کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نشست تشکل‌های دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح:

سردار خرمدل: سپاه در انتصابات دخالتی نمی‌کند، اما به انتصاب عناصر ضد انقلاب بدون تعارف ورود می‌کند

23 مرداد 1399 ساعت 19:27

تشکل‌های دانشجویی با سردار خرمدل فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.


 تشکل‌های دانشجویی با سردار خرمدل فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کردند.
به گزارش کبنا، امروز ( پنجشنبه 23 مرداد ماه 99) تشکل‌های دانشجویی با سردار خرمدل فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد که سید مسعود پرهیزگار مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ما به تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های استان حتی اگر در موارد خاصی اختلاف سلیقه داشته باشیم، به چشم برادر و همراه نگاه می‌کنیم.
وی افزود: بیش از 80 درصد مشکلات اساسی کشور و استان در بین نگاه تشکل‌های دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد یکسان است و شاید در کمتر از 20 درصد اختلاف سلیقه و رویه وجود داشته باشد که با برگزاری چنین نشست‌هایی قابل حل است.
وی افزود: بسیج دانشجویی به رویکرد مسئله محوری و همکاری برای مسئله‌های مشترک نگاه می‌کند که امید است با همکاری همه دانشجویان و جوانان این موضوع سبب اجرای هرچه بهتر و سریعتر گام دوم انقلاب و پیشرفت و توسعه کشور شود.
 نماینده بسیج فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آموزش و پرورش در بحث تربیت و پرورش دچار مشکل است و کسی هم حتی پس از تذکرات مکرر مقام معظم رهبری و اندیشمندان اقدام مناسب و یا حتی عزم حداقلی برای تصحیح این غلط را ندارد.
وی ادامه داد: راهکار پیشنهادی ما توجه به بیانات رهبر انقلاب در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است اما این سند اجرایی نشده است. به همین جهت بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان درصدد است در راستای سند تحول بنیادین حرکت کند و تقاضا داریم سپاه استان برای آموزش این سند به دانشجویان کمک کند.
 احمد کرم زاده مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور یاسوج تصریح کرد: دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی از رسالت‌های خود در سالیان گذشته دور شده‌اند و به جای اینکه صدای دانشجویان و مطالبه گر جامعه و مردم باشند، سرگرم مسائل حاشیه‌ای و سیاسی بازی شده‌اند.
حتی برخی تشکل‌ها به صورت مطلق مسائل و موضوعات اشخاص سیاسی را دنبال می‌کنند که سبب دوری و سردی دانشجویان از تشکل‌ها و عدم جذب در تشکل‌های دانشجویی می‌شود، از طرفی برخی مدیران دانشگاه‌ها سعی دارند دانشجو را از اهداف تشکل‌ها دور و به اهداف دیگر سوق دهند.
 تعالی فر دبیر انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور با تشکر از فرماندهی محترم سپاه و مسئول بسیج دانشجویی برای تشکیل این نشست و شنیدن مطالبات آنها گفت: این حرکت سپاه و بسیج دانشجویی به نوعی بدعت گذاری خوبی است که همه احاد و تشکل‌های محتلف را دور هم جمع می‌کند تا با کنار زدن اختلافات برای پیشرفت جامعه همگام شوند.
وی عنوان کرد: در دانشگاه پیام نور نامهربانی به دانشجویان بسیج و انجمن اسلامی می‌شود، و هیچگونه حمایتی از این دو قشر صورت نمی‌گیرد، امید داریم علل و ریشه‌های این دوری پیدا شود زیرا باور داریم جامعه با یک قشر و گروه ساخته نمی‌شود.
 وی افزود: با حضور بسیج، انجمن‌ها و تشکل‌ها، پیشرفت‌ها حاصل می‌شود و باید تلاش کرد تبعیض‌ها کمتر و دورهمی بیشتر شود.
