قرائت بخش اول کیفرخواست ۲۴۰ صفحه‌ای متهمان و دلایل انتساب جرم پرداخت.

جزییات بیشتری از جلسه اول منتشر نشد. این پرونده ۳۴ متهم دارد. جلسه دوم دادگاه پس از یک وقفه طولانی ۱۵ مهرماه به صورت علنی برگزار شد. در جلسه دوم نماینده دادستان ادامه کیفرخواست را قرائت کرد. کیفرخواستی که بیشتر آن به اتهامات محمد امامی اختصاص داشت.
محمد امامی کیست؟
محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود.
او در سال‌های اخیر چند باری به همین اتهام بازداشت شد و در حالی حاضر نیز در زندان به سر می‌برد و قراری برای او صادر نشده است.
«تابو» خسرو معصومی، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «خوب بد جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کاناپه» کیانوش عیاری با سرمایه او ساخته شده‌اند.
او در ساخت سریال محبوب "شهرزاد" به کارگردانی حسن فتحی نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان فعالیت داشت. هادی رضوی نیز که از محکومان پرونده فساد در بانک سرمایه وصندوق ذخیره فرهنگیان است، تهیه کننده دیگر شهرزاد بود. رضوی به خاطر این پرونده به بیست سال حبس محکوم شد، امامی و هادی رضوی به عنوان نماد‌های فساد در سینما معرفی می‌شوند.
 
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟قهرمانی نماینده دادستان در حال قرائت کیفرخواست
جزییاتی از کیفرخواست امامی
در جلسه دوم دادگاه کیفرخواست مفصل امامی توسط نماینده دادستان قرائت شد. او به همراه امیر فرزان راد در این پرونده محوریت دارند.

در کیفرخواست آمده است: "متهم ردیف اول محمد امامی، تهیه کننده فیلم و سریال متهم است به اینکه از طریق نفوذ در مدیران وقت بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان و شرکت‌های وابسته به نهاد‌های مزبور و از مجرای پرداخت رشوه موفق شده است مبالغ قابل توجهی را در پوشش دریافت تسهیلات و ضمانت نامه و یا قرارداد حق العمل کاری از نهاد‌های مزبور برای شبکه منسوب به خود خارج کند."

اقدامات مجرمانه امامی در ۷ محور مشخص شده است:
  • تحصیل مال ازطریق نامشروع از طریق دریافت غیرقانونی مجموعا به میزان ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سرمایه به نام شرکت‌های مختلف
    تحصیل مال ازطریق نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی ۲۶ فقره ضمانت‌نامه بانکی فاقد پشتوانه به مبلغ ٥٠٩ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از بانک سرمایه برای پنج فقره شرکت‌های مختلف
    تحصیل مال نامشروع به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان از بانک سرمایه
    تحصیل مال نامشروع از مجرای دریافت غیرقانونی مجموعا ۱۱۲ میلیارد و ٤٣٢ میلیون تومان از شرکت‌های سرمایه گذاری فرهنگیان متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان در پوشش قرار داد‌های حق‌العمل کاری
    تحصیل مال از طریق نامشروع از مجرای دریافت غیر قانونی وجوه به میزان ۴۱ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان در پوشش انعقاد قرارداد‌های حق العمل کاری
    تحصیل مال نامشروع از بانک سرمایه به میزان ۱۲۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان در فرآیند دریافت املاک لواسان و چناران از بانک سرمایه و انتقال ملک خیابان شهید فیاضی از مجرای گران نمایی
    اقدام مجرمانه متهمان در مقام تسویه مطالبات بانک سرمایه با توسل به گزارشات کارشناس خلاف واقع و جعل اسناد رسمی بوده است.
همچنین نماینده دادستان امامی را متهم کرد که در عزل و نصب‌های بانک سرمایه وصندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۹۲ تا ۹۵ نقش داشته است.
قهرمانی در کیفرخواست از ریخت و پاش‌ها و رشوه‌های امامی گفته است از اینکه او خرید خودرو و خرید اثاثیه منزل و تهیه بلیت سفر‌های خارجی خانواده غندالی (مدیر صندوق ذخیره فرهنگیان) را از طریق شخصی انجام می‌داد. متهم محمد امامی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به برادر فاطمه شامانی برای حق انتشار ۲ فیلم ساخته شده توسط شامانی پرداخت کرده است.
