تاریخ انتشار
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۲۵۹۳۷
کبنا گزارش می‌دهد؛

عدم نظارت بر پروژه‌های راه‌سازی شهرستان کهگیلویه

۱
کبنا ؛به گزارش کبنا نیوز از دهدشت، هرچه به پایان دولت یازدهم نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر شاهد دست‌ و پا زدن مجموعه‌های مختلف برای پر کردن برگه‌های رزومه به هر قیمتی هستیم؛ این همه‌ی ماجرا نیست، خودی نشان دادن نزد نمایندگان جدید استان برای راضی نگه‌داشتن ایشان «که تخصص و شناخت‌شان در حوزه فقاهت و فرهنگ بیشتر خلاصه می‌شود»، از دیگر دلایلی است که این روزها عملکردها هیچ شباهتی به کار اصولی ندارند.
یکی از همین مجموعه‌ها اداره‌کل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت «سید محمد نصیری‌راد» است؛ عملکردهایی که هر یک را تمام شده اما تنها بر مبنای نگاه و تعریف خود و نه بر مبنای اصول راه‌سازی، تحویل راه‌های ناامن و غیراستاندارد استان می‌دهند.
در آخرین اقدام آقای نصیری خبر از ترمیم آسفالت محور قدیم دهدشت_بهبهان «جاده ارتباطی روستاهای سرپری، صنوگان، چارمه، بوا ، نهضت آباد، روشن‌آباد، فیلگاه و...» می‌دهد که به قول ایشان دارای مشکلات عدیده‌ای بوده و تا کنون است.
نصیری‌راد عملیات فوگ سیل این محور را به‌طول ۱۰ کیلومتر معرفی می‌کند در صورتی‌که طول این مسیر به ۱۶ کیلومتر می‌رسد؛ عمر این آسفالت که به اوایل انقلاب اسلامی نیز می‌رسد از پمپ‌بنزین «الهی» آغاز و تا روستای سرماهور که روبروی پاسگاه فیلگاه می‌رسد، از روستاهای سرپری، چهارمه سفلی و علیا، سر چهارمه، ذولفقاری و محمدآباد، بوای سفلی و علیا، حسین‌آباد، روشن‌آباد و روستاهایی که مدیرکل محترم در عرایض‌شان نام می‌برند، می‌گذرد.
اصل مشکل و ماجرا به روایت تصویر به‌جایی بر می‌گردد که از پمپ‌بنزین «الهی» تا چهار راه روستای چهارمه تنها ۵ کیلومتر است که به‌شکلی کاملاً رفع تکلیف‌وار ترمیم‌ می‌شود و نه ۱۰ کیلومتر که مدیرکل خبر از آن، آن‌هم به دو برابر تشریح عملکرد می‌دهد.
اینکه تمامی عملکردهای مدیران دولتی به این‌گونه تعریف و به‌خورد جامعه می‌دهند به کنار، اما آیا پاشیدن یک ماشین قیرفوگ سیل در این جاده پر دست‌انداز و چاله، آن‌هم برای چنین جاده‌ای کفایت می‌کرد؟ نه اینکه شما در گفته‌هایتان به مشکلات عدیده این جاده می‌پردازید که بخش زیادی از روستاهای حومه غربی شهرستان کهگیلویه از آن تردد می‌کنند! در کجای کره خاکی با ۱۰۰ میلیون تومان ۱۶ کیلومتر جاده ترمیم و آباد شده که شما با افتخار از اختصاص ۱ میلیارد ریال! در اوج بی‌ارزشی پول خبر می‌دهید؟ آیا هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومان برای ۱۶ کیلومتر آن‌هم با آمار به این حدت اشتباه، ارزش‌کار خبری داشت یا همین های و هوی رسانه‌ی خاص برای شما کفایت می‌کند؟
آیا اداره‌کل راهداری استان و شهرستان ناظر و نظارتی بر چنین پروژه‌هایی دارند، تا چنین پروژه‌هایی را در ردیف رزومه خود و مدیرکل محترم‌شان تعریف کنند؟ در تصاویر فاجعه‌ای به نام عملکرد را شاهدیم که رفع تکلیف و بی‌توجهی به کار صحیح و اصولی بیش از خبری کردن چنین افعالی، ناراحتی هر مخاطب و بیننده‌ای را به خود برمی‌انگیزد.
امید است نمایندگان دولت در استان و شهرستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، چنین فعل و انفعالاتی که بیشتر جنبه نمایشی دارند را دنبال و با تذکراتی ارشادی و فنی راه بر چنین فعل و انفعالاتی بسته و با تنبیه مدیران خاطی، شاهد مدیریتی صحیح در آینده باشیم چرا که تمامی عملکردها در رزومه خدمات انقلاب می‌آیند نه دولت‌های فصلی چپ و راست که تاریخ گواه است بقای خود را بر هر اولویتی ترجیح داده‌اند‌.

===============
خبرنگار بیژن کاظمی‌کیان
نام شما

آدرس ايميل شما

مونسان
Iran, Islamic Republic of
فورمالیته. را شنیده اید درمورد جاده های کهگیلویه صداقت داره چون اگر آسفالتی صورت گیرد فقط به شرطی یک ماشین سنگین عبورنکند دوماه بعدش تخریب میشود چون فورمایته ای توسط پیمانکار وناظر وووو صورت گرفته واین کارهای کلک وغیر استاندارد بیت المال تمام وکار مردم نا تمام کجای کهگلویه جاده درست شده بجز مسخره بازی ؟؟ کدوم پروژه را درست اجرا کردید ؟ اینهمه بودجه مناطق محروم را در کجا مصرف کردید ؟؟؟ نه در شهر نه در ورودی از شهر نه در بیابانها نه در روستاها نه بین شهرها نه روستا به روستا مثلا یه جاده ای آسفالت شده دوماشین نمی توانند ازش عبور کنند انشاع الله از نماز هامان ندزدیم
مطلع
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس نصيري
چرا معطلي
گيريم فرمايش جنابعالي صحيح و درست باشد
معطل چه هستيد
با همين ١٠٠ ميليون شروع به آسفالت و ترميم جاده كنيد
حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز هر وقت خاستی متن بزنی با یه ادم وارد مشورت کن و متن فنی بزن . عکس بهتر می شود زد
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
1