کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیش‌های جنجالی هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج + توضیحات یزدان‌پناه

27 شهريور 1399 ساعت 2:28

عدم پرداخت حقوق نیروهای خدماتی، پرسنل، کارگران و کادر درمانی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و پرداخت کارآنه هیأت رئیسه دانشگاه رفتار تبعیض آمیز است.


عدم پرداخت حقوق نیروهای خدماتی، پرسنل، کارگران و کادر درمانی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و پرداخت کارآنه هیأت رئیسه دانشگاه رفتار تبعیض آمیز است.
به گزارش کبنا، هنگامی که سردار عوض شهابی‌فر فرمانده اسبق سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود، برای ملاقات او به این بیمارستان رفتیم که تعدادی از پرسنل، نیروهای حراست و... از عدم پرداخت حق و حقوق‍‌شان گلایه داشتند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.
بنا بر این گزارش، برخی از نیروهای حراستی بیمارستان شهید جلیل یاسوج می‌گویند: حدود 5 ماه است که حقوق دریافت نکرده‌ایم. و این در حالی است که در این ایام کرونا شبانه‌روز مشغول به کار هستیم.
همچنین بیش از 20 نیروی بیمارستان شهید جلیل یاسوج که عمدتاً از خانواده معظم شهدا و ایثارگر هستند، از عدم پرداخت حق و حقوق‌شان گلایه داشتند و بیان می‌کردند: متأسفانه رفتار مسئولان تبعیض آمیز است
4 مرداد ماه 99 نیز تعداد زیادی از کادر درمانی بیمارستان شهید جلیل یاسوج به دلیل عدم پرداخت کارآنه و اضافه کار خود جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند. آنها می‌گفتند که 20 ماه کارآنه و اضافه‌‌کار طلب دارند.
به گزارش کبنا، در حالی که تا تاریخ ( 26 شهریور ماه 99 ) بخشی از حقوق پرسنل و کارگران پرداخت نشده است، عکس‌های از فیش‌های حقوقی و  کارآنه کارکنان و هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج منتشر شد که نشان می‌دهد، هیأت رئیسه دانشگاه کارآنه و حقوق بالایی دریافت می‌کنند و این در حالی است که پرستاران و کادر درمانی که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند، کارآنه و پاداش کمتری دریافت می‌کنند. اگر پرداخت کارآنه و پاداش اینچنینی هم حق یزدان‌پناه، پورانفر و سایر هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است، نباید با انتشار فیش‌های حقوقی و کارآنه، روحیه مدافعان حقیقی سلامت مردم یعنی پرستاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی را تنزل داد.
پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به انتشار فیش‌های پرداختی کارآنه کارکنان و هیأت رئیسه این دانشگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: پرداخت کارآنه خلاف قانون نیست.
وی بیان می‌کند: «کارآنه حق قانونی بوده و در این رابطه تخلفی صورت نگرفته است.»
   رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا حقوق کارگران پرداخت نشده است، اظهار داشت: «شرکت‌های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی که حقوق کارگران را پرداخت نکرده بودند با جریمه سنگین مواجه شدند. بخشی از حقوق کارگران پرداخت شد و تا چند روز آینده حقوق این کارکنان و کارگران پرداخت می‌شود.»
 یزدان پناه با ابراز گلایه از کسانی که به دنبال فضاسازی مسموم رسانه‌ای و دادن اطلاعات غلط به افکار عمومی هستند از شناسایی 2 نفر عامل انتشار این اسناد در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد.
  وی تاکید کرد: «بر اساس قوانین جمهوری اسلامی حقوق و کارانه پرداخت می‌شود و اگر تخلفی وجود داشته باشد به طور حتم نهادهای نظارتی و امنیتی برخورد می‌کنند.»
وی از بروز رسانی حقوق کارکنان تا چند روز آینده خبر داد و گفت: «کسانی که چنین فضایی را ایجاد کرده‌اند با آنها برخورد قانونی می‌شود.»
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در گفت و گو با کبنا اظهار کرد: به زودی مطالبات عدیده پرسنل بهداشت و درمان شامل پزشکان و پرستاران، کارانه پرداخت می‌شود.
جلال پوران فرد، گفت: همچنین، مطالبات پرسنل ستادی شبکه و دانشگاه، حق مسکن، مهد کودک، لباس، غذا، اضافه کار، حقوق نیروهای شرکت خدماتی هم پرداخت می‌شود.


کد مطلب: 425633

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/425633/2/فیش-های-جنجالی-هیأت-رئیسه-دانشگاه-علوم-پزشکی-یاسوج-توضیحات-یزدان-پناه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1