کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد:

31 پروژه گردشگری تا پایان دولت در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

7 مهر 1399 ساعت 20:42

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان آژانس‌های گردشگری و مسافرتی بزرگ کشور به استان دعوت خواهند شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان آژانس‌های گردشگری و مسافرتی بزرگ کشور به استان دعوت خواهند شد.
 
به گزارش کبنا، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گردشگری اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان گردشگر پذیر شناخته می‌شود و تحولات خوبی در آینده برای این استان در حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد.
 وی افزود: مقام معظم رهبری سال 99 را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند و در همین راستا، سی طرح در کل استان در دست اجراست، که نه طرح بزرگ مربوط به حوزه گردشگری است، این موضوع نوید تحول عظیمی در استان است.
 وی بیان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال‌زایی، باعث معرفی ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری خواهد شد، شهرستان‌های استان درگیر فعالیت‌های گردشگری هستند.
 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 120 میلیارد تومان در حوزه گردشگری پیش بینی شده است، و 31 پروژه تا دهه فجر و پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مجتمع ورزشی گردشگری باقری، پارک آبی در یاسوج اشاره کرد.
صفایی خاطر نشان کرد: رویکرد وزارتخانه بر تحول و توسعه روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر هست و در تلاش هستیم که با ورود به بخش گردشگری روستایی به توسعه روستایی کمک کنیم.
وی افزود: روستای الگن و المور در کهگیلویه و روستای موگرمون در شهرستان لنده، به عنوان روستاهای شاخص هستند که تحول گردشگری در این روستاها صورت خواهد گرفت.
 صفایی در ادامه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب فراوانی به تاسیسات گردشگری ما وارد کرده است، و پیگیر هستیم که با جذب تسهیلات در حد توان به این اصناف کمک شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 25 میلیارد تومانی ویروس کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.
وی افزود: آژانس‌های بزرگ گردشگری و مسافرتی برای معرفی ظرفیت‌ها به استان دعوت خواهند شد، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد در زمینه گردشگری است و برای معرفی و توسعه استان در گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌ها و به ویژه اصحاب رسانه هستیم.
 مجید صفایی بیان کرد: میراث فرهنگی به عنوان هویت برای ما شناخته می‌شود و 2500 اثر تاریخی در استان نشان از هویت ما دارند، و قریب به 700 اثر به ثبت رسیده است، و جامعه زمانی در مسیر تحول و توسعه حرکت خواهد کرد که اصحاب رسانه و قلم آن جامعه جلودار باشند.
 وی افزود: سدچمشیر گچساران، بلادشاهپور در دهدشت، کاروانسرای دهدشت و موزه نفت گچساران ردیف دار ملی شده‌اند ردیف دار ملی شده است و موزه نفت گچساران کار مطالعاتی آن صورت گرفته و در آینده به پیمانکار واگذار خواهد شد.
صفایی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوسال آینده دچار تحول چشمگیر در حوزه گردشگری خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب باید حمایت شوند.
 وی خاطرنشان کرد: روستای سادات محمودی در شهرستان دنا و سربیشه، بید زرد در شهرستان گچساران در حوزه صنایع دستی به عنوان پایلوت شناخته می‌شود و بازارچه صنایع دستی استان تا هفته آینده افتتاح خواهد شد.
 صفایی در ادامه افزود: 35 هزار هنرمند در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که 15 هزار از این تعداد هنرمند، فعال‌اند و بیش از 50 کارگاه بزرگ در حوزه صنایع دستی فعال در استان داریم.
 


کد مطلب: 426036

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/426036/2/31-پروژه-گردشگری-پایان-دولت-کهگیلویه-بویراحمد-بهره-برداری-می-رسد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1