تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۴۷
کد مطلب : ۴۲۵۵۲۷
در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر یاسوج مطرح شد

دهراب‌پور: تصمیمات شورا در چارچوب قانون انجام می‌گیرد / خوبانی: شهرداری یاسوج عوارض را دولا پهنا حساب می‌کند و ظلم به مردم است / اکبری: چه کسی باعث افزایش عوارض است / نگین‌تاجی: شهرداری کاری برای مردم انجام نمی‌دهد، حداقل پاسخگو باشد / اکبری‌تبار: شهردار نباید کارهای کوچک را جزء افتخاراتش بداند / آشنا: می‌خواستم شورا روسفید باشد

۲
کبنا ؛جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج امروز یکشنبه ( 23 شهریور ماه 99 ) به ریاست محمدرحیم دهراب پور در محل این شورا برگزار شد. موضوع عوارض، برگزاری جلسات رسمی، ملاقات عمومی با مردم از جمله مباحثی بود که در جلسه شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.
 
محمد رحیم دهراب‌پور رئیس شورای شهر یاسوج در این جلسه به اهمیت و جایگاه شورا گریزی زد و اظهار داشت: تمام جایگاه‌ها دستاورد و نتیجه حضور مردم هستند، امروز مردم در سرنوشت خود مستقیماً دخالت دارند، قانون باعث می‌شود که چه کسانی بر مسندها بنشینند، رهبری و ریاست جمهوری، مجلس و غیره همه به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از طرف مردم انتخاب می‌شوند.
  وی افزود: اجرای قانون به نفع همه‌ی مردم است، آنچه را که در تصمیمات شورای شهر به عنوان قاون و در چهارچوب قانون آنچه را که مصوب می‌کند شامل قانون می‌شود و باید اجرا شود. قانون فی نفسه اشکال ندارد، اگر ما ضعفی می‌بینیم، نحوه اجرای آن قانون ضعیف است.
 دهرابپور در ادامه به اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج توصیه کرد که باید سعی کنیم در فضای تعامل و همکاری به فکر پیشبرد برنامه‌ها و امورات مردم باشیم. و تصمیمات را در چارچوب قانون و بر اساس منش شورایی جلو ببریم.
وی در ادامه به موضوع استیضاح شهردار یاسوج گریزی زد و یادآور شد که بین اعضای شورای شهر و شهردار یاسوج اختلافات و اتفاقاتی بر روی مسائل مردم به وجود آمد، یک هفته بعد از استیضاح مقدم را به شورا دعوت کردیم و به وی گفتیم که ما حاضر به همکاری هستیم، ولی تاکنون شهردار تعامل خاصی با شورای شهر یاسوج نداشته است.
 دهرابپور افزود: گروه اقلیت و اکثریت شورا در کنار هم در حال انجام کار هستند و اختلاف نظر و تبادل نظر، بحث و گفت و گو اگر به شکل درست انجام بگیرد، باعث پیشرفت و آبادانی است.
 مسعود خوبانی عضو شورای شهر یاسوج نیز در ادامه این جلسه با تسلیت درگذشت آیت الله صانعی، به معضلات و مشکلات شهرداری یاسوج و گلایه‌های مردم اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از استیضاح ما به آقای شهردار گفتیم اگر برای رفع مشکلات و منافع مردم یک قدم جلو بیاید، ده قدم ما برمی داریم، برخی طرح‌ها همچنان بلاتکلیف مانده است، طرح‌هایی مثل مبلمان شهری، پل چهارم بشار، ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی و … پیشرفت نداشته‌اند، و چیزی که می‌بینیم خلاف گفته‌ها و ادعاهای شهردار است.
