کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در سومین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

افتتاح مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران + تصاویر

2 مهر 1399 ساعت 14:38

مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد،مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.


مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل موسسه تأمین درمان بسیجیان کشور، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان،فرماندار گچساران و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
به گزارش کبنانیوز، صبح امروز مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد، مدیر عامل موسسه تأمین درمان بسیجیان کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.
مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران دارای بخش‌های عمومی، تخصصی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، سنوگرافی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است که از لحاظ تجهیزات و فضا بسیار خوب، مناسب و در خورشان مردم ساخته شده و در حال ارائه خدمات در بخش‌های فعال است.
 این مرکز درمانی با زیر بنای هزار و 200 متر مربع در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در بلوار گلستان گچساران (نبش گلستان ۴) ساخته شده است و در راستای خدمات رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است.
عیسی مالمیر مدیر عامل موسسه تأمین درمان بسیجیان کشور در این آئین، اظهار داشت: موسسه خدمات درمانی بسیجیان در راستای اجرای بند ب ماده ۴ اساسنامه بنیاد تعاون، از سال 1375فعالیت رسمی خود را کرده است.
وی با بیان اینکه این موسسه تاکنون در چهار حوزه درمانی، بیمه ای، مددکاری، آموزش و مشاوره در خدمت بسیجیان و آحاد مردم است، افزود: جامعه هدف ما صرفا بسیجیان نیستند بلکه محرومین و آحاد جامعه هستند.
 این مسوول ادامه داد: در بخش درمانی از سال 1375 تاکنون بیش از ۵۷هزار متر مربع فضای درمانی در کل کشور در قالب ۶۰درمانگاه احداث شده است که به ارائه خدمات می‌پردازند.
 مالمیر ادامه داد:  از سال 1375 که خدمات مراکز درمانی بسیج در قالب ۴درمانگاه از ۲۰۰هزار خدمات تا به امروز به بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار نفرخدمات در طول سال ارتقاء یافته است.
مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور گفت:در بحث بیمه ای نیز بیمه تامین اجتماعی و بیمه های تکمیلی را داریم که در حال حاضر بیش از ۱۲هزار خانوار تحت بیمه تامین اجتماعی ما شده‌اند.
 وی اذعان کرد: در بحث مددکاری مهمترین اقدامی که در بحث تعالی جمعیت داشته ایم بیش از ۶هزار زوج نابارور را تحت درمان قرار داده ایم که از این تعداد یک هزار و 200 زوج بارور که حاصل آن  تولد بیش از ۳۸۰نوزاد شده است که این رقم قابل توجهی است.
مالمیر تصریح کرد: در بحث مشاوره نیز چندین مرکز مشاوره نیز در سطح کشور داریم که یکی از مشکلات حاد نظام سلامت ما همان بحث سلامت روان است که همکاران ما در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به بحث سلامت روان هستند.
مدیرعامل موسسه تامین درمان بسیجیان کشور اظهار کرد: در زمینه  نظام سلامت و حوزه بهداشت و درمان اثر بخشی این حوزه در مقایسه با سایر حوزه ها نیز قابل توجه است و طی یک ری سرچ مرکز پژوهش های مجلس که انجام داده است چه در زمان بحران و غیر بحران این بوده که ۴۳درصد متعلق به بحث سلامت، حدود ۲۹درصد بحث مسکن و ۲۳درصد هم بحث تغذیه مطرح بوده است که این نشان دهنده آن است که  هر آنچه که در بحث سلامت هزینه کنیم همان بحث سرمایه گذاری و اثر گذاری است.
مالمیر تصریح کرد: در بحث نقشه راه و اعتلای ۱۰ساله بسیج، قرار است این ۶۰درمانگاه در یک افق 10 ساله به ۵۰۰درمانگاه ارتقاء پیدا کند و مامورت به موسسه تامین درمان واگذار شده است و پیشنهاد این است که از ظرفیت نهادهای مسئول از جمله بنیاد مستضعفان، بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام بهره برد.
وی افزود:موسسه تامین درمان یک تفاوت نسبی با سازمان هایی که ارائه خدمات سلامت می دهند چه در حوزه کشوری و لشکری دارد و این است که تنها موسسه ای هستیم که در کل کشور عملیات از خرید زمین،طراحی نقشه،ساخت و ساز،تجهیزات و اداره را داریم و موسسه و نهاد مشابهی در سطح کشوری و لشکری نداریم.
گفتنی است: ساعت کار درمانگاه شهدای بسیج گچساران از ساعت 7 صبح الی 22 شب و متخصصین قلب، زنان و زایمان، داخلی، مغز و اعصاب، اطفال و خدمات دندانپزشکی و بیمه های نیروی های مسلح، تامین اجتماعی، سلامت، دی، آتیه سازان، بیمه نوین طرف قرارداد این درمانگاه می باشد.


کد مطلب: 425871

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/425871/2/افتتاح-مرکز-درمانی-شهدای-بسیج-گچساران-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1