تاریخ انتشار
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب : ۴۲۵۹۲۷
در نشست شورای آموزش و پرورش گچساران چه گذشت

آمار معلمان و دانش آموزان گچسارانی مبتلا به کرونا / اعتراض به شهردار، شورای شهر و مدیران نفت/ مقیمی؛ چگار کنیم مگر می شود کسی را به زور به جلسه آورد/ فرماندار گچساران: فروش ساختمان مدرسه را از دستور کار خارج کرد / خانواده‌ها ناشاد از سامانه شاد / آمار بی سودان در گچساران

۰
کبنا ؛ نشست شورای‌آموزش و پروش گچساران با حضور فرماندار گچساران، رئیس آموزش و پرورش و اعضا شورای آموزش و پرورش  در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش گچساران با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: سیاست وزرات آموزش و پرورش بر حضور دانش آموز در مدارس است.
ایوب مقیمی با بیان اینکه حضور دانش آموزان در مدارس اجباری نیست،  افزود: از زمان بازگشایی مدارس تا کنون بنا به گزارش‌های ارائه داده شده میانگین حضور دانش آوزان 16 درصد است.
مقیمی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و گسترش آن عنوان کرد:  با توجه به شرایط موجود و بازگشایی مدارس برای بهبودی شرایط انتطار داریم  که شهرداری و شرکت نفت و سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی و اجرایی  برای تأمین مواد ضدعفونی و ماسک  و با استفاده  از ظرفیت خیرین و پیمانکاران همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند.
وی  با بیان اینکه دستگاه آموزش و پرورش وسیع است، عنوان کرد: آموزش و پرورش گچساران دارای ۴۰۰ آموزشگاه و قریب بر 24 هزار دانش‌اموز دارد و یک دستگاه وسیعی است که برای کنترل این بیماری  در مدارس همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها را می‌طلبد.
مقیمی در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره رزمندگان هست سال دفاع مقدس گفت: دستور العمل هفته دفاع مقدس از سوی بسیج دانش آموزی استان به آموزش و پرورش ابلاغ شده است.
 رئیس آموزش و پرورش گچساران ابراز کرد: طراحی پوستر، طراحی و اجرای یادمان  بیست شهید فرهنگی،  رونامیی از یک کتابچه به عنوان گل واژه معرفت و دانایی، رونمایی از از صدای ماندگارفرهنگی شهید محمد مختاری، رونمایی از تألیف فرهنگیان، راه اندازی رادیو دفاع مقدس، برگزاری اولین جشنواره ورزشی فرهنگی،  فراخوان مقاله وپژوهشی و نگارش نامه با موضوع هفته دفاع مقدس از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در سالگرد چهلمین سال دفاع مقدس که این برنامه‌ها متناسب با تقویم اجرایی کشو برگزار می‌شود.
در ادامه فرماندار گچساران با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: آزادگی و امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس هستیم.
علی خوانپایه افزود:  در حال حاضر شرایط حاکم بر کل جهان  موضوع کرونا است که همه تحت تأثیر این ویروس منحوس قرار گرفته است.
خانپایه در ادامه با اشاره به بازگشایی مدارس افزود: اولویت اول ما سلامت شهروندان است ولازمه آن تغییر سبک زندگی  با توجه به شرایط موجود است.
وی  با بیان اینکه هم اکنون دولت در مقابله با بیماری کرونا هزینه‌های زیادی را متحمل شده است، ابراز کرد: بسیاری از برنامه‌های هدف گذاری شده در سالجاری با موضوع کرونا و سلامت شهروندان است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 36 نفر از شهروندان گچسارانی جان خود را از دست  دادند.
 بالاترین مقام اجرایی شهرستان با تاکید براینکه بایستی موضوع سلامت را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: تجمعات بیشترین آسیب‌ها را وارد می‌کند که بخشی در فضاهای آموزشی از جمله مدارس است که لازم است پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.
فرماندار گچساران عنوان کرد: اعتباری برای تأمین آب ژاول، مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش به اداره آبفا و اداره صنعت، معدن و تجارت  تخصیص داده شده است.