وی در ادامه با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج به دنبال مطالبه به حق مردم است و هیچ گونه غرض شخصی نداریم، بیان کرد: از مراجع قضایی گلایه مند هستیم، چرا که با توجه به مکاتبات زیادی که در خصوص تخلفات آشکار در شهرداری یاسوج داشته‌ایم، و اطلاع رسانی کرده‌ایم، اما دستگاه‌های نظارتی و قضایی ورود نکرده و هنوز تصمیم مطلوب گرفته نشده است. [بنا به اطلاع پایگاه خبری کبنا، دستگاه قضا و بازرسی به موضوعات مختلف شهرداری یاسوج ورود کرده است و نتیجه بعد از بررسی‌های دقیق اطلاع رسانی می‌شود.]
 خوبانی به موضوع عوارض شهرداری یاسوج بیان کرد: یکی از مشکلاتی که به اطلاع دستگاه‌های نظارتی رسانده شده ولی همچنان در حال اجرا است، دفترچه‌ی عوارض است، این دفترچه عوارض دارای اشکال است چرا که شهرداری در حال اخذ عوارض زیاد و غیر قانونی از شهروندان است.
وی تصریح کرد: داد مردم از عوارض‌های کیلوی به در آمده است، چرا شهرداری یاسوج عوارض را طبق قانون و آنچه مصوب شورای شهر یاسوج بوده دریافت نمی‌کند و و دولا پهنا حساب می‌کند.
وی افزود: در واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران و برگزاری مناقصات از طرف شهرداری دقت لازم باید صورت بگیرد، معتقدم در شهرداری لابی و تبانی در این مورد انجام می‌گیرد، چرا از سال ۱۳۸۰ تاکنون یک پیمانکار باید مسئول تأمین نیروهای خدماتی باشد و این کارها را انجام بدهد؟
 سید هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج در ادامه این جلسه، اظهار داشت: شورای شهر مطابق روال معمول باید از نیمه شهریور به تعطیلات می‌رفت، اما اکنون هشت روز از نیمه شهریور می‌گذرد، و نیاز به یک استراحت و ریکاوری می‌باشد.
وی افزود: دم از قانون زدن اگر در عمل باشد اثرگذار و مفید می‌باشد، امیدواریم که قانون گرایی در عمل اثبات شود.
 وی افزود: بیاییم ببینیم چه کسی عامل افزایش عوارضات بوده است؟
 
اکبری ادامه داد: آقای دهرابپور نظرتان بر تعامل و همکاری هست چرا خودتان بزرگی نمی‌کنید تا مشکلات به نحو مطلوب حل و فصل شوند؟
 کیوان آشنا عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز در این جلسه گفت: ما نماینده مردم هستیم و باید بدون پرده و شفاف با مردم صحبت کنیم، تمام تلاشم در این مدت خدمت این بود که کاری کنیم که این شورا روسفید کار خود را به پایان برساند.
 وی افزود: دفترچه عوارض شهرداری آنچه هست مصوبه شورای شهر بوده است و اگر اشکالی در اجرای آن است، شورای شهر مقصر است.
 آشنا افزود: خیابان ۴۵ متری در حال فعالیت هست و شهرداری به جد در حال کار است و به نظر من این پروژه یک پروژه ملی است.
 این عضو شورا خاطر نشان کرد: بیایید وقت باقی مانده شورای شهر را برای مشکلات جدی مثل پروژه‌ها و حقوق و دغدغه‌های کارگران صرف کنیم.
 
فرشاد نگین تاجی عضو شورای اسلامی شهر یاسوج به اظهارات خوبانی عضو شورای واکنش نشان داد و اظهار داشت: در مورد نظر آقای خوبانی در مورد دفترچه عوارض موافقم، شهردار همه‌ی کم کاریها را به گردن کرونا می‌اندازند، هیچ کاری انجام نمی‌گیرد و در این شهر پروژه‌ای تعریف نمی‌شود، و آن طرف شهردار فرافکنی می‌کند. شهردار یاسوج کاری انجام نمی‌دهد، حداقل بیاید در شورا و پاسخگوی مردم باشد.
