کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شروع طوفانی و عصبانیت معاون اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد از رئیس اتحادیه گلخانه‌داران؛

کهگیلویه و بویراحمد در تولید پایه‌های گل رز صادر کننده است / دریافت بیمه سهم کارفرمایان از گلخانه‌ها منتفی شد/ از دبیرخانه هیئت دولت تعیین تکلیف می‌کنیم

20 مرداد 1399 ساعت 21:39

مشکلات گلخانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار و مسئولان استان برگزار شد.


بعد از تجمع صبح روز دوشنبه (20 تیرماه 99) گلخانه داران یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد جلوی استانداری، شامگاه همین روز ساعت 8 شب جلسه بررسی وضعیت گلخانه داران به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری و با حضور الیاس تاج الدینی رئیس جهاد کشاورزی، نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی استان و برخی از مسئولان و نمایندگان گلخانه داران در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، در ابتدای این جلسه الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیه شریفه‌ای از قرآن کریم، اظهار داشت: ما نمی‌دانیم به کدامین گناه باید گلخانه داران ما همچنین مشکلاتی داشته باشند.
وی افزود: عدم فروش گل تا نبود مواد اولیه و سایر تجهیزات لازم از قبیل این مشکلات است.
تاج الدینی گفت: 50 هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد انواع گل کاشت می‌شود و تولیداتی خوبی در سطح استان داریم و از لحاظ کیفیت و کمیت نسبت به استان‌های دیگر جایگاه خوبی داریم. متأسفانه طی یک ماه اخیر قانون معافیت سهم بیمه کارفرمایان حذف شده که این مشکلاتی را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است. ما نمی‌دانیم این قانون در کل تأمین اجتماعی کشور اجرا می‌شود و یا فقط در استان کهگیلویه و بویراحمد.
 نورمحمدی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه اظهار داشت: تنها صنفی که آسیب جدی به آنها وارد شده است، گلخانه‌های زینتی است، چرا که تمام مواد و وسایل مورد نیاز آنها واردتی است.
نورمحمدی معتقد بود که باید طبق قانون بیمه سهم کارفرمایان گرفته شود.
سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با قاطعیت به این موضوع وارد شد و با قرائت مصوبه دولت در خصوص معافیت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان کشاورزی، خطاب به مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کسی حق دریافت سهم بیمه کارفرمایان تولیدکنندگان از واحدهای گلخانه‌ای را ندارد به غیر از اینکه هیئت دولت با آن مخالفت کند.
صمیمی دوست در همین جلسه تماس تلفنی برقرار کرد و خواستار بررسی مشکلات واحدهای تولیدی گلخانه‌ای در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید شد و اظهار کرد: تا زمانی که از هیئت دولت تعیین تکلیف در این خصوص نکرده‌ایم، تأمین اجتماعی حق ندارد از واحدهای تولیدی بیمه سهم کارفرمایان را اخذ نمایند.
در ادامه این جلسه پیرامون تسهیلات کرونا ویژه واحدهای تولیدی آسیب دیده بحث و تبادل نظر شد که دانش آموز مدیرعامل بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره توضیح داد و گفت: وام گیرنده‌ای که بدهی معوق دارند، مانع از گرفتن تسهیلات او نمی‌شود. و بانک‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند. اما در خصوص ضامنین بحث دیگری است که باید طبق قانون انجام بگیرد.
صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بانک‌ها باید طبق ضوابط تسهیلات ویژه کرونا عمل کنند و خودسری نداشته باشند. معوقات نباید مانع گرفتن تسهیلات واحدهای تولیدی شود.
وی افزود: تسهیلات تا 16 میلیون تومان نیازی به ضامن ندارد. و برای هر سقف وامی دستور العمل های جداگانه وجود دارد. تسهیلات کرونا باید در کمترین زمان پرداخت شود. و اینکه می‌گویند تسهیلات کرونا زمان بر است، صحیح نیست. اگر فردی پرونده تسهیلات تشکیل می دهد و می رود یک ماه دیگر می آید، را نباید به این ربط دهیم که تسهیلات کرونا زمان بر است.
دانش آموز مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: تسهیلات کرونا باید تا پایان مردادماه باید پرداخت شود. و بانک ها ملزم هستند که تسهیلات کرونا را تا این زمان پرداخت کنند و اگر بانکی پرداخت نکرد، تخلف است.
به گزارش کبنا، همچنین در این جلسه در خصوص بذر تولیدکنندگان گل‌های زینتی صحبت‌های شد و معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: گلخانه‌های ما مشکل بذر ندارند. استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید پایه‌های گل رز به عنوان یک استان صادر کننده است.
 در این جلسه رئیس اتحادیه گلخانه‌داران غائب بود که صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از غیبت او عصبانی شد و گفت: با برای حضور در جلسه صحبت کرده‌ایم، آیا الان نباید باشد، تا مشکلات را توضیح بدهد. بی خیالی و بی‌توجهی فتحی رئیس اتحادیه گلخانه داران استان عصبانیت معاون امور اقتصادی استانداری را در پی داشت.
ادامه دارد


کد مطلب: 424225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/424225/2/کهگیلویه-بویراحمد-تولید-پایه-های-گل-رز-صادر-کننده-دریافت-بیمه-سهم-کارفرمایان-گلخانه-ها-منتفی-دبیرخانه-هیئت-دولت-تعیین-تکلیف-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1