تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۲
کد مطلب : ۴۲۵۴۱۴

رئوف: سردار مرتضی قربانی شناسامه دوران دفاع مقدس

۰
کبنا ؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در دیدار شورای مدیران و معاونان صدا وسیما با سردار مرتضی قربانی، گفت: سردار مرتضی قربانی بنیان گذار لشکرهای بررگ عملیاتی دوران دفاع مقدس با رشادت و شجاعت و در خطوط مقدم و نزدیک‌ترین مکان به نیروهای دشمن حضورفعال داشت و نقش پررنگ ایشان در زمان جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست.
به گزارش کبنا، رئوف اظهارداشت: او کسی است که در زمان سقوط فاو ژنرال‌های عراقی درباره‌اش به صدام گفتند روبروی مان مرتضی قربانی ایستاده بود، چه می‌توانستیم بکنیم، او کسی است که وقتی در سفر به کره شمالی، رهبر پیشین این کشور در ضیافت شام نامش را شنید بپا خاست و با احترام دستش را فشرد و گفت؛ بارها درباره شجاعت مرتضی قربانی در میدان جنگ شنیده بودم و خوشحالم از نزدیک شما را می‌بینم.»
رئوف، سردار قربانی را شناسامه دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در هر برهه ای از ابتدا تا پایان دفاع مقدس حضور سردارقربانی را به وضوح می‌توان دید.
وی با اشاره به فرارسیون چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت صدا وسیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد با بکار گیری تمامی امکانات و ظرفیت‌های رسانه‌ای از سوم خرداد امسال تا پایان یال جاری به مدت ۴۳ هفته در حوزه صدا وسیما، خبر و فضای مجازی روایت گر ابعاد دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی و نقش یگان‌های مختلف رزمی و رشادت‌های مردم قهرمان این خطه ولایتمدار در دوران مقدس خواهد بود.
سردار مرتضی قربانی در جلسه دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز با بهره گیری از مدیریت جهادی که در دوران مقدس حکمفرما بود می‌توان بر تمام مسائل و مشکلات فائق آمد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: خیانت‌ها و خبائث رضاشاه بر همه ایرانیان کاملاً هویداست. استعمار پیر از سال ۱۳۰۰ رضاشاه را بر تخت سلطنت می‌نشانند و در سال ۱۳۱۸ متفقین وارد ایران می‌شوند و از ایران می‌خواهند که وارد جنگ شود، رضاشاه وارد جنگ نمی‌شود و در فاصله ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ می‌بینیم که در اثر ورود انگلیس از جنوب و شوروی از شمال و بروز قحطی در کشور ۱۱ میلیون از ۲۲ میلیون نفر جمعیت ایران تلف می‌شوند.
وی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم انگلیس و شوروی به قزوین می‌روند و به دولت ایران اخطار می‌دهند که قشون را جمع کنند. از سوم شهریور تا ۱۲ شهریور به مدت ۹ روز رضاشاه بدون اینکه یک تیر به سمت قشون انگلیس و شوروی بزند تسلیم می‌شود، لشگرهای ایران را منهدم می‌شود و همه متواری می‌شوند و بعد از ۹ روز تهران به اشغال متفقین در می‌آید و تهران را به عنوان غنیمت بین خودشان تقسیم می‌کنند. حالا در نظر بگیرید که در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران همه ابرقدرت‌های دنیا جمع شدند و به ایران حمله کردند. امام در بیانیه شب اول جنگ می‌فرمایند که دزدی آمده و سنگ انداخته است و می‌خواهد ببیند که در این کشور کسی هست یا نه. این قدرت الهی امام را نشان می‌دهد که ایشان همان شب فرمودند ما ۲۰ میلیون سرباز و بسیجی داریم و ۲۰ سال هم با شما می‌جنگیم.
فرمانده لشکر 25 کربلا در دوران دفاع مقدس درادامه با اشاره به نقش مردم کهگیلویه و بویر احمد در دفاع مقدس عنوان داشت: مردم و عشایراستان کهگیلویه و بویراحمد اولین بار با لباس محلی و اسلحه‌های خود در ابتدای دفاع مقدس در آبادان وارد کارزارجنگ در مبارزه بارژیم بعث شدند که برای اسکان آنان مدرسه‌ای در نظر گرفته و این حضور تا آخرین روزهای دفاع مقدس ادامه داشت و رشادت و غیرت مردم این خطه قهرمان در دوران دفاع مقدس در خاطرات ثبت و ضبط گردید
وی در پایان اذعان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس جزو درخشان‌ترین مقاطع تاریخ ایران اسلامی است که دشمنان نتوانستند حتی یک وجب خاک میهن را به اشغال خود درآورند.
در پایان این مراسم سردار مرتضی قربانی با اهدای لوح سپاس از رئوف مدیرکل شبکه استانی دنا بمناسبت گرامیداشت خاطرات فراموش نشدنی چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
1