 وی افزود: به عقیده بنده این شورا بخاطر دسته بندی‌ها، و اختلاف نتوانست آنچنان که باید در خدمت مردم باشد.
 علی اکبری تبار عضو شورای اسلامی شهر یاسوج نیز اظهار داشت: ما نماینده مردم هستیم، در دور گذشته یکی از موفق‌ترین دوره‌های شورای شهر را داشتیم، ما باید توجه داشته باشیم که برخی فعالیت‌ها از طرف شهرداری که از دغدغه‌های مهم دلسوزان و نخبگان و مردم است، به فراموشی سپرده شده است.
 اکبری تبار خاطر نشان کرد: شش ماه از سال گذشته است و ۱۳۰ میلیارد بودجه برای شهرداری پیش بینی کردیم، تا الان شهرداری چه مبلغی از بودجه را محقق کرده است.
وی افزود: برخی از عملیات مثل جدول کشی و کارهای کوچک را نباید جز افتخارات بدانیم، آقای شهردار مدعی شده‌اند که در پروژه ۴۵ متری ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، اما آنچه می‌بینیم خلاف ادعای شهردار است، دوستان مدعی هستند که منظور شهردار از پیشرفت ۸۰ درصدی ۴۵ متری در رفع معارضات و تملک بوده است، در صورتیکه مستند داریم این رفع معارضات در حدود ۴۰ درصد است.
 در پایان این نشست مصوب شد جلسات رسمی شورا من بعد در ساعت ۱۶_ ۱۸ عصر روز یکشنبه و جلسات عمومی و ملاقات مردمی روزهای سه شنبه صبح با حضور اعضای شورای شهر و شهردار برگزار و به مشکلات مردم رسیدگی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
خب خب انتخابات شورای بعدی یه چی سی ایشا 4 تا ایگیم
یاسوجی.....
Iran, Islamic Republic of
ای داد وبیداد از این شورا وشهردار....بابا جان همش 6 ماه دیگه مونده که از این اریکه قدرت بیایین پایین هنوز شما اندر خم یک کوچه این....کاش این 6ماه بشه یک روز یک روز هم تموم بشه واقعا شورا وشهردار این دوره ضعیف بودن ..حیف اون رای که به شماها دادیم ...ولی بدونین شماها همه مهره سوخته هستین این رو همه مردم شهر فهمیدن ...به امید روزای بهتر برای شهر یاسوج ...
ببببی
Iran, Islamic Republic of
بابا جمعکنید فقط دارید به این مردم /تا کنون خدمت نکردید شهردار انتخاب کردید و شهر را نابود کردید فقط با شعار گفتن میروید جلو
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به خدا خسته شدیم اقای کمایی چرا این خبرا از شورا میزارین اگر جناب شهردار قبول کنه و از این چند عضو چند نفز رو از هرکدوم تو شهرداری استخدام کنه مطمن باشید اقای مقدم بهترین شهردار میشه اعضای محنرم اقای شهردار نتیجه انتخاب خودتون بود و همه مردم میدونن در طی این دوسال چهار عضو مخالف باعث سنگ انداری جلوی پای شهردارشدن برای سیاه نمایی ولی خواهشمندیم این شورا دیگر نیاز به سرسفید و تجربه نداره درانتخابات بعدی میدان رو به متخصیصن و جوانان بدهید تا حداقل در پیشرفت وابادانی شهر. سهم خود رو ادا کرده باشید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه این شورا دوشاخ کلو رو هم نمیتونند باز کنند .اینها یک متر از خیابان جمهوری را هم تعریض نکردند
Iran, Islamic Republic of
بخورید وبیاشامید ولی دگر بار حرف از رای نزنید مردم فقیر و
سيد
Iran, Islamic Republic of
اين شورا اقايان اشناوهدايت اكبري است كه فقط به خاطر زدو بند با شهردار اينكار راانجام ميدن
علی
Iran, Islamic Republic of
یکی از مالکین 45متری ماییم که اقایان یه کلاهی گذاشتن سر ماه ولی خدا میدونه تا صورت جلسه مشکل داره اون رو پاره کردن جدید نوشتن تا باز هم اون بند های گفته شده رو برداشتن این رو هم ما امضا نکردیم هنوز هم مونده برا 83درصدی میگن انجام نگرفته
رسول
Iran, Islamic Republic of
فقط بنشینید حرف بزنید بدون عملکرد از بس شورا خوب بود با این رییس جدید دیگه به سبزه هم آراسته شد.آخ از این شهر و این ..
