کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

( تصاویر ) تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در کهگیلویه و بویراحمد

15 مهر 1399 ساعت 22:52

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از رقابت 1200 نفر در جشنواره هفته قرآن و عترت این استان خبر داد.


برگزیدگان جشنواره‌های هفته قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد در رشته‌های مختلف با حضور فعالان قرآنی و مسئولان استانی در محل استانداری تجلیل شدند.
محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه تجلیل از فعالان قرآنی در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: آمار شرکت کنندگان جشنواره ها نشان می دهد شاهد مشارکت بی نظیر و بی سابقه فعالان قرآنی و هنرمندان در جشنواره های هفته قرآن و عترت در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده ایم.
وی گفت: برگزیدگان جشنواره های قرآن و عترت استان کهگیلویه و بویراحمد در 15 رشته با رای هیات داوران مشخص و معرفی شدند که در بخش مسابقات قرآنی 450 نفر مشارکت داشته و 300 نفر در رشته های حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق با هم رقابت کردند.
این مسئول افزود: در رشته های تجسمی 70 نفر در رشته های خوشنویسی 55 نفر در نقاشی و خط 104 نفر و در پوستر و 200 نفر در رشته عکس شرکت کردند.
پیرسبزی بیان کرد: همچنین تعداد 10 اثر نمایشی و 20 اثر نمایشنامه و 140 اثر شعر و 60 اثر داستان و 18 اثر سرود در این جشنواره شرکت داده شدند.
 
معارف قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد با فعالیت‌های هنری ترویج یابد
 
 مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: معارف قرآنی در این استان با کمک ابزارهای تأثیرگذار و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به طور روزافزون ترویج یابد.
 
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در این آئین اظهار داشت: تمسک به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) عامل کاهش انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.
 وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس حدیث ثقلین ۲ گوهر گرانبها شامل قرآن مجید و ائمه اطهار (ع) را بین امت خود باقی گذاشت که با تمسک به آنها هرگز گمراه نخواهند شد.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرآن و عترت الگوی انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی مسلمانان و به ویژه شیعیان هستند.
حجت الاسلام میرمحمدی عنوان کرد: قرآن و عترت شاخص اصلی سنجش انسانیت، اخلاق، معرفت و زندگی است و این ۲ از یکدیگر جدا شدنی نیستند.
 وی به نقش چشمگیر معنویت در سالم سازی فرد، خانواده و جامعه اشاره کرد و ابراز داشت: هرگاه به مسائل دینی و ارزش‌های الهی توجه شود معضلات اجتماعی مختلف نیز به طور گسترده‌ای کاهش می‌یابند.
 حجت الاسلام میرمحمدی گفت: چنانچه معضلاتی از قبیل اعتیاد، فساد، فحشا، سرقت و دیگر آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه رواج یافته یکی از دلایل مهم آن کمرنگ بودن یا کم توجهی به مسائل معنوی، آموزه‌های دینی، قرآن کریم و سیره ائمه اطهار (ع) است.
 وی اظهار داشت: امروزه مسلمانان و به ویژه شیعیان بیش از هر زمان دیگری نیازمند عمل به علوم و معارف قرآنی و سیره ائمه اطهار (ع) و توجه به معنویت هستند.
 حجت الاسلام میرمحمدی افزود: باید به طور پررنگ از فضای مجازی در حوزه فرهنگ و هنر برای تقویت هر چه بیشتر باورها و ارزش‌های دینی در کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود.


کد مطلب: 426294

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/426294/2/تصاویر-تجلیل-برگزیدگان-جشنواره-های-هفته-قرآن-عترت-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1