وی با بیان اینکه انتظار می‌رود این اعتبار از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیری شود، گفت:  سهمیه شهرستان در تأمین مواد ضدعفونی و بهداشتی که عمده نگاه به مدارس بوده در زمینه تأمین آب ژاول و تأمین ماسک انجام گیرد.
خوانپایه خواستار شد تا کادر آموزشی و فرهنگیان که دارای بیماری زمینه دارند شناسایی و کمتر در تجمعات  و مدارس حضور پیدا کنند.
خوانپایه  همچنین خواستار آموزش پروتکل‌های بهداشتی  به دانش آموزان از سوی کادر بهداشت شد.
فرماندار گچساران ادامه داد: انتظار می‌رود در این شرایط حاکم بر جامعه مدارس خاص شهرستان در تأمین نیازهای بهداشتی با مدارس عادی و ضعیف همکاری داشته باشند.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا کلاس‌ها به صورت تخصصی و فنی برگزار شودتا خدای ناکرده جامعه دانش آموزی به ویروس کرونا مبتلا نشود.
خوانپایه خاطرنشان کرد: در این ایام کرونایی برای تأمین مواد  و لوازم بهداشتی می‌توان از ظرفیت خیرین برای کمک به آموزش پرورش بهره برد.
وی در ادامه به بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم که به جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برگزاری مراسمات  با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد کم برگزار شود.
فرماندار گچساران گفت: برنامه تجمعاتی در سطح شهرستان به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نخواهد شد.
وی در ادامه به فعالیت برخی از مراکز بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های کنکور با رعایت پروتکل بهداشتی و با نظارت آموزش و پرورش صورت بگیرد.
خوانپایه خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری است.
در ادامه کارشناس شبکه بهداشت و درمان در این نشست عنوان کرد: تا کنون 5 نفر از فرهنگیان و 2 دانش آموز گچسارانی مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که متاسفانه یکی از فرهنگیان (مبتلا به ویروس کرونا) فوت کرده است.
سامان مرادی افزود: تعداد زیادی از والدین دانش آموزان مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که بعلت محدودیت‌ها و شرایط تست کرونا متاسفانه آمار دقیقی در دست نداریم.
مرادی خاطر نشان کرد: کاملاً مشخص نیست که این دانش آموزان و معلمان در کجا (محیط خانه، جامعه و یا مدرسه) مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند.
در ادامه رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش گچساران گفت: از سال 1396 تا کنون تعداد 757 نفر در این شهرستان باسواد شدند.
مازیار مقیمی افزود: اکنون رتبه باسوادی ایران  در آسیا به ۹۸ درصد رسیده است.
مقیمی عنوان کرد: طبق سرشماری سال 1395 تعداد بی سوادان این شهرستان 2 هزار و 756 نفر شناسایی شدند.
 رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش گچساران  با اشاره به اینکه شناسایی افراد بی سواد مطلق سخت است، گفت: بافت فرهنگی و مهاجرپذیرین بودن این شهرستان در تشخیص افراد بی سواد  این کار را سخت کرده است.
مقیمی با بیان اینکه شهرستان گچساران نسبت به دیگر شهرهای استان دارای رتبه اول در کاهش بی سوادی است، تصریح کرد: در حال حاضرشهرستان گچساران با 96. 6 درصد بالاترین رتبه را  در استان دارد.
 وی با اشاره به اینکه از سال 1396 تا کنون تعداد 757 نفر در این شهرستان باسواد شدند، گفت:  سال گذشته تعداد 191 نفر  در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد قبول شدند.
مقیمی تصریح کرد: سال گذشته در دوره سوادآموزی تعداد 64 نفر که از این تعداد 3 مرد و 39 خانم در شهر و 2 مرد و 20 خانم در مناطق روستایی در کلاس‌های سوادآموزی شرکت کردند.
وی ابراز کرد: در دوره انتقال  70 نفر در مناطق شهری و روستایی و 90 نفر در دوره تحکیم مشارکت داشتند.