نماینده انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با گلایه از علوم پزشکی و معاونت دارو علوم پزشکی، تصریح کرد: شروع موج دوم کرونا و شیوع گسترده آن در استان که حتی تعدادی از کادر درمان را هم مبتلا کرد، و باعث کاهش نیروی درمانی و طولانی شدن شیفت کادر درمان و در معرض خطر قرار گرفتن آنان شد. با درخواست دانشجویان به معاونت درمان نامه زدیم و تقاضا کردیم برای کمک به کادر درمان ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی به صورت جهادی و با رضایت خودمان و خانواده‌مان حاضریم در این بخش‌ها فعالیت کنیم تا کادر درمان تحت فشار قرار نگیرند، اما موافقت نمی‌کنند.
وی ادامه داد: پیگیری از آموزش کادر درمان بیمارستان جدید یاسوج برای مبارزه با کرونا باید دنبال شود، در این خصوص پرستارانی اعتراضاتی داشتند زیرا چند سال فعالیت داشتند اما نمی‌توانند در بخش بیماران کرونایی فعالیت کنند.
 وی با توجه به لزوم ترویج کتابخوانی در کشور و استان بیان داشت: تقاضا داریم سپاه فتح استان ۵۰ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف به کتابخانه‌ها و تشکل‌های دانشجویی هدیه کنند.
 گودرزی دبیر تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد یاسوج برگزاری امتحانات را به صورت حضوری برگزار کرد و برای پیگیری این موضوع به دلیل پاسکاری ها و نتیجه آن سرانجامی حاصل نشد.
 وی افزود: در هفته‌های پیش خواننده‌ها در یک مهمانی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجمع داشته و در فضای مجازی انتشار پیدا کرد، اما وقتی دانشجویان می‌خواهند جلسه و برنامه‌ای برپا کنند به بهانه کرونا اجازه برگزاری نمی‌دهند.
گلستانی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج گفت: ما تشکل‌های دانشجویی، چه بسیج چه انجمن اسلامی و ... در دانشگاه‌های استان از طرف برخی از مسئولان و مدیران به شدت تحت فشاریم تا از مطالبه گری و پیگیری حق و حقوق دانشجویان و انتقاد به عملکرد آنان کوتاه بیایم.
متأسفانه الان در برخی دانشگاه‌ها اخباری از دوستان به ما می‌رسد که حتی مدیران ارشد دانشگاه دیدگاهشان این است برای راحتی کار خود، تشکل‌ها را حذف و اگر نشد محدود به فعالیت‌های هرز و فرسایش کنند.
وی با اشاره اقدام انقلابی فرمانده سپاه در خصوص تشکیل این نشست و شنیدن صحبت‌های تشکل‌های همسو و غیرهمسو تأکید کرد: در حال حاضر ما جایی داریم صحبت می‌کنیم که آخرین نقطه امید ما دانشجویان و مردم است و امیدواریم با تدوام این نشست‌ها و تعامل ایرانی آباد و قدرتمندتر بسازیم.
سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اعتقادم بر این است روزی که با دانشجویان و دانش آموزان ارتباط و جلسه دارم بهترین روز برای من است، گفت: یکی از مشکلاتی که گریبان گیر تشکل‌های دانشجویی برای وحدت و حرکت است این است که از هم دور هستیم و از فاصله‌ها همدیگر را قضاوت می‌کنیم، اما اگر در کنار هم بنشینم و صحبت‌های همدیگر را گوش بدهیم خواهیم دید که در مفاهیم ارزشمند و کلی مانند عدالت، برابری، خدمت به مردم و... نقطه اشتراکات و نظرات شبیه به هم داریم.
وی در ادامه افزود: نظرات و تفکرات شما را مربوط به نظام و انقلاب می دانیم و باید برای نزدیکی و تبدیل این نظرات جهت دست یابی به رویکردی برای پیشرفت انقلاب گام برداریم.
سرتیپ دوم پاسدار حمید خرم دل گفت: کار شما دانشجویان بسیار سخت است و هرچند بر سر راه فعالیت‌های شما مشکلات متعددی است اما نگران نباشید و اگر فشارهایی توسط مدیران وارد می‌شود نباید به ناامیدی شما منجر شود، اگر سختی وجود نداشت، مشکلات وجود نداشتند و مسیر هموار و صاف بود که اصلاً تشکل‌ها معنی پیدا نمی‌کردند و حرکت‌های دانشجویی شکل نمی‌گرفتند.