نماینده دادستان گفت: "محمد امامی در راستای خدمات مجید زاهدی معاون اعتبارات وقت بانک سرمایه، ۲ دستگاه خودروی بی‌ام‌و ویک دستگاه آپارتمان در چیذر برای وی خریداری کرد."
او افزود: «امامی بخشی از وجوه تسهیلات دریافتی از بانک سرمایه را صرف خرید خودرو و املاک متعدد برای دوستان و آشنایان خود کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید خودروی آئودی برای پدرش و خرید خودروی اسپورتیج برای همسر اولش مهسا پیراسته و خرید خودروی هیوندا ۲۰۱۴ برای خواهرش سارا امامی اشاره کرد.»
امامی همچنین از سوی نماینده دادستان متهم به "پولشویی" از طریق "هنرمندان" شده است.
پرونده فساد در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان از سال ۹۵ به جریان افتاد در همان زمان شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل صندوق بازداشت شدند. در این پرونده چهره‌های مشهوری پایشان به دادگاه باز شده و محکومیت‌های سنگین دریافت کرده اند از جمله پرویز کاظمی، وزیر رفاه دولت احمدی‌نژاد و هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری وزیر کنونی کار و رفاه اجتماعی.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟قاضی مسعودی مقام رییس دادگاه
حمایت سینماگران از امامی!
پرونده محمد امامی از همان ابتدا دارای پیچیدگی زیادی بود. دادگاه او دیرتر از متهمان دیگر برگزار شد و پرونده‌ای جداگانه برایش تشکیل شد. از طرف دیگر او به واسطه حضور گسترده‌اش در حوزه سینما از حمایت چهره‌های شناخته شده فرهنگی و هنری برخوردار است.
اوایل سال جاری تعدادی از سینماگران با انتشار نامه‌ای به سید ابراهیم رئیسی، رییس دستگاه قضا با تمجید‌های فراوان از امامی خواستار آزادی این تهیه کننده سینما شدند. این سینماگران دلیل درخواست خود را شیوع بیماری کرونا اعلام کردند. اسامی سینماگران امضا کننده نامه هم منتشر شد، اما تعدادی از آن‌ها امضای نامه مذکور را تکذیب کردند.
در نامه سینماگران، محمد امامی به عنوان تهیه کننده‌ای "نام آور"، "مایه احترام ایران و جهان"، "کارآفرین"، "خلاق"، "دیندار و معتبر و با آبرو" توصیف شده است.
در میان اسامی امضا کننده این نامه چهره‌های شاخصی همچون مجید رجبی معمار، کیانوش عیاری، نرگس آبیار، محمد حسین مهدویان، علی سرتیپی، جواد نوروزبیگی، روح الله حجازی، پیمان قاسم خانی، احمد مهرانفر، مهدی کرم پور، تینا پاکروان، سعید قطبی زاده، خسرو نقیبی و ... دیده می‌شود.
برخی دیگر از سینماگران نیز امضای نامه مذکور را تکذیب کرده اند، محسن تنابنده، مهران احمدی، روح الله حجازی و مهدی کرم‌پور از این دسته اند.
این نامه با انتقادات فراوان افکار عمومی همراه بود و گفته می‌شد متن نامه ازسوی خانواده امامی تهیه و تنظیم شده است. بسیاری از هنرمندان ناچار شدند درباره امضای خود توضیح دهند.

 اسامی متهمان پرونده به این شرح است 
۱- آقای محمد امامی فرزند احمد به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان الف) - یک هزار و سیصد و پنجاه میلیارد (۱.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل اخذ تسهیلات غیرقانونی از بانک سرمایه. ب) - دریافت غیرقانونی ۲۶ فقره ضمانت نامه‌های بانکی فاقد پشتوانه مجموعاً به مبلغ پنج هزار و نود و شش میلیارد (۵.۰۹۶.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از بانک سرمایه. ج) - دریافت غیرقانونی مبلغ در مجموع یک هزار و یکصد و بیست و چهار میلیارد و سیصد و بیست و شش میلیون (۱.۱۲۴.۳۲۶.۰۰۰۰.۰۰۰) ریال.
