کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

آخرین وضعیت کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

9 مهر 1399 ساعت 18:08

جلسه ستاد مقابله با کرونا عصر امروز ( چهارشنبه 9 مهر ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.


جلسه ستاد مقابله با کرونا عصر امروز ( چهارشنبه 9 مهر ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ساختمان دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز در حالی جلسه ستاد مقابله با کرونا به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد که محمد مهدی بانشی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت استان را قرمز اعلام کرد و اظهار داشت:  در ۲۴ ساعت گذشته جواب آزمایش ۱۲۹ نفر مثبت شده که در مجموع تا کنون ۹ هزار و ۱۰۱ نفر مثبت گزارش شده است.
 
وی با بیان اینکه کل مراجعات به مراکز درمانی ۳۲ هزار نفر بوده است، افزود: به تازگی استان کهگیلویه و بویراحمد بین استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفت زیرا از نظر تعداد بستری و فوت آمار بالاتر رفت.
بانشی افزود: کل افراد بستری شده ۴۷ بیمار بستری و مجموعاً ۵۸۲۱ نفر بستری، ۳۹ نفر ترخیص شده و 5 هزار و 554 نفر مجموع بستری‌ها است.
 وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۹ نفر مثبت و تا اکنون ۹ هزار و ۱۰۱ نفر مثبت بوده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان اینکه تعداد ۱۱ نفر در بخش‌های ویژه هستند، افزود: تعداد قرنطینه د منزل ۱۰۵ مورد و مجموعه این قرنطینه‌ها ۱۲۵۲ نفر و به طور کلی ۷۵۱۹ نفر بهبود یافته کامل داریم و در مجموع ۱۳۶ نفر فوتی داریم.
 وی افزود: میانگین سنی کویید ۱۹ نیز ۴۰ تا ۴۱ نفر است، میزان بروز بیماری در استان 12.7  و در کشور ۵ بوده است.
 وی افزود: میزان کشندگی در کشور 5.8 در صد است و دراستان ۱ و نیم در ۱۰۰ است.
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز گفت: درصد نمونه گیری ما اکنون از میانگین کشوری بالاتر است، افرادی که با مبتلایان در تماس بودند ردیابی و شناسایی می‌شوند، این افراد باید قرنطینه شوند.
یزدانپناه گفت: ما همچنان منتظر دستگاه اکسیژن ساز هستیم، که قول امروز را داده بودند و هنوز ارسال نشده است، خوشبختانه منابع خوبی به حساب دانشگاه واریز شد که می‌توانیم کارانه پزشکان را در سال 98 پرداخت کنیم.


کد مطلب: 426099

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/426099/2/آخرین-وضعیت-کرونا-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1