رئیس اداره سوادآموزی آموزش و پرورش گچساران با اشاره به یکی از برنامه‌های آموزش و پروش در ایجاد انگیزه سوادآموزی  در بین افراد بی سواد خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات خرید کالا به 22 نفر از افراد بی سواد که در حال سواد آموزی هستند موجب ایجاد انگیزه در این قشر شده است.

اما حواشی این نشست:
شهردار و رئیس شورای شهر دوگنبدان برای چندین بار  و مدیران شرکت  بهره برداری نفت و گاز گچساران در  جلسه شورای آموزش و پرورش  که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین جلسات شهرستان می‌باشد  حضور نداشتند که این موضوع باعث اعتراض شدید سید نعمت الله امیرحسینی عضو انجمن اولیاء و مربیان شهرستان شد که ایوب مقیمی با تأیید و پذیرفتن این انتقاد در جواب عنوان کرد: چکار کنیم مگر می‌شود کسی را به زور به جلسه آورد.
بی تفاوتی مدیران شهرستان (عضو شورای آموزش و پرورش) موقعی بیشتر آشکار شد که بعضی از ادارات یکی از پرسنل یا کارمند عادی خود را به جلسه شورای آموزش و پرورش فرستاده بودند.
این در حالی است که در ادوار گذشته و در زمان مدیریت توانمند سید ظهیرالدین پورالحسینی و همچنین محمد شهبازی مدیر اخلاق مدار آموزش و پرورش گچساران جلسات شورای آموزش پرورش گچساران با حضور پررنگ مدیران و مسئولان شهرستان برگزار و تصمیمات بسیار خوب وارزشمندی برای رشد و تعالی آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان گچسارانی اتخاد می‌شد.
اما در ادامه  یکی از حواشی مهم این شورا قرار گرفتن فروش ساختمان مدرسه روستای اسلام لیشتردر دستورکاربود.
رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: در جلسه شورای آموزش و پرورش تاریخ 21/8/96  تقاضای یک فرد از روستای اسلام  لیشتر جهت خرید مدرسه  این روستا مطرح شد و بعد از بررسی اعضا مورد موفقیت قرار گرفت.
مقیمی افزود: در تاریخ 14 /9/ 97 اداره کل نوسازی استان بلااستفاده بودن این ساختمان مدرسه را اعلام کرد.
در این هنگام فرماندار گچساران نسبت به این دستور کار جلسه واکنش نشان داد و عنوان کرد: اولاً این موضوع مربوط به 3 سال پیش است و من کاملاً مخالف واگذاری و فروش  ساختمان مدرسه به یک فرد خاص هستم.
علی خوانپایه افزود: واگذاری اموال منقول وغیرمنقول دولت باید فرآیند قانونی خود را طی کند و من کاملاً مخالف (فروش ساختمان مدرسه) هستم.
به گفته والدین و معلمان، سامانه شاد مشکلات زیادی دارد و بسیاری یا نتوانسته‌اند آن را نصب کنند یا به دلیل خطاهای مختلف، موفق به ورود به کلاس نشدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

جعفری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آموزش و پرورشی که جلسه شورای آن داشته باشد خود مدیر آموزش و پرورش توانایی اداره رو انتظار داره بقیه مسئولین در جلسه شون شرکت کنه از زمان مدیریت آقای مقیمی چون عملا مدیریت میکنه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در زمان حاج پورالحسینی طوری میشد که اصلا سالن ظرفیت نداشت
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا در زمان حاج پورالحسینی طوری میشد که اصلا سالن ظرفیت نداشت
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
نتیجه مدیریت ضعیف همینه
شرمت الله
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر آموزش و پرورش در تاریخ شهرستان
Iran, Islamic Republic of
کبنا یا کامنت نذار یا اگه میخوای بذاری یه جوری بذار که قابل فهم باشه
بارها اینو براتون نوشتم ولی همچنان کار ..‌...
در این جلسه باید مدیر شبکه شرکت میکرد نه یه کارشناس بهداشت محیط در صورتیکه شبکه خودش دارای دو کارشناس بهداشت مدارس است خوده این کارشناس بازدید میدانی نداشته وهمسو با مدیر آموزش و پرورش از
گفتن امار دقیق طفره رفته است
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1