جوان ناامید از اصلاح وضع موجود کشور
Iran, Islamic Republic of
فکرش رو بکنید اگر اعضای این شورا مسئودیت یک مدرسه رو بدست میگرفتن چه بلایی سر دانش آموزان اون مدرسه میومد!!!
متاسفانه همه این افراد روزی مسئول قسمتی از سیستم اداری این مملکت بودن!
مشت نمونه خرواره!
Iran, Islamic Republic of
یه مدتیه که احمدی کیش نیستش مگه جایی پست گرفته
دنا
Iran, Islamic Republic of
نه بابا کی به این پست میده خدا خیرت بده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عاجزانه خواهش میکنم این شورا رو منحل کنید به غیر از حاشیه عملکرد شما چیه
آقای استاندار یه نفر که قابل و کارا باشه به عنوان شهردار انتخاب بشه
مگه مردم چه گناهی کردن به اسم خدا فاصله 50 متری مرکز شهر رو دیدم وضعیت خیابان و جدول رو بیاد ببینید آدم شرم می‌کنه کوچه پشت درمانگاه فرهنگیان
من خودم تو حاشیه شهر مشینم شاید خیلی انتظار ندارم خدمات رفاهی بهم برسه ولی مرکز شهر چرا
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست در این شورا را گل ببنده؟ اینا کی هستن؟ اصلا ارزش تیتر داره حرف اینا؟
کارمند شهرداری
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین دوره شوراها این دوره بود دوره قبل اعضای شورا ا اختلاف زیاد بهتر بودند
هدایت
Iran, Islamic Republic of
احمدی عضو ساکت شورا کجایی؟
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اقای اشنا خدایش من از قوم خویشهای جنابعالی هستم اما ای کاش بهت رای نمیدادم خیلی از شما انتظار داشتیم همیشه در مقابل اعضا شورا سنگ اندازی میکنید ببا کوچه ها جدول گذاری بشه که نشد کار نگاه کنید از گویم تا فصردشت چقدر زیزگذر و روگذر زدن شما بحث جداول کوچه ها را میکنید تمام استانها تیم فوتبال دارن بجز استان ما چیکار میکنید شما خیلی ازتون انتظار داشتیم اما واقعا متاسفم براتون
Iran, Islamic Republic of
معامله گرهای منفعت طلب" خون مردم رو الوده کرده اند
Iran, Islamic Republic of
کاش دستگاه قضا محاکمه ای عادلانه انجام میداد تا روح امید به جامعه میدمید
احسان
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید کاسه کوزتونه. جمع وابینه الان آپلونه هوا ایکنیت.دَرِ شورانه تخته کنید
Iran, Islamic Republic of
به جای جر بهس وبه جون هم افتادن در شورا به اون وعده هایی که به مردم دادید عمل کنید یکیش همین خیابان حاجتی هاست که یک سال زیر سازی ونیمه کاره مونده تمومش کنید تا اون وقت بفهمیم کاری انجام دادید
دهقان
Iran, Islamic Republic of
ای منفعت طلبان ،عوارض شهرداری رانگین تاجی دولاپهناکردفیلم انرادیده ایم ازخدابترسید
Iran, Islamic Republic of
ازاین جماعت آبی گرم نمی شود .
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1