  خرم دل با اشاره به اینکه نباید تحریف باشد گفت: چه کسی لانه جاسوسی را تسخیر کرد؟ چه کسی در ۱۶ آذر حضور پیدا کرد؟ همین دانشجویانی که به دنبال ایرانیت و اسلامیت بودند، اما بعد از انقلاب برخی از این تشکل‌ها با تحریف و نفوذ مواجه شدند، حتی به دلیل تحریف در ارزش‌ها این تشکل‌ها تبدیل به حامی آمریکا شدند.
فرمانده سپاه فتح افزود: برخی از افرادی که در تشکل‌ها هستند و نزدیکان آنها دارای سوابق بسیج و جبهه و جنگ بودند اما مشکلاتی برای آنها به وجود آمد که دلیل آن تحریف در ارزش‌ها بود.
 سردار خرم دل گفت: رسالت اصلی امروز شما دانشجویان آگاهی بخشی بوده و برای این موضوع یک فرد هم می‌تواند عضو تشکل‌ها و هم در بسیج عضو باشد زیرا بسیج جناحی نیست و متعلق به همه اقشار جامعه است.
 وی گفت: به جرأت می گویم استان کهگیلویه و بویراحمد و مردمش در بحث انقلابی گری و غیرت دینی در کشور حرف اول را می زند.
شما ببینید در بحث مراسمات ملی، در حوزه ایثارگری، شجاعت، نوع دوستی و... چه حضور پرشور و خیل مردمی عظیمی به راه می افتد که ترس به هیمنه دشمن می‌اندازد.
 در همین قضیه سیل سوسنگرد از استان ما درخواست کمک شد برای کامیون، که اگر کامیون‌ها تا فردا صبح نرسند، سیل غیرقالب مهاره، راننده‌ها و مردم استان چنان غیرتی از خود نشان دادند که ظرف 5 ساعت بیش از ۳۵ کامیون و ماشین سنگین برای کمک رسانی از کهگیلویه و بویر احمد به خوزستان ارسال شد و از تهران یکی از سرداران شخصاً برای مردم استان پیغام تشکر فرستاد.
 فرمانده ارشد نظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با وجود اینکه تفاوت‌ها در قوم و قبیله این استان وجود دارد اما همه در زمان مشکلات وحدت دارند، تاکید کرد: دانشجویان می‌توانند از همه این ارزش‌ها بهره برداری کنند و باید برای حفظ این شاخص‌های ارزنده در قوم لر و استان تلاش کنند، این شاخص‌هاست که وحدت و قوت قلب را در جای جای ایران در دل مردم زنده نگه داشته است.
 خرم دل گفت: شما دانشجویان ویترین و الگو هستید و کسانی که به سمت انجمن و بسیج جذب می‌شوند باید برای آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی داشته باشید.
خرم دل تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب، مبارزه با رانت، پارتی بازی و بی عدالتی از مسوولان مطالبه داشته باشند و در این راستا گام بردارند.
 وی با تاکید بر اینکه دانشجویان برای رشد و پیشرفت باید سعه صدر داشته باشند و اگر انتقادی حتی به بنده داشته باشید می‌توانید، بیان کنید، گفت: بسیج و تشکل‌ها می‌توانند در بحث خدمت رسانی، تبیین ارزش‌ها، مطالبه گری ها دارای اهداف مشترک باشند.
 فرمانده سپاه فتح گفت: امروز شما دانشجویان به دلیل اینکه برای رشد و پیشرفت کشور تلاش می‌کنید باید مقوله‌هایی مانند نفوذ و تحریف را که خدشه به این اهداف و ارزش‌ها وارد می‌کند را شناسایی و در مقابل آن ایستادگی کنید.
 
او همچنین گفت: پیگری موضوعات سد چم شیر و کارخانه قند از کارهای خوب دانشجویان است که البته در سایه وحدت و تعامل می‌تواند گام‌های بیشتر و با کیفیت‌تری برداشته شود.
 فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به شدت با مرزبندی‌هایی نظیر اصول گرا و اصلاح طلب مخالف هستیم، ما با ضد انقلاب مرزبندی داریم، این مرزبندی با برادرانمان در تشکل‌ها وجود ندارد.
 سردار خرم دل با بیان اینکه در انتصابات دخالتی نداریم، افزود: اگر انتصابی قرار است از عناصری مانند ضد انقلاب باشد، بدون تعارف به آن ورود می‌کنیم.
 خرم دل در پایان گفت: شما دانشجویان در اماج و تیرس دشمنان و بدخواهان هستید، باید فرصت‌ها را شناسایی و در مقابل تهدیدها گام بردارید.


کد مطلب: 424341

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/424341/2/سردار-خرمدل-سپاه-انتصابات-دخالتی-نمی-کند-اما-انتصاب-عناصر-ضد-انقلاب-بدون-تعارف-ورود-می-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1