د) - دریافت غیرقانونی وجوه به میزان چهارصد و چهارده میلیارد و نهصد و پنجاه و چهار میلیون و سیصد و یازده هزار (۴۱۴.۹۵۴.۳۱۱.۰۰۰) ریال از شرکت توسعه ساختمان سرمایه. هـ) - مبلغ یک هزار و دویست و شصت و نه میلیارد و سیصد میلیون (۱.۲۶۹.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در فرایند دریافت املاک لواسان و چناران از بانک سرمایه.
و) - دریافت غیرقانونی مبلغ نهصد میلیارد (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سرمایه. ز) - معاونت در ارائه‌ی گزارش کارشناسی خلاف واقع (در حکم جعل در اسناد رسمی) در خصوص ارزیابی املاک موسوم به فرشته؛
۲- آقای امیرضا فرزان راد فرزند رضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به میزان الف) - دریافت غیرقانونی ۲۶ فقره ضمانت نامه‌های بانکی فاقد پشتوانه در مجموع به مبلغ چهار هزار و پانصد و سی و پنج میلیارد و هفتصد و چهل میلیون (۴.۵۳۵.۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از بانک سرمایه، ب) - دریافت غیرقانونی مبلغ نهصد میلیارد (۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات مشارکت مدنی از بانک سرمایه. ج) معاونت در ارائه‌ی گزارش کارشناسی خلاف واقع (در حکم جعل در اسناد رسمی) در خصوص ارزیابی املاک موسوم به لواسان بزرگ و کوچک.
۳- آقای شهاب الدین غندالی فرزند آقابابا و ۴- خانم فاطمه شامانی فرزند عبدالرسول و ۵- آقای سیداحمد هاشمی شاهرودی فرزند سیدمحسن به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد.
https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/7/19/5440854_866.jpg
۶- آقای احسان دلاویز فرزند حبیب اله به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق پیگیری و اعمال فشار بر محکوم علیه آقای علی بخشایش (مدیرعامل وقت بانک سرمایه) به منظور پرداخت غیرقانونی تسهیلات به شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد.
۷- آقای مهدی محمدی فرزند رشید به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق فراهم نمودن بستر پرداخت غیرقانونی تسهیلات و ضمانت نامه‌ها به شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد.
۸- آقای فرشاد فرزان راد فررند رضا به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل فرایند اخذ متقلبانه ضمانت نامه‌ها و تسهیلات از بانک سرمایه
۹- آقای فریدون نیازناک فرزند تقی به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۰- آقای نادر دولتشاهی فرزند فرزین به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۱- آقای محمدتقی روحی فرزند قربانعلی به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد.
https://www.iribnews.ir/files/fa/news/1399/7/19/5440855_713.jpg
۱۲-آقای علیرضا روحی فرزند رمضان به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۳- آقای خشایار مهرانی فرزند ارسلان به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۴- آقای هادی عیسی وند فرزند محسن به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۵- آقای سیدمحمود قریشی فرزند سیدخلیل به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۶- آقای علی ابراهیمیان فرزند عبداله به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۷- یوسف رمضان نژاد فرزند اسماعیل به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۸- آقای جعفر حسینیان به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۱۹- آقای سیدسعید حسینی فرزند میرآقاجان به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۰- آقای مهدی یوسفیان مقدم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد؛
۲۱- آقای رضا فارسی دان به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۲- آقای سعید خواجه کلایی فرزند قاسم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۳- آقای مسعود جلالی فرزند عباس به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۴- آقای حسن قاسم پوربالاگفشه فرزند حسین به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمین آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۵- آقای سیدحمیدرضا حاجی سیدجواد فرزند سیدجواد به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۶-آقای علی اکبر کورجانی لنگرودی فرزند اسماعیل به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی تسهیلات به مبلغ سیصد میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از طریق ترهین اسناد ملکی متعلق به غیر
