کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امروز /

دیدار مهدی روشنفکر با نماینده رهبر انقلاب ( + تصاویر )

9 مرداد 1399 ساعت 13:12

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان به میان مردم رفته و دردهای آنها را بشنوند و با مردم همراه باشند.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان به میان مردم رفته و دردهای آنها را بشنوند و با مردم همراه باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سنت پسندیده حل مشکلات مردم و اهمیت آن در دین اسلام، اظهار داشت: خدمت به مردم بسیار ارزشمند بوده و در قرآن نیز بسیار سفارش شده و هم اکنون نیز در شرایطی قرار گرفتیم که مشکلات بی‌شمار بوده و دشمنان هم زیاد هستند و بخشی از حل مشکلات مردم جنبه روحی و روانی دارد.
وی با اشاره به حضور مسئولان در میان مردم، گفت: مردم وقتی ببینند مسئولان در کنار آن‌ها و برای حل مشکلاتشان تلاش می‌کنند امیدوار می‌شوند پس توصیه ما این است که مسئولان به میان مردم رفته و دردهای آنها را بشنوند، تا جایی که امکان دارد مشکلات را حل نمایید و جایی که حل مشکلات غیرممکن بوده حداقل با مردم همراه باشید.
سید نصیر حسینی افزود: از مسئولان توقع و انتظار داریم بدون از هرگونه دیدگاهی و فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی مردم و مشکلات آنها را ببینید و برای حل آنها اقدام کنند و این‌طور نباشد که مردم احساس کنند برخی از مسئولان تنها برای گروه و طبقه خاصی تلاش می‌کنند.
وی تصریح کرد: توصیه‌های ما را به عنوان مشاوره در مسیر کارتان تلقی کنید و برداشت دیگری نداشته باشید و سعی کنید همواره به عنوان نمایندگان مردم بر روند اجرای کارها نظارت داشته باشید و همیشه این جنبه نظارتی خود را حفظ کنید.
امام‌جمعه یاسوج با بیان اینکه شأن نماینده مجلس بسیار بالاست و باید حفظ شود، افزود: یکی از مهمترین وظایف نماینده مجلس علاوه بر قدرت نظارتی سؤال پرسیدن از مسئولان است، همیشه از مدیران و مسئولان پاسخ بخواهید و سؤال کنید و دلیل بخواهید.
حسینی با اشاره به پیگیری مسائل مختلف در سایر حوزه‌ها بخصوص حوزه فرهنگی در شهرهای مختلف استان و شهر یاسوج گفت: در حوزه فرهنگی در شهر یاسوج کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و همکاری مسئولان نیز بسیار خوب بوده اما در این زمینه به یک نقشه راه فرهنگی و مذهبی جامعی نیاز داریم تا بتوانیم با اطلاعات درست پیش برویم.
 
وی عنوان کرد: مکان‌های مذهبی از جمله حسینیه، زینبیه، مسجد و خانه‌های فرهنگی در شهر یاسوج به اندازه کافی وجود ندارد، ما به چنین مکان‌هایی نیاز داریم تا بتوانیم به لحاظ فرهنگی در سطح شهر ثاثیرگذار باشیم.
حسینی افزود: یاسوج مرکز استان بوده و در این شهر به بناهای فرهنگی با نماد ایرانی اسلامی نیاز است تا بتوانیم چهره شهر را تغییر دهیم و این موضوع به‌خصوص در  ورودی‌های شهر بیشتر از سایر مکان‌ها احساس می‌شود.
امام‌ جمعه شهر یاسوج با اشاره به مشکلات منطقه مادوان، گفت: مناطقی که جنبه مسکونی شدن دارند باید از قبل نقشه جامعی برای آن مناطق ترسیم شده و مناطق اصلی از جمله مسجد، مکان‌های آموزشی، منطقه انتظامی آن تعیین شود تا با مشکلاتی که اکنون در منطقه مادوان بوجود آمده برخورد نکنیم.
وی تصریح کرد: مناطقی از شهریاسوج که فضاهای آزاد برای ساخت و ساز دارند و امکان ساخت و ساز در آن مناطق فراهم شده نیاز است که مجوز ساخت در آن مناطق داده شود.
حسینی با اشاره به مشکلات امروز کارخانه قند یاسوج، عنوان کرد: مشکل ما در سطح استان وجود مدیران ضعیف و مدیریت‌های بسیار ضعیف است، چنانچه مدیران قوی پای کار باشند می‌توانند با سرمایه اندکی نیز کار را جلو ببرند، کارخانه قندیاسوج سرمایه بسیار عظیمی برای کهگیلویه و بویراحمد بوده و می‌توانند با افزایش خطوط تولید، میزان اشتغالزایی را نیز افزایش دهند.
وی افزود: مدیریت‌های ضعیف در کارخانه قندیاسوج سبب شده تا این کارخانه بزرگ و سرمایه عظیم را ورشکسته و ناتوان نشان داده که باعث ضرردهی می‌شود و همین عامل سبب شده تا مدیران بالادستی بر ارزش واقعی این سرمایه عظیم خط بطلان کشیده و آن را کم‌ارزش محسوب کنند.
حسینی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه تخصصی طرح‌های راهبردی در استان، گفت: با راه‌اندازی کارگروه تخصصی طرح‌های راهبردی در استان تلاش کنیم تا از ظرفیت مؤسسات خیریه از جمله بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای راه‌اندازی طرح‌های پررونق استفاده کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استفاده از طرح‌های با قابلیت اجرا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند به رشد و تحول استان کمک بسزایی کند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست توصیه، تذکر و پیشنهادات نماینده مقام معظم رهبری و طلاب استان را برای خود راهگشا دانست و افزود: بدون شک نصایح و تذکرهای حضرتعالی برای بهبود وضعیت موجود تاثیرگذار خواهد بود.
مهدی روشنفکر خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر از هیچ کوششی برای رفع مشکلات و کمبودها در استان از طریق رایزنی با مسئولان کشوری کوتاهی نکرده‌ام هرچند کشور با محدودیت‌های اعتباری روبه‌رو بوده و در واقع شرایط بد اقتصادی حاکم است.

 


کد مطلب: 423811

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/423811/2/دیدار-مهدی-روشنفکر-نماینده-رهبر-انقلاب-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1