کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقیمی در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران؛

با توجه به شرایط قرمز شهرستان اصلا موافق بازگشایی مدارس نیستیم / گفته های رئیس آموزش و پرورش درباره مشکلات مدارس

25 شهريور 1399 ساعت 13:28

رئیس آموزش و پرورش گچساران نسبت به نبود بودجه و هزینه برای خرید لوازم بهداشتی انتقاد کرده و گفت: تهیه وسایل بهداشتی از عهده اموزش و پرورش خارج است، بسیاری از مدارس ما شهریه نگرفتند، با چه هزینه ای وسایل بهداشتی تهیه کنند!


جلسه شورای اداری شهریورماه در شهرستان گچساران روز سه شنبه با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار کبنانیوز؛ مقیمی رئیس آموزش و پرورش گچساران در این نشست اظهار کرد: در بحث آموزش و پرورش، بخشنامه صریح زده ایم که هیچ مدرسه ای هیچ دانش اموزی را نمی تواند به اجبار به مدرسه بیاورد.
وی گفت: حضور دانش اموز بین ۱۰ تا ۱۵ درصد هست، و رفته رفته استقبال از حضور در کلاس ها کمتر می شود، استقبال دانش اموزان روستایی از مدارس بیشتر است. در مدارس سمپاد، به لحاظ فشار اولیا و دانش آموزان فشار بیشتری هست و استقبال بیشتر است.
مقیمی بیان کرد: سامانه ای برای تکمیل فضای آموزش مجازی داریم، به این شیوه است که معلم در کلاس تدریس می کند و همه دانش آموزان بصورت آنلاین در کلاس حضور دارند، که این سامانه هزینه های زیادی دارد، هزینه ماهیانه شارژ این سامانه در یک مدرسه 1 میلیون تومان است.
مقیمی اظهار کرد: مدارس سمپاد و شاهد ما درخواست برای اجرای این سامانه را دارند. ولی مدارس عادی ما توانایی اجرای این برنامه را ندارند و از برنامه شاد استفاده می کنند که سیستم شاد نیز تقریبا شبیه به همین سامانه است.
وی گفت: بنده و معاونان روزانه بیش از ۲۰ مدرسه را بازدید می کنیم.
مقیمی اظهار کرد: تهیه وسایل بهداشتی از عهده اموزش و پرورش خارج است، بسیاری از مدارس ما شهریه نگرفتند، با چه هزینه ای وسایل بهداشتی تهیه کنند.
وی افزود: از همکاران در شورای اداری خواستارم که اداراتی که می توانند، کمک کنند، وسایل و ابزارهای بهداشتی در اختیار ما بگذارند تا به مدیران داده شود، و فرزندان ما و شما و مردم از این نظر با مشکلی مواجه نشوند.
مقیمی اظهار کرد: همکاران من در مدارس اعم از مدیران و معلم ها و در حوزه ستادی کوتاهی نمی کنند، اگر توفیقی باشد مرهون زحمات این عزیزان است، همکاران ما هم فرزند دانش آموز دارند و در این خصوص کوتاهی نمی کنند
مقیمی گفت: با توجه به شرایط قرمز شهرستان اصلا موافق بازگشایی مدارس نیستیم ولی اسناد بالادستی از ما می خواهند اینگونه باشد، تصمیم گرفتند و ما هم اجرا می کنیم.
سرهنگ نورایی نسب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران در خصوص برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس امسال ویژگی خاصی دارد، چرا که امسال اولین سالی است که حضرت اقا بصورت ویدئوکنفرانسی سخنرانی خواهند کرد.
نورایی نسب اظهار کرد: اصناف و ادارات مختلف برای ازادگان و جانبازان اداره ی خود، مراسم تجلیل برگزار کنند، همچنین امسال رژه خودرویی را خواهیم داشت.
وی گفت: از برنامه های هفته دفاع مقدس، تجلیل از پزشکان و کادر درمان، توزیع بسته های بهداشتی میان نیازمندان، توزیع اعزام تیم های پزشکی به نقاط روستایی و محروم، تجلیل از مقام شهدا را خواهیم داشت.
سرهنگ نورایی نسب گفت: مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان شهرستانی، برجسته سازی نقش سنگرسازان بی سنگر همکاران جهاد کشاورزی، معرفی شهدای مفقودالاثر، معرفی هر هفته یک شهید از جمله برنامه هایی است که خواهیم داشت.