۲۷- آقای اردلان برتاشک فرزند نجف به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع با توسل به ترهین اسناد ملکی مجعول در بانک سرمایه جهت اخذ به مبلغ سیصد میلیارد (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال
۲۸- آقای نصراله پرندآور فرزند غلامعلی به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۲۹- آقای علی جلیلی بیله ورق فرزند یداله به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۳۰- آقای امیر قادری فرزند علی اکبر به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت‌های منتسب به متهمان آقایان محمد امامی و امیررضا فرزان راد
۳۱- آقای سیدمهدی هاشمی فرزند سیدمحمد به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت سون قشم
۳۲- آقای فرشاد صادقی فرزند رحیم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق تسهیل در فرایند دریافت غیرقانونی ضمانت نامه‌ها و تسهیلات به نفع شرکت روشه قشم
۳۳- آقای حمیدرضا شیرخوان فرزند محمدجواد به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی (پولی و ارزی) کشور از طریق معاونت در تحصیل مال از طریق نامشروع به نفع شبکه متهم آقای محمد امامی.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حداقل ارفاق اعدام می باشد
Iran, Islamic Republic of
واقعا فقط فیلم هست
اونهایی که اخلال عمده می کنن راست راست دارن می گردن
Iran, Islamic Republic of
سلام.حدودا ۱۰ ویا۱۲سال پیش اینجانب طبق قانون وبادریافت مجوزازصنعت ومعدن یک کارگاه شن ماسه باهزینه خوداحداث نمودم بعدازپایان احداث دیگرتوان مالی نداشتم شروع کارشوم احتیاج به ۲دستگاه لودرداشتم بایدکرایه می کردم انهم مقدور نبودمجوزهایکه طبق قانون دردسداشتم بامراجعه به ص م که بتوانم حداقل باگرو گذاشتن یک ساختمان۴طبقه وخودکارگاه بتوانم وام یک دستگاه لودر بامعروفی ص م ازبانگ شروع بکار شوم خلاصه در مدت یک هفته ص م محترم مرابه خواسته خود که دربانگ تجارت حساب دارم معروفی بمبلغ۶صدمیلیون تومان وام نامه نوشت طبق قانون بانگداری هرچه خواستنددرمقابل ۶صد میلیون تومان به بانگ ارایه کردم سندیک ساختمان ۴طبقه وسندخودکارگاه درآن زمان به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان وصیغه درمقابل ۶صدمیلیون تومان به بانگ دادم تاکارشناسی توسط بانگ انجام شود بعدازکارشناسی که انجام شدکارشناس بانگ بایک کلمه حرف که عین حرف این بودمن این وام رابنویس به افتم زندان بعداز۱.۵سال دوندگی همان جاهمان لحظه گفتم پرونده مرابدهیدبه چه جرمی وامی که باگروگذاشتن همه هستیم طبق قانون میخواهم چراشمارابزندان باندازند.پرونده مرابدهیدشمارابخدامرابسلامت پرونده رانداد هیچ ومراباچنین حرف دل سکشته ازبانگ فرستادبعدازچندهفته ازص م محترم جویای وام شدند جریان راعینا گفتم به بانگ صادرات معروفی کردند حدود یک سال دوندگی عین همان مدارک رابه آن بانگ هم دادم کارشناس بانگ بعداز بازدیدازکارگاه وساختمان هم مشخص بود درکجای شهراست به من گفت من برای شما از ۲۵ میلیون تومان بیشتر نمتوانم وام بدهم حدودا ۳سال شاید۴سال دوندگی بمن وامندادن ولی چطور میشودمیلیاردزا تومان وام رابه چنین ادمها میدهندنه پشتوانه نه ضمانت نه یکی نه دوتا نه سه تا ازامسال منهاجهت گرو یک وام برای میخواهند.....ولی....ازیک نفرکه ۳۰صدمیلیارد وام هیچ این چه قانون است
Iran, Islamic Republic of
الا برکت الله
Iran, Islamic Republic of
الا برکت الله
Iran, Islamic Republic of
هنوز با امریکا سازش نکردن هاااااا
امین
United States
اخه بی شرف بایک بیستم این پول میشد استانی رو به اروپا تبدیل کرد
نادر
Iran, Islamic Republic of
فقط باید در ملا عام اعدام بشه
Iran, Islamic Republic of
این رو باید ادام کرد
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1