کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حواشی آیین افتتاحیه طرح های هفته دولت در گچساران؛

افتتاحیه ماشینی در گچساران / تعجب استاندار از اقدام شهردار دوگنبدان / خودداری کلانتری از افتتاح یک طرح / شهروند ناراضی گچسارانی خطاب به استاندار؛ فقط تبلیغ نکنید کار هم بکنید / بالاخره رئیس شورای شهر دوگنبدان آفتابی شد /تاجگردون کجایی که یادت کنم! (+ تصاویر )

7 شهريور 1399 ساعت 21:43

قطعه سوم احداث محور گچساران - استان خوزستان که در سال گذشته با حضور مسوولان کشوری به بهر برداری می رسد، عنوان کرد: قطعه سوم این محور از کیلومتر 25 تا تقاطع دهدشت به طول 10 کیلومتر و با اعتباری به مبلغ 44 میلیارد تومان به بهره برداری رسید


به مناسبت هفته دولت آیین افتتاح و کلنگ زنی 55 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون استاندار و مسئولان شهرستان گچساران انجام گرفت.
به گزارش کبنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: این پروژه‌ها با اعتباری بیش از سه هزار و ۲۱۷ میلبارد ریال در این شهرستان به بهره برداری و یا عملیات آن اجرایی آنها شروع شد.
حسین کلانتری افزود: این طرح‌ها در بخش‌های زیرساخت‌های برق، بهداشت، عمران شهری و روستایی و احداث جاده عملیاتی شده است.
کلانتری ابراز کرد: امسال  ۴۶  طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال پایدار برای ۲۱۷ نفر فراهم شده است.
وی عنوان کرد: همچنین امسال به مناسبت هفته دولت 9 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری به مبلغ 440 میلیارد ریال  عملیات اجرایی آن آغاز  شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در هفته دولت  امسال عملیات اجرایی چهار طرح عمران شهری با اعتباری بیش از ۱۸۵ میلیارد ریال در شهر دوگنبدان آغاز  شد.
کلانتری در ادامه به افتتاح  قطعه چهارم بزرگراه گچساران -بهبهان در هفته دولت اشاره و بیان  کرد: محور چهار باند گچساران - استان خوزستان  به طول 45 کیلومتر و با اعتباری به مبلغ 198 میلیارد تومان عملیاتی شد.
وی  با اشاره به اینکه عملیات  احداث محور چهاربانده گچساران - استان خوزستان در چهار مرحله و در تیرماه سال 1394 عملیاتی شد، افزود: فاز اول این پروژه  به طول 14 کیلومتر از فلکه نرگسی تا پاسگاه عبدالهی با اعتباری به مبلغ  بیش از 61 میلیارد و 600 میلیون تومان، فاز دوم از پاسگاه عبدالهی تا کیلومتر 25 پروژه به طول 15 کیلومتر با اعتباری به مبلغ 66 میلیارد تومان در سال 1396 به بهره برداری رسید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  قطعه سوم احداث محور گچساران - استان خوزستان که در سال گذشته با حضور مسوولان کشوری به بهر برداری می‌رسد، عنوان کرد: قطعه سوم این محور از کیلومتر 25 تا تقاطع دهدشت به طول 10 کیلومتر  و با اعتباری به مبلغ 44 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
وی  بیان کرد: امسال به مناسبت هفته دولت قطعه چهارم بزرگراه  گچساران - استان خوزستان (بهبهان) افتتاح  شد که  این محور از تقاطع دهدشت  تا پل بزرگ خیرآباد به طول 6 کیلومتر و با اعتباری به مبلغ 26 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.
 کلانتری افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک در این محور ترانزیتی به عنوان کریدور جنوب به مرکز و شمال کشور هر ساله شاهد تصادفات رخ به رخ در این محور بودیم  که باعث خسارات جانی و مالی فراوانی به هم وطنان می‌گردید.
 کلانتری خاطرنشان کرد: با بهره برداری  از این چهار خطه شاهد کاهش تصادفات، صرفه جویی در هزینه سوخت و کاهش استهلاک خودرو،  افزایش ایمنی  تردد و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ظرفیت ترافیکی مسیر، کاهش مصرف سوخت وسائط نقلیه، افزایش رونق اقتصادی، بهبود وضعیت زیربنایی و زیرساخت استان، صرفه جویی در وقت  و سفر  ایمن برای کاربران جاده‌ای خواهیم بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اجرای سیستم روشنایی محور گچساران- بهبهان، لکه گیری و روکش و آسفالت محور باشت- گچساران و خیرآباد، اجرای طرح هادی روستای اسلام آباد، اجرای چمن مصنوعی روستاهای سعادت آباد و اسلام آباد باغ انار، ساخت سالن ورزشی روستای پادوک از طرح‌های  افتتاح و کلنگ زنی این شهرستان در هفته دولت است.
