تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب : ۴۲۶۰۳۶
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد:

31 پروژه گردشگری تا پایان دولت در کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

۴
۲
کبنا ؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان آژانس‌های گردشگری و مسافرتی بزرگ کشور به استان دعوت خواهند شد.
 
به گزارش کبنا، مجید صفایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گردشگری اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک استان گردشگر پذیر شناخته می‌شود و تحولات خوبی در آینده برای این استان در حوزه گردشگری اتفاق خواهد افتاد.
 وی افزود: مقام معظم رهبری سال 99 را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند و در همین راستا، سی طرح در کل استان در دست اجراست، که نه طرح بزرگ مربوط به حوزه گردشگری است، این موضوع نوید تحول عظیمی در استان است.
 وی بیان کرد: این پروژه‌ها علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال‌زایی، باعث معرفی ظرفیت‌های استان در بخش گردشگری خواهد شد، شهرستان‌های استان درگیر فعالیت‌های گردشگری هستند.
 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 120 میلیارد تومان در حوزه گردشگری پیش بینی شده است، و 31 پروژه تا دهه فجر و پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مجتمع ورزشی گردشگری باقری، پارک آبی در یاسوج اشاره کرد.
صفایی خاطر نشان کرد: رویکرد وزارتخانه بر تحول و توسعه روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر هست و در تلاش هستیم که با ورود به بخش گردشگری روستایی به توسعه روستایی کمک کنیم.
وی افزود: روستای الگن و المور در کهگیلویه و روستای موگرمون در شهرستان لنده، به عنوان روستاهای شاخص هستند که تحول گردشگری در این روستاها صورت خواهد گرفت.
 صفایی در ادامه بیان کرد: شیوع ویروس کرونا آسیب فراوانی به تاسیسات گردشگری ما وارد کرده است، و پیگیر هستیم که با جذب تسهیلات در حد توان به این اصناف کمک شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت 25 میلیارد تومانی ویروس کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی استان خبر داد.
وی افزود: آژانس‌های بزرگ گردشگری و مسافرتی برای معرفی ظرفیت‌ها به استان دعوت خواهند شد، استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مناطق بکر و منحصر به فرد در زمینه گردشگری است و برای معرفی و توسعه استان در گردشگری نیازمند همکاری دستگاه‌ها و به ویژه اصحاب رسانه هستیم.
 مجید صفایی بیان کرد: میراث فرهنگی به عنوان هویت برای ما شناخته می‌شود و 2500 اثر تاریخی در استان نشان از هویت ما دارند، و قریب به 700 اثر به ثبت رسیده است، و جامعه زمانی در مسیر تحول و توسعه حرکت خواهد کرد که اصحاب رسانه و قلم آن جامعه جلودار باشند.
 وی افزود: سدچمشیر گچساران، بلادشاهپور در دهدشت، کاروانسرای دهدشت و موزه نفت گچساران ردیف دار ملی شده‌اند ردیف دار ملی شده است و موزه نفت گچساران کار مطالعاتی آن صورت گرفته و در آینده به پیمانکار واگذار خواهد شد.
صفایی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در دوسال آینده دچار تحول چشمگیر در حوزه گردشگری خواهد شد و سرمایه گذاران بخش خصوصی را ایجاد زیر ساخت‌های مناسب باید حمایت شوند.
 وی خاطرنشان کرد: روستای سادات محمودی در شهرستان دنا و سربیشه، بید زرد در شهرستان گچساران در حوزه صنایع دستی به عنوان پایلوت شناخته می‌شود و بازارچه صنایع دستی استان تا هفته آینده افتتاح خواهد شد.
 صفایی در ادامه افزود: 35 هزار هنرمند در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که 15 هزار از این تعداد هنرمند، فعال‌اند و بیش از 50 کارگاه بزرگ در حوزه صنایع دستی فعال در استان داریم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

اسدي مهريان
Iran, Islamic Republic of
واقعا ميراث فرهنگي بعد از حضور اقاي صفايي متحول شده است. خسته نباشيد خدمت جناب صفايي و همه همكاران ايشان
دنا
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی مرد بزرگ ،تازه معنی میراث وگردشگری می فهمیم معنی واقعی .باید در کنفرانس در مطبوعات تا استان شناختی شود که این کار اقای صفایی به بهترین شکل انجام میدهد .‌‌‌‌درو ود
شهروند یاسوجی
Iran, Islamic Republic of
بهترین مدیرکل جهان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقأ میراث فرهنگی با اومدن صفایی تبدیل شده به بی نظم ترین و بی برنامه ترین اداره
فقط مانور میدن روی پروژه های شخصی و شخص ساز
شانتاژ های رسانه ای
اخبارهای هر روزه در سایت های محلی
واگزاری های غیر قانونی
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
1