کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت احداث بازارچه دائمی سنتی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد

28 شهريور 1399 ساعت 0:02

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان دارای ۴۴ درصد جمعیت روستایی است، گفت: احداث بازارچه دائمی سنتی در روستاهای استان موجب ایجاد اشتغال و رونق گردشگری می‌شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان دارای ۴۴ درصد جمعیت روستایی است، گفت: احداث بازارچه دائمی سنتی در روستاهای استان موجب ایجاد اشتغال و رونق گردشگری می‌شود.
 
به گزارش کبنا، نشست شهرداران برخی شهرستان‌ها به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ماشین آلات از مهم‌ترین نیازهای شهرداری‌ها به شمار می‌آید، اظهار داشت: استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی می‌کند که یک سوم هزینه خرید این تجهیزات را به عهده بگیرد و سازمان همیاری نیز یک سوم دیگر را تقبل کند.
 وی با اشاره به مشکلات متعدد شهرداری‌های استان عنوان کرد: اکثر شهرهای استان زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند و می‌طلبد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه مساعدت به رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی همکاری لازم را داشته باشد.
 وی افزود: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشنهاد دریافت تسهیلات، اوراق مشارکت و نوسازی ناوگان اقدام کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر ضرورت ایجاد بازارچه محصولات سنتی تاکید کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم جمعیت روستایی کشور را بعد از سیستان و بلوچستان دارد و برای شناخت و معرفی پتانسیل‌های روستایی، نیازمند احداث بازارچه‌های محصولات سنتی هستیم.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های شهرداری‌های استان در خصوص گندزدایی معابر در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: مشارکت شهرداری‌های استان در این زمینه قابل تقدیر است.
 وی با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، ابراز کرد: در شرایط تحریم قرار داریم و باید با مشارکت فعالانه نسبت به توسعه منابع درآمدی شهرداری‌ها تلاش کنیم.
 گفتنی است مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سفر کاری دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در بهمئی بازدید داشت.
  سیدابراهیم کشاورز ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جمالی نژاد را در این سفر دو روزه همراهی کرد.
لازم به ذکر است که جمالی نژاد در دومین روز سفر ابتدا به شهرستان کهگیلویه سفر کرده و در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز حضور داشت و از منطقه گردشگری چشمه بلقیس در شهرستان چرام نیز بازدیدی داشت.
شایان ذکر است که جمالی نژاد از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های گچساران و
باشت نیز بازدید کرده و چهار طرح عمران شهری را در شهرستان باشت کلنگ زنی و افتتاح کرد.
گفتنی است شهرستان بویراحمد آخرین مقصد سفر جمالی نژاد به کهگیلویه و بویراحمد بود که پس از برگزاری نشست شهرداران معاون عمرانی وزیر کشور از روند پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌های شهرستان بویراحمد نیز بازدید کرد.


کد مطلب: 425665

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/425665/2/ضرورت-احداث-بازارچه-دائمی-سنتی-روستاهای-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1