در ادامه این آیین شهردار دوگنبدان اظهار کرد: ۱۲ پروژه با اعتباری به مبلغ 629 میلیارد ریال  از محل اعتبارات داخلی و استانی به بهره برداری و کلنگ زنی شد.
مسعود ظفری با بیان آنکه امسال به مناسبت هفته دولت چهار طرح کلنگ‌زنی و هشت طرح  افتتاح شد،  ادامه داد: تکمیل بلوار  شهید پناهپوری به طول ۵ کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۲۶۵, میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ظفری افزود: پروژه بلوار شهید پناهپوری موازی با بلوار اصلی شهر از ابتدای باغ فردوس تا کوچه یازدهم شمالی کوی کارکنان  است که در هفته دولت تا کوچه سوم شمالی به بهره برداری رسید.
وی بیان کرد: اجرای پروژه کمربند سبز که از باغ فردوس تا کوچه ۱۱, شمالی کارکنان از دیگر طرح‌های شهرداری دوگنبدان است که عملیات اجرایی آن آغاز شد.
شهردار دوگنبدان ابراز کرد: این طرح به طول هشت کیلومتر است که در این طرح 42 هزار اصله درخت کاشت خواهد شد.
ظفری عنوان کرد: سرانه فضای سبز شهر دوگنبدان در سه سال گذشته هشت متر بود که هم اکنون به ۱۲.۸ متر مربع رسیده است.
وی تصریح کرد:  اجرای طرح کمربند سبز با اعتباری به مبلغ ۲۰, میلیارد ریال  از محل  درآمد داخلی شهرداری عملیاتی شد.
شهردار دوگنبدان افزود: اجرای عملیات احداث پارک تپه‌ای امید به مساحت چهار و نیم هکتار با اعتباری ۴۰ میلیارد ریال از محل درآمد داخلی، اجرای فاز دوم بلوار اندیشه از جاده پازنان  تا تپه آفتابگردان با اعتباری به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال عملیات آنها اجرایی شد.
وی به کلنگ احداث ساختمان جدید شهرداری دوگنبدان اشاره و ابراز کرد: ساختمان جدید شهرداری با ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع در چهار طبقه  با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال اجرایی و ساماندهی کانال مدرس شخصی  با اعتباری به مبلغ 5 میلیارد خواهد شد.
ظفری خاطر نشان کرد:  ساماندهی بلوار ورودی شهر به نام شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که از پلیس راه تا میدان ورودی شهر به طول پنج کیلومتر با اعتباری به مبلغ ۲۲ میلیارد اجرا شده است.
شهردار دوگنبدان گفت: افتتاح پارک جانبازان با اعتباری به مبلغ 3 میلیارد ریال، پارک خیابان ترابری با اعتباری به مبلغ 8 میلیارد ریال،  افتتاح پارک بهمن بیگی به مبلغ 8 میلیارد ریال،  اتاق مانیتور شهرداری هوشمند با ۲۰ میلیارد، جدول گذاری حد فاصل  میدان شهید امید بخش تا کشتارگاه به مبلغ 22 میلیارد ریال،  احداث بلوار بی بی حکیمه با اعتباری به مبلغ 28 میلیارد ریال  و افتتاح بلوار زنده یاد البرز زارعی به مبلغ 15 میلیارد ریال از مهمترین پروژه‌های افتتاحیه شهرداری دوگنبدان  در هفته دولت امسال است.
«اما آیین افتتاحیه شهرستان گچساران در نبود تاجگردون همراه با حواشی جالبی بود.»
در افتتاحیه‌های سال‌های گذشته که غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت بود استانداران و معاونین استاندار به همراه جمعی کثیری از مدیران کل استان صبح زود (ساعت 7 صبح) در گچساران حضور پیدا می‌کردند بطوریکه صبحانه کاری را در گچساران میل می‌کردند و افتتاحیه و کلنگ زنی‌ها بیش از 10 تا 12  ساعت (تا شب) طول می‌کشید اما امسال استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاون عمرانی در نبود تاجگردون (بعلت رد اعتبارنامه) با ساعاتی تأخیر (ساعت 11 صبح) در گچساران حضور پیدا کردند و تا قبل از ظهر آیین افتتاحیه‌ها به پایان رسید.
یکی از حواشی این مراسم که کاملاً مشهود بود، در حین حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در چندین محله شهر دوگنبدان بلافاصله شهروندان به استاندار مراجعه کرده و از خدمات شهری (از وضعیت کوچه‌ها، خیابان‌ها و کانال‌های محلات) و از عملکرد و بی توجهی شهرداری دوگنبدان به این مناطق گلایه شدید داشتند.
یکی از شهروندان که خیلی عصبانی به نظر می‌رسید به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: «فقط تبلیغ نکنید کار هم بکنید و در ادامه از بی توجهی شهردار دوگنبدان در خصوص مشکلاتش گلایه کرد و از مراجعات مکرر به شهرداری و عدم پاسخگویی بسیار ناراضی بود که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهردار و  بقیه مسئولان دستور داد که این موضوع و بقیه مشکلات شهروندان که به وی مراجعه کرده بودند را به جد پیگیری کنند.»

