کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نواختن زنگ مدارس گچساران در سایه کرونا؛

استقبال سرد دانش آموزان و روزی که خبری از «یار دبستانی» نبود (+ تصاویر)

15 شهريور 1399 ساعت 19:29

نخستین روز ماه مهر مدرسه هر سال رنگ و بوی خاصی داشت و خاطره این روز به یاد ماندنی با جلوه های شیرین و ماندگاری در ذهن بچه ها بویژه کلاس اولی ها حک می شد؛ اما امسال نیمه شهریور ماه و در آغازین روز سال تحصیلی جدید، کرونا این ویروس منحوس و مزاحم، همه این حس و حال زیبای بچه ها را کم رنگ کرده است یا بهتر بگوییم از بین برده است


با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران و سایر مسوولان شهرستانی زنگ سال تحصیلی جدید با شعار «زنگ تربیت» در  مدارس این شهرستان نواخته شد.
به گزارش کبنا، نخستین روز ماه مهر مدرسه هر سال رنگ و بوی خاصی داشت و خاطره این روز به یاد ماندنی با جلوه‌های شیرین و ماندگاری در ذهن بچه‌ها بویژه کلاس اولی‌ها حک می‌شد؛ اما امسال نیمه شهریور ماه و در آغازین روز سال تحصیلی جدید، کرونا این ویروس منحوس و مزاحم، همه این حس و حال زیبای بچه‌ها را کم رنگ کرده است یا بهتر بگوییم از بین برده است.
هر سال شاهد شور و شوق دانش آموزان و تازه شدن دیدارهای هم کلاسی‌ها در ماه مهر بودیم اما امسال همه دانش آموزان در مدرسه حاضر نمی‌شوند بلکه تعدادی از آنان براساس تصمیم شورای مدرسه در پشت میزکلاس درس می‌نشینند.
دانش آموزان کلاس اولی نیز یک روز زودتر با شرکت در جشنی به نام شکوفه‌ها در کلاس درس معلم حضور پیدا می‌کردند اما امسال زنگ سال تحصیلی از نیمه شهریور ماه در وضعیت  ویروس کرونا نواخته می‌شود.
با توجه به شیوع بیماری کرونا و دغدغه‌های مسئولان حوزه سلامت و تعلیم نسبت به وضعیت، آموزش‌ها به سمت فضای مجازی در سال تحصیلی جدید سوق داده شد و دانش آموزان در بستر شبکه آموزشی شاد ادامه تحصیل می‌دهند.
در این میان دانش آموزان کلاس اول که نخستین تجربه آموزشی خود را کسب می‌کنند، شرایط سخت‌تری نسبت به سایر دانش آموزان دارند.
براساس برنامه ریزی انجام شده دانش آموزان بصورت حضوری در گروه‌های کوچک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کلاس درس حاضر خواهند شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش گچساران در آیین بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزان و معلمان با نواخته شدن زنگ سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ در مدارس این شهرستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی راهی کلاس درس شدند.
ایوب مقیمی با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه سال تحصیلی جدید سلامتی دانش آموزان است، افزود: از اولیای دانش آموزان هم درخواست می‌کنیم مراقب فرزندانشان در این شرایط خاص کرونایی باشند.
مقیمی خاطرنشان کرد: نقشه راه ما در آموزش و پرورش درسال تحصیلی جدید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌باشد.
وی تصریح کرد: معلمان گچساران در دو بخش حضوری و غیرحضوری از توانمندی لازم برای آموزش دانش آموزان برخوردار هستند.
مقیمی اظهار داشت: سال تحصیلی جدید ۲۱۴ واحد آموزشی شهری و روستایی با یکهزار و ۶۶ کلاس درس در شهرستان گچساران برای حضور دانش آموزان سازماندهی شده است.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید ۲۳ هزار و ۴۷۹ دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل خواهند شد که ۱۱ هزار و ۵۶۶ از این تعداد دختر و ۱۲ هزار و ۱۰۴ نفر نیز پسر هستند.
گفتنی است: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس شهرستان گچساران در حالی امروز  ۱۵ شهریور به صدا درآمد که با استقبال سرد دانش‌آموزان و همچنین عدم حضور مسئولان شهرستان (فرماندار، معاونین، امام جمعه گچساران و....) روبه‌رو شد.


کد مطلب: 425221

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/425221/2/استقبال-سرد-دانش-آموزان-روزی-خبری-یار-دبستانی-نبود-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1