تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب : ۴۲۵۶۶۵
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ضرورت احداث بازارچه دائمی سنتی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد و توجه ویژه به دهیاری‌ها/ پروژه‌های عمرانی شهرداری‌های استان حمایت شوند

۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این استان دارای ۴۴ درصد جمعیت روستایی است، گفت: احداث بازارچه دائمی سنتی در روستاهای استان موجب ایجاد اشتغال و رونق گردشگری می‌شود.
 
به گزارش کبنا، نشست شهرداران برخی شهرستان‌ها به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ماشین آلات از مهم‌ترین نیازهای شهرداری‌ها به شمار می‌آید، اظهار داشت: استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام آمادگی می‌کند که یک سوم هزینه خرید این تجهیزات را به عهده بگیرد و سازمان همیاری نیز یک سوم دیگر را تقبل کند.
 وی با اشاره به مشکلات متعدد شهرداری‌های استان عنوان کرد: اکثر شهرهای استان زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند و می‌طلبد سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در زمینه مساعدت به رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها و اجرای پروژه‌های عمرانی همکاری لازم را داشته باشد.
 وی افزود: شهرداری‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پیشنهاد دریافت تسهیلات، اوراق مشارکت و نوسازی ناوگان اقدام کنند.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه بر ضرورت ایجاد بازارچه محصولات سنتی تاکید کرد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم جمعیت روستایی کشور را بعد از سیستان و بلوچستان دارد و برای شناخت و معرفی پتانسیل‌های روستایی، نیازمند احداث بازارچه‌های محصولات سنتی هستیم.
کلانتری در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت‌های شهرداری‌های استان در خصوص گندزدایی معابر در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: مشارکت شهرداری‌های استان در این زمینه قابل تقدیر است.
 وی با بیان اینکه در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم، ابراز کرد: در شرایط تحریم قرار داریم و باید با مشارکت فعالانه نسبت به توسعه منابع درآمدی شهرداری‌ها تلاش کنیم.
 گفتنی است مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سفر کاری دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابتدا از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در بهمئی بازدید داشت.
  سیدابراهیم کشاورز ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جمالی نژاد را در این سفر دو روزه همراهی کرد.
لازم به ذکر است که جمالی نژاد در دومین روز سفر ابتدا به شهرستان کهگیلویه سفر کرده و در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی نیز حضور داشت و از منطقه گردشگری چشمه بلقیس در شهرستان چرام نیز بازدیدی داشت.
شایان ذکر است که جمالی نژاد از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در شهرستان‌های گچساران و
باشت نیز بازدید کرده و چهار طرح عمران شهری را در شهرستان باشت کلنگ زنی و افتتاح کرد.
گفتنی است شهرستان بویراحمد آخرین مقصد سفر جمالی نژاد به کهگیلویه و بویراحمد بود که پس از برگزاری نشست شهرداران معاون عمرانی وزیر کشور از روند پیشرفت فیزیکی برخی از پروژه‌های شهرستان بویراحمد نیز بازدید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1