کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با همیاری 90 نفر از طبیعت دوستان؛

پاکسازی طبیعت «رودرونه»؛ یادمان البرز زارعی برگزار شد

3 شهريور 1399 ساعت 13:28

پاکسازی عرصه گردشگری رودرونه، یادمان البرز زارعی، مدافع طبیعت شهرستان گچساران برگزار شد.


جواد نارکی رئیس تشکل محیط زیستی سبزگامان گچساران در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: این پاکسازی با مشارکت ۹۰ نفری همیاران طبیعت شهرستان گچساران؛ «تشکل سبزگامان، گروه سبزاندیشان، گروه کوهنوردی زاگرس و فراز»، همیاری دهیاران دو جامعه ی محلی شاه بهرام و آبدهگاه در عرصه ی طبیعی گردشگری «رودرونه» در دامنه ی شمالی کوه خهُمی حوزه ی شهرستان باشت انجام گرفت.
نارکی اظهار کرد: با همیاری خوبی که صورت گرفت می توان گفت بزرگترین و بی سابقه ترین کمپین پاکسازی در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
نارکی افزود: این کمپین پاکسازی را با نام یادمان دوست عزیزمان البرز زارعی نام گذاری کرده ایم، البرز زارعی از طبیعت دوستانی بود که دغدغه های زیادی در خصوص طبیعت داشت و یکی از دغدغه هایش، همین رفتار ناشایست زباله ریختن افراد و ترویج فرهنگ نگهدای از طبیعت و پاکسازی بود.
نارکی بیان کرد: از تمامی هموطنان، هم استانی های عزیز و طبیعت دوستان دعوت می کنیم به چالش  «نه  به ریختن زباله در محیط های عمومی» بپیوندند و با همیاری هم این چالش را تبدیل به یک فرهنگ عمومی کنیم
نارکی اظهار کرد: همه ما به ازای استفاده و بهره ای که از طبیعت می بریم، با تمیزنگه داشتن و حفظ طبیعت باید مراتب سپاس و قدردانی خود را از این نعماتی که در اختیارمان هستند را بجای آوریم.
نارکی افزود: بیاییم قول بدهیم و دیگر بخود اجازه ریختن زباله در طبیعت را ندهیم، تا دیگران خم شوند و پسماند ما را در محیط های عمومی بردارند، چرا که این رفتار بسیار ناپسند و به دور از انسانیت است.
وی گفت: بی تفاوتی نسبت به رعایت نمودنِ آداب ابتدایی زندگی را ادامه ندهیم و چشمانمان را بر روی رفتن در مسیر درست زندگی نبندیم.
روزگار کنونی برای ما ؛ بسیار سخت و در مواردی ؛ ادامه دادن ناممکن ست !
نارکی با بیان اینکه انسان ها باید شیوه درست زندگی کردن و رفتار با طبیعت را بیاموزند، گفت: زندگی کردن  هم مانند دیگر فنون، نیاز به آموختن دارد و تبدیل به حرفه شده است.
وی اظهار کرد: اگر نتوانیم حرفه ای زندگی نماییم و همسو با دنیا پیش رویم، خودمان فرایند به فنا رفتن خودمان را فراهم خواهیم کرد.
وی افزود: محیط عمومی ، طبیعت و آب و هوا را آلوده کردن بسیار ناپسند و به دور از عقل است.
نارکی با بیان اینکه ما در جامعه و در پیوند با هم زندگی می کنیم و باید زندگی سالم را از خودمان و از دیگران مطالبه کنیم، گفت:  تولید زباله ی زیاد ، رها نمودن زباله های خود در مکانهای نامناسب ، بوق زدن ، انداختن ته سیگار خود در هر کجا که اراده کردیم، و انجام دهها رفتار ناشایست را از خود دور کنیم، و همینطور در صورت مشاهده چنین رفتاری، در حدی که می توانیم و به درستی تذکر بدهیم. «خواستن، توانستن است»
البرز زارعی از مدافعان طبیعت اهل گچساران است که در جریان کمک رسانی و مهار آتش کوه دیل در خردادماه سال 99 دچار سوختگی شدید شد و پس از چند هفته به دلیل شدت سوختگی جان خود را از دست داد.
عکس از: آرام بازی پور


کد مطلب: 424753

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/424753/2/پاکسازی-طبیعت-رودرونه-یادمان-البرز-زارعی-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1