 سید ناصر حسینی رئیس شورای شهر دوگنبدان بعد از مدت‌ها که بعلل نامعلومی در جلسات شهرستان حضور پیدا نمی‌کرد اما در این آیین دقایقی در افتتاحیه بلوار شهید پناهپوری حاضر شد.
در این آیین کلنگ هیچ طرحی به زمین زده نشد که به نظر می‌رسد برای اولین بار است که چنین اتفاقی افتاده باشد.
 در هفته دولت طرح‌های افتتاح شده در شهرستان گچساران طرح‌های قابل مشهود و چشم گیر نبود و بقولی  چنگی به دل نمی‌زد.
در این آیین بعضی از طرح‌ها بطور ماشینی افتتاح می‌شد بطوریکه استاندار از ماشین پیاده نمی‌شد فقط طرح را بازدید و افتتاح می‌کرد.
اما حواشی جالب دیگر این آیین؛ تعجب و حیرت استاندار کهگیلویه و بویراحمد در افتتاح بلوار شهید پناهپوری بود که با انبوهی از بنرهای تبلیغاتی مواجه شد و بلافاصله به این موضوع واکنش نشان داد و عنوان کرد: نصب این همه بنر از طرف شهرداری دوگنبدان نیاز نبوده و نباید این کار صورت می‌گرفت.
البته حواشی این آیین به اینجا ختم نشد باتوجه به اینکه  کمتراز یک کیلومترازآسفالت بلوار شهید پناهپوری تکمیل نشده بوداستاندار حاضر نشد که روبان این طرح را قیچی کند و عنوان کرد هرچه سریعتر مابقی بلوار را برای استفاده شهروندان آماده و تکمیل کنید. 


کد مطلب: 424923

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/424923/2/افتتاحیه-ماشینی-گچساران-تعجب-استاندار-اقدام-شهردار-دوگنبدان-خودداری-کلانتری-افتتاح-یک-طرح-شهروند-ناراضی-گچسارانی-خطاب-فقط-تبلیغ-نکنید-کار-هم-بکنید-بالاخره-رئیس-شورای-شهر-آفتابی-تاجگردون-کجایی-یادت-کنم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1