نورایی نسب بیان کرد: شعار محوری امسال هفته دفاع مقدس "ما قوی هستیم" خواهد بود.
معاون فرماندار گفت: در خصوص تشکیل جلسات مبارزه با ویروس کرونا، تاکنون ۴۵ جلسه برگزار شده و ۴۴۹ مصوبه داشته ایم، بیش از ۴۱۵ گشت مشترک برای بحث رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم.
سجادپور گفت: طرح ملی ساماندهی اجتماعی با محوریت محله ها، طرح کمک های مومنانه ، از جمله طرح های خوبی بود که اجرا شد.
وی با بیان اینکه گچساران در مسیر ترانزیت چند شهر است و همین باعث شد زودتر به وضعیت قرمز دراید، گفت: اخرین مصوبه ستاد کرونا، به منظور جلوگیری از روند بیماری، از ظرفیت دهیاران و بخشداری استفاده شود، به اداره اموزش و پرورش شهرستان توصیه شده نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند، به چند اداره به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تذکر کتبی داده شده است.
وی افزود: به بعضی دفاتر پیشخوان و چند پمپ بنزین در مسیر باشت تا گچساران تذکر داده شده و در صورت عدم رعایت بهداشت با متخلفین برخورد خواهد شد.
غلامیان سرپرست مرکز بهداشت گچساران گفت: تاکنون ۴۳۳۳ مورد نمونه گرفته شده است، از این میزان ۲۸ درصد موارد مثبت شده اند، ۵۲ درصد اقا، ۴۸درصد خانم مبتلا به کرونا شده اند، ۹۰ درصد از جامعه شهری، و 10 درصد از جامعه روستایی مبتلا به بیماری شدند.
وی افزود: از این میزان ۳۱درصد مبتلایان کارمند هستند،از موارد مبتلا، ۲۹ مورد در بیمارستان شهیدرجایی و ۵ مورد در بیمارستان نفت بستری هستند.
غلامیان اظهار کرد: ۳۵ مورد فوتی داشته ایم، ۲۳ مورد در شهرستان و 12 مورد در بیمارستان شهیدجلیل فوت شده اند، موارد فوتی در مرداد و شهریور به مراتب کمتر از خرداد و تیر شده است ولی نگران فصل سرما و افزایش بیماری در این فصل هستیم.
خوانپایه فرماندار گچساران گفت: انتظار داریم روسای ادارات در جلسات شورای اداری حضور پبدا کنند، به مدیرانی که در جلسه حضور پیدا نکرده اند تذکر کتبی داده می شود.
خوانپایه در گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: به ازای هر پستی در کشور، چند شهید تقدیم انقلاب کرده ایم، شهیدان حق بزرگی بر گردن ما خواهند داشت.
وی به افزایش میزان مبتلایان در شهرستان گچساران اشاره کرده و گفت: بر اساس امار و اطلاعات، استان ما در خصوص مبتلایان به ویروس کرونا از میانگین کشوری بالاتر رفته است.
وی گفت: همه ادارات باید حساسیت داشته باشند،چرا که سلامت دارد تعطیل می شود. هر اداره ایو هر فردی در صورت توانمندی، به اقشار جامعه کمک کند.
خوانپایه اظهار کرد: امتحان اصلی ما از اینجا شروع می شود، باید تلاش کنیم مدارس دچار بیماری نشوند. آموزش و پرورش هم در این خصوص باید پیشگام باشد، بخشداری باید ورود کند و از دهیاران در جهت پیشگیری از ویروس کمک بگیرند.
خوانپایه بیان کرد: روسای ادارات باید در حوزه تخصصی خود به خوبی عمل کنند، چرا که مردم ولی نعمت و طلبکار ما هستند.
فرماندار گچساران افزود: پروژه های سال جهش تولید مشخص شده، مدیران ما باید در این زمینه فعالیت داشته باشند.
خوانپایه گفت: ۶ ماه دیگر چند انتخابات در شهرستان برگزار خواهد شد، کسانی که می خواهند ثبت نام کنند از ۶ ماه قبل باید استعفای خود را تقدیم کنند، باید انتخابات به گونه ای با آرامش برگزار شود و فضا را به سمت تشویش نبریم.

خبرنگار: سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 425568

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/425568/2/توجه-شرایط-قرمز-شهرستان-اصلا-موافق-بازگشایی-مدارس-نیستیم-گفته-های-رئیس-آموزش-پرورش-درباره-مشکلات

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1